پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۸۵۸۶
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
دیباچه: در دوازدهمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه»، روز شنبه دوم مردادماه، صادق كرمیار نویسنده و كارگردان سینما به معرفی كتاب می‌پردازد.

به گزارش دیباچه به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری در تازه‌ترین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» كه روز شنبه دوم مردادماه برگزار می‌شود، صادق كرمیار حضور می‌یابد.

دیباچه-صادق کرمیار


صادق كرمیار، نویسنده و كارگردان ایرانی، زاده ۱۳۳۸ در تهران است. كرمیار مسئول ویژه نامه «اطلاعات جبهه» در مناطق جنگی در سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷ بود و از ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۵ مسئولیت صفحه ادبی «جوانه‌های اندیشه» روزنامه اطلاعات و همچنین معاونت سردبیری نشریه سینمایی «مردم و سینما» وابسته به بنیاد سینمایی فارابی را نیز به عهده داشته است. كرمیار با نوشتن رمان‌هایی مانند «نامیرا» و «دشت‌های سوزان» و نیز كارگردانی سریال‌هایی همچون «یك روز قبل» و «خاطرات مرد ناتمام» شناخته می‌شود. وی كه دارای گواهی‌نامه درجه یك هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، نگارش چندین رمان، فیلم‌نامه سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و نیز كارگردانی چندین فیلم و سریال تلویزیونی را در كارنامه خود دارد. در عین حال بیش از پنج سال مدیریت ادبی و هنری در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از دیگر فعالیت‌های كرمیار در عرصه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

گفتنی است، یكی از دغدغه های اصلی برنامه «اتفاق ترانه» ترویج كتاب و كتاب‌خوانی بین اهالی ادبیات است و برای نیل به این هدف، از حضور چهره های سرشناس هنری و ادبی بهره می گیرد تا این هنرمندان، تازه ترین كتاب های مورد مطالعه خود را به علاقه مندان شعر و ادبیات معرفی نمایند.

در این محفل شعر و موسیقی ماهانه به جز شعرخوانی شاعران جوان، برنامه های متنوع دیگری از جمله اجرای موسیقی و شعرخوانی اساتید وجود دارد كه علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تكمیلی در وب‌سایت مركز موسیقی حوزه هنری به نشانی www.musicenter.ir مراجعه كنند.

یازدهمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» به همت مركز موسیقی و مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه دوم مردادماه ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار