جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۱۰۳
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
رو نمایی و نشست نقد و بررسی فیلم کوتاه «صلح سرخ» در کانون فیلم مردمک فرهنگسرای اخلاق
دیباچه: فیلم کوتاه «صلح سرخ» ساخته رحیم طوفان با موضوعی به روز و انسان دوستانه شنبه دوم مرداد ساعت 17:45 در کانون فیلم مردمک فرهنگسرای اخلاق رو نمایی و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.


photo_2016-02-17_14-16-03
به گزارش دیباچه رحیم طوفان در رشته ی گرافیک رایانه تحصیل کرده و دانش آموخته کارگردانی است. طوفان در فیلمبرداری و طراحی پلان های هوایی و صحنه های اکشن فیلم تخصص کاربردی دارد. 7سال آموزش عکاسی و تصویربرداری در آموزشگاههای آزاد سینمایی،تالیف و گرد آوری (کتاب آموزش زبان تصویربرداری)،ساخت 14 فیلم کوتاه،ساخت 2 تله فیلم،ساخت 700 تیزر تبلیغاتی، تدوین و فیلمبرداری بیش از 25 فیلم بلند را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.
طوفان عضو بنیاد ملی نخبگان ایران است که هفت اختراع به ثبت رسانده و مدیرعامل شرکت دانش بنیان جلوه گران آسمان طوفان است.
photo_2016-02-17_14-15-34
در خلاصه داستان این فیلم کوتاه 15 دقیقه ای که به کارگردانی رحیم طوفان ساخته شده آمده است: «پناهندگان جنگی سوریه از موقعیتی امن (به خاطر عشق سرباز نگهبان مرز ترکیه با دختر کرد سوری) موفق به فرار از سیم های خاردار می شوند. دختر در مرز با فرار پناهندگان و واقعیاتی تلخ از سوی خانواده اش مواجه شده و در دو راهی عشق و خیانت می ماند.
فیلم کوتاه «صلح سرخ» با سه ماه پیش تولید و ۱۲ روز فیلمبرداری در منطقه جنگلی و کوهستانی اردبیل تولید شده است. فیلم کوتاه صلح سرخ اولين حضورش در فستيوال ٢٠١٦ كن در بخش جنبي فستیوال کن به عنوان نماینده ایران حضور داشت و به بخش مسابقه فستيوال ماربلا جنوب اسپانيا (جزاير قناري) راه پيدا كرده است. در حال حاضر نیز نامزد دریافت جایزه از جشنواره سلمانیه عراق شده است که اولین نمایش داخلی و رونمایی این فیلم در کانون فیلم مردمک صورت می گیرد.
این فیلم در اولین نمایش داخلی به کانون فیلم مردمک فرهنگسرای اخلاق می رود و با حضور کارگردان و عوامل ومحمد تقی فهیم؛منتقد رونمایی و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
photo_2016-02-17_14-16-10
در این فیلم کاترین اصلانی، حسین خانی، حسام قدیمی، توران قربانی، آرزو طوفان، خداوردی خسروی، تقی ودایی، عرفان هژبری ، امیررضا ستوده و... به ایفای نقش پرداخته اند.

از دیگر عوامل فیلم کوتاه «صلح سرخ» می توان به نویسنده: شهنام سجودی زاده/ تهیه کنندگان: میترا وطن خواه، فرهاد ابدی زاده، مهدی رفیع/ مدیرفیلمبرداری: شاهین طوفان/ مدیرتولید: عبدالعلی محمدحسینی/ تدوین و طراحی صحنه: رحیم طوفان/ عکاس: صالح رفیق نیا/ صدابردار ، صدا گذار و تركيب صدا : وفا ابريشمي/ طراح لباس: آویدا امیری/ طراح گریم: صادق مولایی و مجري گريم : شيما بخشنده/ جلوه های کامپیوتری: آرمین نادری/ برنامه ریز و دستیاراول کارگردان: آرمین رحیمی راد/ دستیار اول فیلمبردار: راما رمزی/ جانشین تولید: نوید محمدزاده/ جامه دار: نازنین کریمی/ سینه موبیل: فریدون تقی زاده/ دستیار صدابردار: مرتضی توحیدی و... اشاره کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار