جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۸۱۰۶
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۰۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۵

دیباچه: رییس انجمن مجسمه‌سازان ایران اعلام کرد که پس از دو دوره وقفه شرایط برگزاری هفتمین بی‌ینال مجسمه‌سازی در سال ۹۵ فراهم نشد و برگزاری این رویداد برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است.




به گزارش دیباچه به نقل از ایسنا، نادر قشقایی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هفتمین بی‌ینال مجسمه‌سازی در سال ۹۵ با مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر انجام شده بود، اما به دلیل به نتیجه نرسیدن تعاملات با موسسه صبا و نزدیک شدن انتخابات هیأت مدیره انجمن مجسمه‌سازان، برگزاری این رویداد به سال آینده موکول شد.


او افزود: امیدوار هستیم با برگزاری انتخابات در مهرماه امسال و همفکری و مساعدت، شرایط برای برگزاری دوسالانه مجسمه‌سازی فراهم شود و سال آینده یک بی‌ینال گسترده و کامل داشته باشیم.


دباچه-نادر قشقایی


این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات انجمن مجسمه‌سازان طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: حمایت‌های مالی از طریق ارگان‌های ذی‌ربط وزارت ارشاد و شهرداری نه تنها برای مجسمه‌سازان، بلکه انجمن‌های دیگر هنری نیز باید در نظر گرفته شود. انجمن یک مجموعه‌ی تخصصی است که بیشتر اعضای آن فارغ‌التحصیلان رشته مجسمه‌سازی هستند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.


قشقایی با انتقاد از برخی عملکردهای سازمان زیباسازی شهرداری تهران در قبال انجمن مجسمه‌سازان گفت: معمولا جزء روال کار است که دو نفر از اعضای هیأت مدیره انجمن در شورای انتخاب آثار حجمی حضور داشته باشند، اما می‌بینیم که سازمان از نظرات هنرمندانی که مد نظر خودش بوده بهره می‌گیرد. البته این یک معضل نیست، اما اصول کار این است که دو نفر از انجمن در شورا باشند.


این هنرمند همچنین بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما برگزاری سمپوزیوم‌ها و دوسالانه‌های مجسمه‌سازی بدون هماهنگی با انجمن است. انجمن در چارتی که از طرف وزارتخانه اعلام شده به عنوان رکن اصلی معرفی می‌شود، اما از انجمن نظرخواهی نمی‌شود.


قشقایی در ادامه گفت: سمپوزیومی با قیمت معقول در کاشان برگزار شد که هنرمندان در آن حضور پیدا کردند و آثار خوبی هم خروجی آن بود، اما سازمان زیباسازی برای برگزاری سمپوزیوم مشاهیر قیمتی در نظر گرفته است که مناسب نیست. انتظار ما از سازمان و آقای قالیباف این است که حداقل‌هایی را که برای یک کار لازم است و تعریف شده در نظر بگیرند که مشکلی پیش نیاید. انتظار داریم نماینده‌هایی از طرف انجمن برای همفکری در برگزاری این رویدادها حضور داشته باشند تا مشکلی برای اعضا پیش نیاید و هم شهرداری به خواسته خود برسد، هم هنرمندان متضرر نشوند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار