جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۷۴۹۲
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
دیباچه: پژمان جمشیدی اعلام کرد به این افتخار می‌کند که حضورش در تئاتر بزرگانی چون علی پروین از عرصه ورزش را به سالن تئاتر می‌آورد.


دیباچه-پژمان جمشیدی


به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ این روزها پژمان جمشیدی نامی آشنا برای مخاطبان تئاتر، سینما و تلویزیون است چرا که این فوتبالیست پرسولیسی سه سال است که در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون به‌صورت جدی فعالیت می‌کند. او این روزها دهمین و یازدهیمن حضور خود در عرصه تئاتر را به‌صورت هم‌زمان تجربه می‌کند؛ با نمایش «یادم تو را فراموش» در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی حضور دارد و با نمایش «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» در تالار حافظ. پس از اجرای نمایش «یادم تو را فراموش» با پژمان جمشیدی گپ‌وگفت کوتاهی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.



دیباچه-نمایش" یادم تو را فراموش"

چه شد که به نمایش «یادم تو را فراموش» پیوستید؟

سال گذشته مردادماه با ژاله صامتی در همین سالن؛ یعنی ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» به کارگردانی علی احمدی حضور داشتم و در آن نمایش همبازی بودیم. در آن اجرا دوستی‌ای میان ما شکل گرفت. یکی از افتخارات من در عرصه بازیگری این است که به همراه ژاله صامتی بازی کردم چون وی یکی از پرافتخارترین بازیگران تئاتر و سینما است. در همان دوران اجرای نمایش «پپرونی ...» ژاله صامتی به من گفت که قصد دارد نمایشی را برای اجرا در سال 95 آماده کند. سپس کلیت یک خطی نمایشنامه را برای من فرستاد، آن را خواندم و وقتی قرار شد این نمایش وارد پروسه تولید شود، با کمال میل در آن شرکت کردم چون می‌دانستم ژاله صامتی کار بسیار خوبی را برای اجرا آماده می‌کند و به او اعتماد داشتم. درنتیجه وارد گروه شدم و نگارش متن آغاز شد.

دیباچه-نمایش یادم تو را فراموش

چقدر از شخصیت عطا از نمایشنامه می‌آید و چه میزان خود شما به عنوان بازیگر در آن دست برده‌اید؟

متن کاملا با تعامل پیش رفت؛ یعنی هر کدام از ما در مورد نقشمان صحبت می‌کردیم و همه بالاتفاق به نقش‌های خودمان نزدیک شدیم.

 

نمایش «یادم تو را فراموش» دهمین تجربه شما در حوزه تئاتر است و هم‌زمان با این تئاتر، در تالار حافظ نمایش «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» نوشته وودی آلن و با کارگردانی داوود بنی‌اردلان بازی می‌کنید، درباره این نمایش نیز توضیح دهید؟

آن نمایش ساعت 19 اجرا می‌شود و پس از اتمام، بلافاصله به تماشاخانه ایرانشهر می‌آیم و به گروه اجرایی نمایش «یادم تو را فراموش» می‌پیوندم. در نمایش «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» افتخار هم‌بازی بودن با بهاره رهنما، امیر مهدی ژوله، الناز حبیبی و آندریا نوشاد را دارم. الا برای نظر دادن درباره این نمایش زود است اما فکر می‌کنم اثر خوبی شده باشد چون متن وودی آلن، جذابیت‌های خود را دارد و امیدوارم مخاطبان نیز از این نمایش خوششان بیاید.

 

یک اتفاق ویژه‌ای در زمان اجرای نمایش «یادم تو را فراموش» افتاد این بود که علی پروین به همراه خانواده‌اش به تماشای این نمایش نشست. به عنوان یک پرسپولیسی از این اتفاق چه حسی به شما دست داد؟

بله روز سه‌شنبه بیست‌ودوم تیرماه، علی پروین به همراه خانواده‌اش به تماشای نمایش ما نشست و این اتفاق، بسیار جالب بود چون فکر نمی‌کنم پیش از این علی پروین به سالن تئاتر رفته باشد و نمایش دیده باشد اما برایم افتخار بزرگی است که حضورم در تئاتر سبب می‌شود بزرگانی چون علی پروین از عرصه ورزش و به‌خصوص فوتبال به سالن تئاتر بیایند و بازی مرا ببینند.

 

آیا درگیر پروژه تصویری در سینما یا تلویزیون هم هستید؟

اکران فیلم «50 کیلو آلبالو» که به تازگی به پایان رسیده است. در فیلم «خوب، بد، جلف» هم بازی کرده‌ام و منتظر مجوز اکران این فیلم هستیم. فکر نمی‌کنم این اثر چندان ممیزی خاصی داشته باشد و به امید خدا در مهرماه اکران می‌شود. اما از آنجا که در دو پروژه تئاتر درگیر بودم، ترجیح دادم فعلا در کار تصویری حضور نداشته باشم و تمرکزم را بر روی تئاتر بگذارم.

 

حضور در عرصه تئاتر دشوارتر است یا بازی در فیلم‌های سینمایی؟

هر دو مدیوم دشواری‌های خود را دارند. تحصیلات من در این رشته نیست و سال‌ها در رشته دیگری فعالیت کرده‌ام اما با تمام وجودم تلاش می‌کنم سختی این کار را آسان کنم بازیم را ارتقا دهم و امیدوارم که به این هدفم برسم.

دیباچه-نمایش یادم تو را فراموش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲