سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۷۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۱۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
خواننده قطعه «همین امشب می‌میرم» در گفت‌و‌گو با دیباچه از جزئیات کنسرت‌تئاتر جدیدش پرده برداشت
دیباچه: کامران رسول‌زاده با اشاره به فضا و حال و هوای سوررئال (فراواقعی) کنسرت‌تئاتر «زن‌مرد» از جزئیات آن پرده برداشت.



کامران رسول‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی دیباچه درباره جدیدترین فعالیتش در زمینه موسیقی خاطرنشان کرد: در حال کار فشرده بر روی کنسرت‌تئاتر «زن‌مرد» هستم که پیشتر کتاب آن را که نوشته خودم بود نشر مروارید منتشر کرده بود. چون این اثر قابلیت تلفیق شدن با موسیقی من را داشت بخشی از شعرهایم را در گفت‌و‌گوی این نمایشنامه قرار داده‌ام و به صورت آواز اجرا می‌شوند.

رسول‌زاده تاکید کرد: این روزها بسیار درگیر پیش‌تولید این کنسرت‌تئاتر هستم و بنا بر زمان‌بندی اواخر پاییز یا اوایل زمستان این کار در تالار وحدت اجرا می‌شود. البته به احتمال خیلی زیاد 6 اجرای این کنسرت‌تئاتر در تالار وحدت خواهد بود و 10 اجرای دیگر در سالنی دیگر که وقتی قراردادش قطعی شد نامش را می‌گویم.

این خواننده، ترانه‌سرا و شاعر با اشاره به مضامین کنسرت‌تئاتر «زن‌مرد» تصریح کرد: موضوع این اثر، عشق و تاثیر رفتار عاشقانه در ساختن جهانی امن‌تر و آرام‌تر است و دست کم امیدوارم این امید را بتوانم با اثرم ایجاد کنم؛ طبیعتا رفتار عاشقانه در این اثر میان زن و مرد است.

دیباچه - رسول‌زاده - دیباچه

خواننده قطعه «همین امشب می‌میرم» درباره رپرتوار آوازی این کنسرت‌تئاتر هم گفت: قطعات و رپرتوار بر اساس متن تغییراتی خواهد داشت و من قطعات جدیدی به متن اضافه کردم و تا پیش از برگزاری برنامه همه آنها را به صورت تک‌آهنگ در فضای مجازی منتشر خواهم کرد زیرا همه قطعات علاوه بر اینکه در متن جای معنادار خودشان را دارند و در دل آن یک جزء را تشکیل می‌دهند، اما هویت مستقل خودشان را هم دارا هستند.

او درباره پرفورمنس موجود در این کنسرت نیز توضیح داد: این کنسرت صرفا به شکل تئاتر موزیکال اجرا نمی‌شود و تلفیقی از هنرهای مختلفی چون ویژوال‌آرت و موشن‌گرافیک و دیگر هنرهاست که قصد ندارم خیلی به جزئیات آن اشاره کنم تا غافلگیرکنندگی‌اش را از دست ندهد. شکلی از کنسرت و تئاتر را روی صحنه می‌برم که در دنیا مرسوم است و در ایران کم‌کم دارد مورد توجه قرار می‌گیرد.

رسول‌زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار دیباچه درباره غالب بودن وجه نمایشی و یا موسیقایی در این اثر اظهار کرد: به واقع هیچ‌کدام از این دو بر یکدیگر غالب نیستند و کلیت اجرا بر دیگر اجزا غلبه دارند. ما یک کاراکتر زن داریم به علاوه یک رادیو که این زن مونولوگ‌هایی با رادیو دارد و وجه نمایشی کار به این ترتیب است. به‌طور کلی اگر بخواهم بگویم؛ «زن‌مرد» کنسرتی در فضای سوررئال است.

از کامران رسول‌زاده تاکنون دو آلبوم با نام‌های «بی‌سرانجام» و «دستای نامحرم» منتشر شده است. او همچنین تا به حال چند مجموعه شعر، ترانه و نمایشنامه نیز به چاپ و انتشار رسانده است. او سال گذشته کنسرت مشترکی را با خواننده محبوب ترکیه‌ای مورات ککیلی با عنوان «بو آغشام اولوروم»(همین امشب می‌میرم) در ترکیه برگزار کرد اما مجوزهای مشابه همین کنسرت در ایران صادر نشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار