جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۰۵۶
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۲۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۵
بابک کایدان گفت: عنوان «هشت و نیم دقیقه» مناسب تر از «یکتا» برای این سریال است و امکان دارد با همین عنوان از شبکه دو پخش شود.

بابک کایدان فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: در حال حاضر مشغول بازنویسی فیلمنامه مجموعه تلویزیونی «هشت و نیم دقیقه» هستم که در حال حاضر عنوان آن به «یکتا» تغییر کرده است.

کایدان خاطرنشان کرد: این سریال که به قلم علی دادرس و آزیتا ایرایی نوشته شده است توسط من بازنویسی می شود و در حال حاضر نیز تصویربرداری این اثر به تازگی به کارگردانی شهرام شاه حسینی آغاز شده که همزمان با تصویربرداری بازنویسی فیلمنامه را انجام می دهم.

وی افزود: بازنویسی این مجموعه رو به اتمام است و تنها ۲ یا ۳ قسمت از آن برای بازنویسی باقی مانده است که طی روزهای آینده به پایان خواهد رسید.

این فیلمنامه نویس در ادامه از دلیل تغییر نام این مجموعه سخن گفت و اظهار داشت:‌ از نظر من «هشت و نیم دقیقه» عنوان مناسب تری برای این سریال بود و گویا اعمال سلیقه های شخصی عنوان این مجموعه را به «یکتا» تغییر داد که به احتمال زیاد در زمان پخش با همان عنوان «هشت و نیم دقیقه» از شبکه ۲ سیما پخش شود.

کایدان در ادامه این گفتگو از دیگر فعالیت های خود گفت و اظهار داشت: فیلمنامه فیلم سینمایی «سن رشد» را به تازگی نوشته ام که پروانه ساخت آن نیز گرفته شده و منوچهر هادی کارگردانی و تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد که تا یک یا دو ماه دیگر پیش تولید این اثر آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: «سن رشد» قصه ای اجتماعی را روایت می کند که در آن رابطه یک پدر با فرزند ۹ ساله اش به تصویر کشیده خواهد شد. فیلمنامه به طور کامل نوشته شده و در حال بازنگری آن هستم که به زودی در یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.

این فیلمنامه نویس اظهار داشت: داستان این اثر در تهران می گذرد و الزاماْ نگاهی به جشنواره فجر نداریم اما ممکن است با آماده شدن این اثر در جشنواره فجر امسال نیز حضور داشته باشیم. «سن رشد» یک ملودرام خانوادگی است.

کایدان در ادامه افزود: اثر سینمایی دیگری نیز به کارگردانی داریوش فرهنگ نوشته ام که «صلیب زرد» نام دارد و در حال حاضر منتظر تأمین بودجه آن هستیم. «صلیب زرد» اثری دفاع مقدسی است که یک واقعه تاریخی در سال ۱۳۶۷ را روایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: این فیلم سینمایی روایتگر واقعه ای معروف نیست اما از نظر من واقعه ای مهم را در دفاع مقدس روایت می کند که مثل بسیاری از اتفاقات این دوران نادیده گرفته شده در حالیکه عمق فاجعه آن بسیار بالا است. ضمن اینکه بنیاد سینمایی فارابی نیز برای تأمین بودجه این فیلم سینمایی اعلام آمادگی کرده اما برای تآمین کامل بودجه نیاز به همکاری و مشارکت ارگان های دیگر نیز داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲