شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۷۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
آیا علاقه چاوشی به ادبیات کلاسیک پای حافظ و مولانا را به شهرزاد هم باز می‌کند؟
دیباچه: در حالی که قرار است به زودی مراحل ساخت سریال «شهرزاد2» آغاز شود، کنجکاوی‌ها درباره مضمون و محتوای آنچه که قرار است محسن چاوشی برای قطعات موسیقی این سریال آماده کند بالا گرفته است.



به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه، امروز خبری منتشر شد مبنی بر صدور پروانه ساخت سریال «شهرزاد2» برای شبکه نمایش خانگی که با توجه به استقبال گسترده مخاطبان از قطعاتی که محسن چاوشی برای فصل نخست این سریال خوانده بود، انتظار مخاطبان سریال برای فصل دوم هم این است که همین خواننده قطعات آن را بخواند بنا بر این بعید است که تهیه کنندگان سریال با محسن چاوشی به توافق نرسند. هرچند بدبینانه اگر به ماجرا نگاه کنیم ممکن است مبلغ پیشنهادی این خواننده برای حضور در فصل دوم تفاوت کرده باشد و زمزمه‌های جدایی ساز شود همانطور که برای سنتوری همبن اتفاق افتاد و پروژه سنتوری با مشکل مواجه شد.

از سوی دیگر تجربه فردین خلعتبری، علی قمصری و علیرضا قربانی در فصل نخست و قطع همکاری با این گروه اولیه موسیقی شهرزاد، نشان داد، عوامل، یعنی تهیه کنندگان و کارگردان سریال، حاضر نمی‌شوند باج بدهند و بیم قطع همکاری با نام‌های بزرگ را ندارند.

دیباچه - محسن چاوشی

اما اگر فرض بگیریم که چاوشی حتما در این کار خواهد خواند کنجکاوی‌های مخاطبان سریال شهرزاد برای اینکه بدانند چاوشی قرار است برای فصل دوم چاوشی چه سبک و سیاقی را در پیش بگیرد و چه تغییراتی را در قطعاتش خواهد داد، بالا گرفته است. بعد از پایان فصل نخست سریال، آلبوم «امیر بی‌گزند» را به بازار موسیقی عرضه کرده بود و این آلبوم بسیار پرفروش و پر مخاطب شد که در این آلبوم بیشتر از اشعار کلاسیک استفاده کرده بود.

باید دید آیا چاوشی در آهنگ‌های فصل دوم شهرزاد هم این ریسک را می‌پذیرد و از اشعار کلاسیک استفاده می‌کند یا با توجه به حال و هوای درامی که حسن فتحی طراحی کرده است، اساسا استفاده از اشعار ادبیات کلاسیک فارسی در آن کاربردی پیدا می‌کند یا خیر و آیا ارتباط معنایی و ساختاری می‌تواند پیدا کند یا کاملا آنچه که این روزها محسن چاوشی بر رویش تاکید دارد و برایش جشنواره‌ای هم با عنوان «پروانه» راه انداخته است، یعنی خواندن اشعار کلاسیک، برای سریال شهرزاد کاملا بی‌مصداق و بی‌معنا می‌شود؟

واقعا چاوشی قرار است چگونه قطعاتی برای شهرزاد2 بخواند؟

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار