جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۰۳۴
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۵
دیباچه: جمشید جم خواننده «یار دبستانی من» در برنامه تلویزیونی «شابک» گفت: همه مردم یک صفحه یا دو سطر هر شب زمان خواب یا زمانی که ازسر کار می‌آیند کتاب بخوانند تا بچه‌ها یاد بگیرند،حیف است کتاب فراموش شود.

به گزارش دیباچه به نقل از فارس، برنامه تلویزیونی «شابک»، شب گذشته با بخش‌های متنوع مربوط به فضای موسیقی روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

جمشید جم، خواننده «یار دبستانی من» که میهمان این قسمت بود؛ وضعیت موسیقی کشور را خوب ندانست و موسیقی را به موج تشبیه کرده و گفت: سیاست گذاری‌های موسیقی قوی نیست.

همچنین او با اشاره به رادیو، گفت: کار رادیو و موسیقی مکمل هم هستند. قرائت نماز، تلاوت  و سخن گفتن اگر موسیقی نداشته باشد قابل شنیدن نیست. اول نغمه، لحن، صوت و در کنارش رادیو است و به این دلیل این دو مکمل هم هستند.

دیباچه-جمشید جم


خواننده «یار دبستانی من» با اشاره به آثاری که تاکنون ساخته، گفت: حدود سی الی چهل اثر ساخته‌ام و بیشتر برای متن فیلم‌ها کار کردم. او با اشاره به اینکه اگر ما متناسب با متن و موضوع، موسیقی کارکنیم، فیلم، ترانه و تصنیف ما هیچ یک به بیراهه نمی‌کشد.

جم با اشاره به حضورش در تلویزیون بیان کرد: 38 سال از انقلاب گذشته، ما ماموریتمان را در رادیو انجام دادیم ولی تصویر چون تاثیر بیشتری دارد دلم می‌خواست وارد تلویزیون بشوم.

این خواننده درخصوص آهنگ «یار دبستانی من» گفت: چون خودم در راهپیمایی‌های سال‌های انقلاب حضور داشتم و در ماه‌های پایانی رژیم قبل یک آهنگی را خواندم بنام «تلاش» از آقای حسن فرازمند که او «یار دبستانی من» بود.

وی افزود: حکومت نظامی وقت، صدای من را حذف کرد، در حالی که آن سریال ازدرد و رنج مردم و کارگران حرف می‌زد و آن زمان با حذف این سریال من زخمی شدم و تصمیم گرفتم که فعالیتم را بیشتر کنم و بدون اینکه بدانم «یار دبستانی من» برای متن فیلم هست و چه ربطی دارد، این شعر و آهنگ را خواندم و به شهدای کوچک و بزرگ تقدیم کردم.

جم درخصوص موسیقی سنتی ومحلی گفت: از سال 56 موسیقی سنتی در ذهن مردم جا افتاده است در حالی که لفظ سنتی نادرست است؛ سنت مربوط به فرهنگ آداب،‌ رسوم و باورهای مردم است و اشتباه است که با موسیقی سنت را بیاوریم، بلکه باید بگوییم ایرانی اصیل و کلاسیک. دوما موسیقی محلی نداریم و باید بگوییم اقوام ایرانی.

خواننده آهنگ «یار دبستانی من» با اشاره به اینکه همه مردم یک صفحه یا دو سطر هر شب زمان خواب یا زمانی که ازسر کار می‌آیند کتاب بخوانند تا بچه‌ها یاد بگیرند، گفت: این کار سبب می‌شود که فرهنگ کتابخوانی ترویج پیدا کند؛ حیف است کتاب فراموش شود.

جم در پایان با اشاره به آرزوی خود در زمینه کتاب گفت: این بزرگترین آرزوی کتابی من است تا بعد از توسعه موسیقی خوب و منزه، مردم ما خانواده‌های خود را به کتاب خواندن علاقه‌مند کنند.

معرفی و متن خوانی کتاب «آوای تار یحیی» بخش دیگری از برنامه شب گذشته شابک بود.

برنامه تلویزیونی «شابک» ، برنامه‌ای با موضوع کتاب و کتابخوانی است که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار