چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۷۳۱۱
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۵
دیباچه: نقاشی هم مثل خیلی از هنرهایی که ما می‌شناسیم ، می تواند ابزاری برای رسیدن به فضای عرفانی و مناجات با خدا باشد که هم باعث ایجاد آرامش برای نقاش و هم بیننده بشود.

هنر نقاشی دارای ابعاد وسیعی است و دنیا های مختلفی را در بر میگیرد . از دیدگاه من نقاشی صرفا نشان دادن نقش و رنگ ها نیست بلکه خود زندگیست ، چرا که بواسطه آن میتوانم بسیاری از نگفته های درونی خودم را بیان کنم . بسیاری از دردها ، غم ها و شادیها و حتی فضای عرفانی و مناجات با خدا . من در خیلی از موارد سعی می کنم نقاشی های خودم را ذهنی کار کنم و از کپی کاری دوری نمایم ، چرا که بواسطه این سبک نقاشی می توانم خیلی از ناگفته های درونی خودم را روی بوم بیاورم.

همیشه سعی می‌کنم تا جایی که امکان دارد چه در نقاشی هایی که با رنگ روغن کار می‌کنم چه با مداد، از رنگهای شاد استفاده کرده و حال خوب خودم را از طریق نقاشی به بیننده منتقل کنم.

همیشه وقتی شروع به کشیدن نقاشی میکنم سعی می کنم این کار را با انرژی و حال خوب انجام بدهم و گاهی به قدری غرق در کار میشوم که از گذشت زمان غافل میشوم و وقتی به خود میایم،می‌بینم که ساعتها گذشته و من اصلا گذشت زمان را متوجه نشدم.

دیباچه-فائقه ابوالمعصومی


نقاشی هم مثل خیلی از هنرهایی که ما می‌شناسیم ، می تواند ابزاری برای رسیدن به فضای عرفانی و مناجات با خدا باشد که هم باعث ایجاد آرامش برای نقاش و هم بیننده بشود.

در مدت 14سالی که نقاشی میکنم ، سعی کردم از محضر اساتید بزرگ استفاده کنم و از تجربیات این عزیزان بهره مند شوم . از جمله آقای آیدین آغداشلو  که از همین تریبون مراتب تشکر و قدر دانی خودم را از این بزرگوار اعلام می کنم ، چرا که با حضور در کلاسهای این آقایان توانستم به مقدار زیاد به داشته های خودم اضافه کنم .

البته با وجود گذشت سالها از یادگیری و کسب تجارب از اساتیدم ، میدانم که راه طولانی در پیش دارم و میدانم که باید روز به روز بیشتر یاد بگیرم تا بتوانم کارهای جدیدی را ارائه دهم .

من امروز از اینکه میبینم در این نمایشگاه تابلوم مورد استقبال مردم قرار گرفته بسیار خوشحالم و تمام تلاش خودم را میکنم ان شاالله روزی نگارخانه‌ای تاسیس کنم، هم برای آموزش افرادی که علاقمند به این رشته هستند و هم برای نمایش آثار خودم.

 

فائقه ابوالمعصومی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار