پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۶۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۱۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه برگزیدگانش را شناخت
دیباچه: آیین پایانی پنجمین جشنواره بازیگری سه‌نقطه، شامگاه دوشنبه 19 تیرماه در سالن استاد رکن‌الدین خسروی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه با حضور تعداد بسیار زیادی از شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره خصوصی برگزیدگان خود را شناختند.

دیباچه- جشنواره سه نقطه (11)

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ ابتدای این مراسم رضا ثروتی یکی از اعضای گروه ارزیابی و داوری آثار که برای شرکت در مراسم دیگری ناگزیر به ترک آیین پایانی بود در سخنان کوتاهی ضمن پوزش از حاضران گفت: روزی که با من تماس گرفتند برای داوری این آثار، این مسئولیت را قبول کردم و سریع هم پشیمان شدم زیرا پارسال نیز در جشنواره دانشجویی داور بودم و این کار مشکل است. از نسیم ادبی عزیز و حمیدرضا نعیمی تشکر می‌کنم  چرا که واقعا با خلوص نیت و صادقانه عمل کردند

و در ادامه افزود: طوری رای دهیم تا حق کسی ضایع نشود. در این جشنواره استعدادهای زیادی را دیدم و به همه شما تبریک می‌گویم.

دیباچه- جشنواره سه نقطه (1)

پس از سخنان رضا ثروتی، برنامه موسیقی برای حاضران اجرا شد. همزمان با این اجرا توسط پیام جوانی و آزاد گرجی که با بداهه‌نوازی ساز الکترو باقلاما و کوزه، اجرایی جذاب و بدیع به مخاطبان ارائه شد، تصاویری از کارگردان فقید سینمای ایران عباس کیارستمی به همراه بازیگران درگذشته پیشکسوت؛ بهمن زرین‌پور و ملیحه نیکجومند به روی پرده نمایش آمد و مورد تشویق بسیار زیاد حضار قرار گرفت.

در ادامه این مراسم رامین معصومیان؛ دبیر جشنواره در سخنان کوتاهی با ارائه گزارشی از مجموع آثار شرکت کننده و همچنین فعالیت‌های انجام شده در مدت برپایی این رخداد، به مساله آموزش به عنوان یکی از اهداف اصلی جشنواره پنجم اشاره کرد وبا تقدیر از حضور مسعود دلخواه، نقش ارزشمند وی را در امر آموزش نوین بازیگران جوان تئاتر کشور ستود.

همچنین محمدحسن نجفی؛ مدیر تماشاخانه سه نقطه و رییس جشنواره نیز در سخنان کوتاهی با قدردانی از حضور ارزشمند و گسترده دانشجویان و هنرجویان بازیگری از نقاط مختلف کشور در پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه؛ گفت: تاکید بر آموزش مستمر ، حضور جمع بسیار خوبی از جوانان تئاتری و بازخوردهای بسیار خوبی که در بین کارها دیده شده از مهم ترین دستاوردهای پنجمین دوره جشنواره بازیگری سه نقطه بود. امیدوارم در دوره‌های آینده و با حمایت از سوی مرکز هنرهای نمایشی و .... به شکل گسترده و مطلوبتر با چشم‌انداز برگزاری به صورت ملی برگزار شود.

دیباچه- جشنواره سه نقطه (8)

در این مراسم، مخاطبان اجرای جدید دیگری، این بار با محوریت تئاتر را شاهد بودند. اجرای بادی درامینگ که نمایشی به صورت نواختن ریتم بدون استفاده از ابزارآلات موسیقی و به وسیله اندام بدن و ایجاد صدا توسط بدن اجراگر است، با طراحی و سرپرستی آزاد گرجی اجرا شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

پدر ادامه این مراسم، اهدای جوایز برگزیدگان این جشنواره با حضور دکتر مسعود دلخواه؛ میهمان ویژه جشنواره، حمیدرضا نعیمی و نسیم ادبی؛ داوران جشنواره) و محمد حسن نجفی و رامین معصومیان؛ رییس و دبیر جشنواره) برگزار شد.

در این بخش حمیدرضا نعیمی در سخنان کوتاهی گفت:  خوشحالم که در این جمع حضور دارم و می‌خواهم از دوستانی که جایزه نمی‌گیرند تقاضا کنم تا دوستانی که جایزه می‌گیرند را خوب تشویق کنند چرا که مدتهاست این رویه خوب را فراموش کرده‌ایم که از موفقیت دوستانمان نیز باید خوشحال شویم. از آقای نجفی تشکر می‌کنم که تا به حال حتی در لفافه یک بار هم نگفتند برگزیدگان از مدرسه سه نقطه باشد. واقعا این جشنواره به من چسبید امیدوارم که جوایز هم به شما بچسبد امتیازات به هم نزدیک بود و جوایز ما محدود. انتخاب ما انتخاب سختی بود.

دیباچه- جشنواره سه نقطه (10)

البته پیش از اهدای جوایز، از جميله امينيان، هدي تورنگ، فرشته احدي‌برنا، ياشار بيك‌زاده، سيد جواد حسيني، الناز سليماني، سميرا خليلي، سارا خانكي، رضا رهبري‌فرد، فاطمه احمدي، علي دولتياري، مهرداد دعوت‌خواه، پريا وفائي، عباس دلير، زهرا نجفي و ندا الماسیان‌طهراني از اعضای ستاد و دبیرخانه و مرتضي اسماعيل‌كاشي، حميدرضا هدايتي، احسان پايدار و محمدرضا علي‌اكبري؛ از اعضای گروه بازبینی تقدیر شد.

اما مهمترین بخش این مراسم، اعلام برگزیدگان بود:

دیباچه- جشنواره سه نقطه (6)

تقدیر ویژه هیات داوران پنجمین جشنواره بازیگری تئاتر سه نقطه، به پریا صالحی؛ هنرمند نوجوان بخش مونولوگ نمایش «ساعت بمباران» ازموسسه خانه پدری هنرمندان از آمل اختصاص یافت.

بخش مونولوگ:

بازیگری زن:

در این بخش از  مریم کیان‌پیشه؛ بازیگر نمایش «جای امن» از دانشگاه سوره و نیلوفر عباسی بازیگر نمایش «چشمان دگمه‌ای من» از کارگاه بازیگری تالار مولوی تقدیر شد.

اما بازیگر برگزیده این جشنواره؛ محبوبه‌السادات حسینی بازیگر نمایش «این تابستان فراموشت می‌کنم» از موسسه چهره‌های ماندگار شناخته شد.

بازیگری مرد:

در این بخش از امیر بشیره‌نژاد؛ بازیگر نمایش «هملت ماشین»، از مدرسه تئاتر سه نقطه و علی ایزدی؛ بازیگر نمایش «سه تن و دو در» از دانشگاه علمی کاربردی مورد تقدیر قرار گرفتند.

حسن خلج؛ بازیگر نمایش «نیمه شب تابستان» ازکارگاه بازیگری تالار مولوی؛ به عنوان بازیگر مرد برگزیده بخش مونولوگ این دوره از جشنواره تئاتر بازیگری معرفی شد.

بخش نمایش‌های دو یا چند نفره

بازیگری زن:

در این بخش فقط بازیگر برگزیده از سوی داوران معرفی شد. سونا غضفری یکی از بازیگران نمایش «پزشک نازنین»، از مدرسه تئاتر سه‌نقطه، بازیگر برگزیده جشنواره در این بخش شناخته شد.

بازیگری مرد:

در این بخش از امیر عضد؛ بازیگر نمایش «جزیره»، ازمدرسه تئاتر سه نقطه تقدیر شد اما مرتضی علیدادی؛ بازیگر نمایش «جایگزین» از دانشگاه سوره؛ در این جشنواره به عنوان برگزیده شناخته شد.

بخش نمایش‌های کامل

بازیگری زن:

در این بخش نیز فقط بازیگر برگزیده انتخاب شد؛ فاطمه کاظمی؛ بازیگر نمایش «زندگی من و موریس»، به کارگردانی محمدجواد سجادی ازآموزشگاه سینمایی پویا هنر برگزیده بازیگری زن در بخش نمایش‌های کامل شناخته شد.

بازیگری مرد:

شایان رسولی؛ بازیگر نمایش «داستان زنی که هرروز ساعت شش می‌آمد»، به کارگردانی شایان رسولی از مدرسه تئاتر سه نقطه شایان تقدیر شناخته شد اما  پیمان محمدی، بازیگر نمایش «سه نقطه»، به کارگردانی پیمان محمدی ازموسسه فرهنگی کارنامه، به عنوان بازیگر مرد برگزیده این بخش شناخته شد.

در پایان این مراسم، محمدحسن نجفی؛ رییس این جشنواره از آغاز فعالیت‌های برگزاری دوره ششم جشنواره از ابتدای مرداد ماه خبر داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲