چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۱۱۱
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
شماره‌ي مرداد ماه مجله‌ي 24 منتشر شد
دیباچه: هفتاد و هشتمين شماره‌ي ماهنامه‌ي سينمايي «24» با پرونده‌اي به مناسبت درگذشت عباس كيارستمي منتشر شد.



24-78 Small

به گزارش دیباچه در اين پرونده مي‌توانيد يادداشت‌ها و مقالاتي به قلم مجيد اسلامي، محمد حقيقت، نادر تكميل‌همايون، سوسن شريعتي، يحيي نطنزي و محمد وحداني درباره‌ي وجوه مختلف سينماي كيارستمي بخوانيد. يادداشتي از ژوليت بينوش به مناسبت مرگ كيارستمي، ميزگردي با حضور ميشل سيمان، ژان‌ ميشل فرودون و آنيس دوويكتور درباره‌ي ويژگي‌هاي اين فيلمساز جهاني و بازخواني مطالبي نوشته‌ي خود كيارستمي درباره‌ي تأثيرگذارترين فيلم زندگي‌اش و ديدگاه‌هايش درباره‌ي عكاسي هم در اين پرونده منتشر شده است. تصوير روي جلد اين شماره به همين مناسبت به عكسي از عباس كيارستمي اختصاص دارد.
در بخش سينماي ايران شماره‌ي جديد مجله‌ي «24» علاوه بر مرور چهره‌هاي خبرساز ماه و جديدترين توليدات سينماي ايران، مي‌توانيد خواننده‌ي نقد‌هايي به قلم احمد طالبي‌نژاد، تارا فرساد‌فر، مهرزاد دانش، روبرت صافاريان و هومن حاتمي درباره‌ي فيلم‌هاي «ايران سراي من است»، «مميرو»، «زاپاس»، «دختر» و «دراكولا»باشيد. در اين بخش از مجله گفت‌وگويي متفاوت با فرهاد اصلاني و مصاحبه‌هايي خواندني با رضا عطاران و سيامك انصاري هم منتشر شده است. بررسي دلايل محبوبيت فزاينده‌ي رضا عطاران در سال‌هاي اخير با مطالبي از علي مصلح حيدر‌زاده، بهروز شعيبي و احمد رفيع‌زاده هم از ديگر مطالب اين بخش از مجله است.
در بخش سينماي دنياي مجله دو پرونده براي فيلم‌هاي «آنوماليسا» به كارگرداني چارلي كافمن ودوك جانسون و «ويژه‌ي نيمه‌شب» ساخته‌ي جف نيكولز منتشر شده است. در پرونده‌ي «آنوماليسا» مي‌توانيد نقدهاي محسن آزرم و جاناتان رامني درباره‌ي اين فيلم‌ به همراه گفت‌وگويي مفصل با كارگردان‌هاي آنرا بخوانيد. گفت‌وگو با جف نيكولز و مايكل شانون و نقدي از آنتوني لين هم مهم‌ترين مطالب پرونده‌ي فيلم «ويژه‌ي نيمه‌شب» است.
پرونده‌ي بازيگر ماه اين شماره از مجله به بررسي كارنامه‌ي كوين اسپيسي اختصاص دارد. يادداشتي از نسيبه فضل‌اللهي درباره‌ي جذابيت نقش‌هاي منفي اسپيسي، مرور مهم‌ترين نقش‌هاي اين بازيگر پرافتخار، گفت‌وگويي با خودش درباره‌ي تجربه‌هاي بازيگري و يادداشتي از يان كراوچ درباره‌ي بازي اسپيسي در سريال «خانه‌ي پوشالي» مهم‌ترين مطالب اين پرونده‌اند. در صفحات روي پرده سيدجواد رسولي يادداشت‌هايي درباره‌ي سه فيلم «ماني مانستر»، «آدم‌خوب‌ها» و «در جستجوي دوري» نوشته كه به تازگي در سينماهاي دنيا اكران شده‌اند. گزارش اختصاصي قصيده گلمكاني از نمايشگاه آثار گاس‌ ون‌‌سنت در سينماتك پاريس هم از ديگر مطالب بخش سينماي دنياي مجله است.
در بخش كارگاه مي‌توانيد خواننده‌ي يادداشتي‌ از پرويز نوري درباره‌ي معيارهاي نقد فيلم باشيد. بازخواني يكي از نقد‌هاي قديمي شميم بهار هم از ديگر مطالب اين بخش از مجله است. مقاله‌اي خواندني به قلم آكيرا كوروساوا درباره‌ي تجربه‌ي ساخت «راشومون»، بازبيني عكسي خاطره‌انگيز از پشت صحنه‌ي «رفقاي خوب» مارتين اسكورسيزي و بررسي يكي از سكانس‌هاي كليدي فيلم «نشاني از شر»اورسن ولز به قلم كريم نيكو‌نظر هم در بخش نوستالژي مجله منتشر شده است. پرونده‌ي بازنگري فيلم «بد و زيبا»به كارگرداني وينسنت مينه‌لي با مطالبي به قلم جواد طوسي و جان مك‌الاني و گفت‌وگو با مينه‌لي درباره‌ي تجربه‌هاي فيلمسازي‌‌اش مهم‌ترين مطالب اين پرونده است.
بخش پايان‌بندي شماره‌ي مرداد ماه مجله‌ي «24» هم به بررسي دلايل جذابيت و ماندگاري سكانس پاياني فيلم «چهارشنبه‌سوري» اصغر فرهادي اختصاص دارد.
برچسب ها: 24 ، عباس کیارستمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳