جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۸۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۱۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
دیباچه: چند ماهی می‌شود که زمزمه‌های جدایی رضا میرکریمی از خانه سینما به گوش می‌رسید و حتی وی ماه قبل این موضوع را به صورت رسمی در جلسه اعلام کرده بود اما با جلسه امروز خانه سینما همه‌چیز رنگ واقعیت به خودش گرفته است.
به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه؛ وقتی اردیبهشت سال گذشته از میان همه گزینه‌های مدیرعامل خانه سینما ناگهان نام رضا میرکریمی از خروجی جلسه هئیت مدیره نهاد صنفی سینماگران بیرون آمد؛ با توجه به تجربه دوره قبل این سینماگر در مدیر عاملی خانه سینما همه امیدوار بودند تا ثبات به بدنه خانه سینما و صنوف بازگردد اما به فاصله یک سال‌ و دو ماه همه این اما و اگرها و امیدواری‌ها با کناره‌گیری ناگهانی میرکریمی به نظر می‌رسد نقش بر آب شده است.
هیئت مدیره خانه سینما صبح امروز در جلسه‌ای فوق‌العاده در ساختمان اصلی خانه سینما دور هم جمع شده‌اند تا جایگزین میرکریمی را انتخاب کنند.
مینا جهانگیری مدیر روابط عمومی خانه سینما ضمن تایید جلسه فوق‌العاده اعضای هیئت مدیره خانه سینما از ارائه هرگونه اطلاعاتی تا پایان جلسه خودداری کرد و اعلام کرد:«همه‌چیز منوط به تصمیم هیئت مدیره است و ما هم منتظر تصمیم هیئت مدیره و منتظر خروجی این جلسه هستیم».

دیباچه-رضامیرکریمی

البته برخی منابع  در خبری عجیب از همکاری میرکریمی با محمدباقر قالیباف شهردار تهران خبر داده‌اند و این سینماگر را مشاور هنری فعالیت‌های انتخاباتی شهردار تهران در انتخابات سال 96 ریاست جمهوری عنوان کرده‌اند که این موضع توسط میر کریمی و نزدیکان قالیباف تایید و یا تکذیب نشده است.
بر اساس این گزارش،میرکریمی در همان روزهای ابتدایی حضورش به عنوان مدیرعامل خانه سینما عنوان کرده بود به شرط تداوم فعالیت‌های فیلمسازیش این سمت را قبول کرده است و این روزها شنیده می‌شود که پروژه ساخت فیلم عظیم شهید همت او که پیش از این «ابراهیم در آتش» نام داشت و برای اولین بار هفت سردار شهید دفاع مقدس در یک فیلم به تصویر کشیده خواهند شد جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود و ظاهرا میرکریمی پس از پایان اختلافات بین انجمن سینمای دفاع مقدس و بنیاد سینمایی فارابی بر سر فیلمنامه به زودی پیش‌تولید این پروژه عظیم را آغاز خواهد کرد.
به هر حال خروجی امروز جلسه فوق‌العاده هیئت مدیره خانه سینما می‌تواند از یک سو دلیل استعفای ناگهانی میرکریمی از خانه سینما و از سوی دیگر جایگزین او را مشخص کند و باید منتظر ماند دید چه کسی دوازدهمین مدیرعامل خانه سینما خواهد شد.
رضا میرکریمی کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران،یک دوره قبل‌تر (سال 85 تا 87 پیش از محمد مهدی عسگرپور) مدیرعامل خانه سینما بوده و اردیبهشت سال 94 برای بار دوم این مسئولیت را عهده‌دار شد. این بار برای بار دوم است که این مسوولیت را می‌پذیرد.

تاکنون منوچهر عسگری‌نسب، محمدآقاجانی، تورج منصوری، احمدرضا درویش، یدالله صمدی، منوچهر محمدی، ابوالحسن داودی، سید ضیاء هاشمی ،رضا میرکریمی، محمد مهدی عسگرپور و رضا میرکریمی سکان مدیرعاملی خانه سینما را برعهده داشته‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار