چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
فرحناز منافی ظاهر گفت: نقش فروشی در تلویزیون به یک معضل تبدیل شده و تهیه کننده ها به دلیل نداشتن بودجه کافی دست به این کار می زنند.

دیباچه - فرحناز منافی ظاهر

فرحناز منافي ظاهر بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار راديو و تلويزيون ديباچه اظهار داشت: متأسفانه وضعيت خوبي براي بازيگري در تلويزيون ايران وجود ندارد. از طرفي بارها براي حضور در مجموعه اي با من تماس گرفته شده و سپس خبري نشده و در واقع نقش را به شخصي ديگر كه علاقه داشته و حاضر به هزينه بوده فروخته اند.

منافي ظاهر خاطرنشان كرد: چند وقت پيش براي بازي در نقش يك پرستار با من تماس گرفته شد و پس از پذيرفتن نقش ديگر كسي با من تماس نگرفت. اين يك توهين به نظر مي رسد. حتي زماني كه در يك اثر ايفاي نقش مي كنيم براي دريافت دستمزدمان اظهار مي دارند كه در كار بعدي جبران مي كنيم.

وي افزود: با توجه به شرايط پيش آمده خانه نشيني، كتاب خواندن و نقاشي كردن را كار بهتري مي دانم. آخرين اثري كه در آن ايفاي نقش كرده ام و ديده شده است در سريال «همه چيز آنجاست» بوده. چند وقت پيش آقاي سلطاني براي بازي در سريالي تلويزيوني از من دعوت به همكاري كردند اما متأسفانه آن سريال نيز به دليل كمبود بودجه متوقف شد.

اين بازيگر اظهار داشت: 47 سال است كه فعاليت هنري دارم و به جاي اينكه با اين تجربه در شرايط بهتري نسبت به گذشته باشم بيكار شده ام. مديريت غلط در جامعه هنري باعث رخ دادن اين اتفاقات شده است. چندي پيش در يك تله فيلم ايفاي نقش كردم كه كاراكتر روبروي من را مردي بازي مي كرد كه 40 ميليون تومان به تهيه كننده داده بود تا در اين فيلم بازي كند.

منافي ظاهر در ادامه انتظارات خود از مسئولان را عنوان كرد و گفت: انتظار دارم انتخاب عوامل از روي ضوابط صورت گيرد و روابط بي اهميت باشد. نمي خواهم تنها از خودم بگويم بازيگران بسياري شبيه من هستند كه سابقه بازيگري بسياري دارند و امروز بيكار هستند.

وي افزود: چندين سال پيش خانمي زندگي اش را در جنگ براي من تعريف كرد و من از روي اتفاقاتي كه براي وي در جنگ رخ داده بود فيلمنامه اي با عنوان «عطاي كوثر» نوشتم. اين فيلمنامه را به تلويزيون ارائه دادم و قرار بود كه كارگرداني آن را نيز خودم بر عهده داشته باشم اما تلويزيون در آن زمان كه به سال 1366 مربوط مي شود پيشنهاد ساخت اين اثر را در غالب مستند داد كه من نپذيرفتم.

اين بازيگر در ادامه اين بحث اظهار داشت: قصد دارم فيلمنامه اين اثر را دوباره بخوانم و بازنويسي هايي روي آن انجام دهم. اما متأسفانه سانسور در تلويزيون بسيار زياد شده و در حاليكه بايد براي همه سليقه ها فيلم ساخته شود اين اجازه را نمي دهند.

منافي ظاهر در ادامه افزود: ريشه اصلي بسياري از مشكلات اقتصاد است. بايد به تهيه كننده ها پول داده شود تا با خيال راحت دست به ساخت آثار بزنند. در سريال «گذر از رنج ها» ايفاي نقش كردم و با وجود اينكه مدتي طولاني از ساخت آن مي گذرد هنوز دستمزدم را نداده اند و مي گويند كه هنوز پول نگرفته ايم.

بازيگر مجموعه «همه چيز آنجاست» در ادامه اظهار داشت: در چندين تله فيلم بازي كرده ام و هنوز هيچ كدام از آنها به دلايل مختلف پخش نشده اند. بازيگران بسياري هستند كه جواني شان را براي اين كار گذاشتند و امروز بيكار هستند. مسئولان بايد به اين مسائل توجه كنند و تگذارند اين اتفاقات رخ دهند.

وي افزود: برخي آثار را نگاه مي كنيم و مي بينيم كه بعضي انتخاب ها توهين به ديگر بازيگران است. تهيه كننده ها كه به دليل كمبود بودجه حاضر به فروش نقش ها هستند شايد چاره اي نداشته باشند اما اين مسأله باعث شده بازيگران قديمي ما بيكار و نابازيگران در عرصه بازيگري وارد شوند.

اين بازيگر در پايان اظهار داشت: تصميم گرفته ام كه بيشتر به عكاسي و نقاشي روي آورم و اين دو كار را انجام دهم چرا كه فعاليت در عرصه بازيگري ديگر برايم ارزشمند نيست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار