جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۶۶۸۹
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
دیباچه: افتتاحیه گالری تم با عکس های هفت عکاس برجسته ایرانی تحت نمایشگاهی با عنوان «هفت گذر» جمعه 25 تیرماه از ساعت 4 تا 8 عصر برگزار می شود.



دیباچه-هفت گذربه گزارش خبرنگار دیباچه، همزمان با آغاز به کار گالری تم نمایشگاهی با عنوان «هفت گذر» برگزار می شود که در آن آثار عکاسان نام آشنایی چون كورش اديم، مهرداد افسري، نادر داودي، ابراهيم صافي، كيارنگ علايي، ساعد نيك ذات و ساعد نيك ذات به نمایش گذاشته خواهد شد.

در این نمایشگاه که با نمايشگاه گردانی آرش كريمي برگزار می شود از هر یک از این هنرمندان چند عکس به نمایش گذاشته خواهد شد.

کوروش ادیم متولد 1350 در بابل و فارغ‌التحصیل كارشناسی بیولوژی است. او تجربیات عكاسی را از سال 71 آغاز كرد و تا كنون عضویت در هیات داوران در چند جشنواره ملی عكاسی،شورای سیاست گذاری یازدهمین بینال عكس ایران را در كارنامه خود دارد. شركت در بیش از صد نمایشگاه و فستیوال داخلی و بین‌المللی در كشورهای ایران، یونان، انگلستان، فرانسه، لهستان، اّمریكا، مجارستان، اسكاتلند، امارات متحده عربی، قبرس، بلژیك، سوئد و هلند از دیگر فعالیت‌ها اوست. از او تا كنون كتاب‌های "حضور ناب"،"حضور مبهم معنی"،"راز روی" و "کرانه‌های دیدار" منتشر شده است.

مهرداد افسری متولد 1356 در خوی و دانش‌آموختهٔ مقطع کار‌شناس ارشد رشتهٔ عکاسی است. برگزاری ۱۲ نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از 80 نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور از جملهٔ فعالیت‌های وی در زمینهٔ عکاسی بوده است.

نادر داودي متولد 1341 تاكنون در سراسر دنيا نمايشگاه‌هاي متفاوتي با عناوين جوانان در ايران، زنان مدرن در ايران، از تهران تا نيويورك و... برگزار كرده كه نمايشگاه فوق مروري بر نمايشگاه هاي اخير وي در تورنتو، نيويورك و پاريس است. از سوابق نادر داودي مي‌توان به مدير مسئولي و سردبيري هفته نامه تماشاگران اشاره كرد. اين عكاس علاوه بر همكاري با مطبوعات داخلي،با مجلات و خبرگزاري‌هاي كانادايي، آژانس بين‌المللي عكس ورزشي، نشنال جغرافي همكاري نموده است.

ابراهیم صافی متولد 1349 فارغ االتحصیل رشته عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره دوسالانه عکس ایران، داور جشنواره های متعدد عکاسی از جمله دوسالانه عکس ایران، رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان میراث فرهنگی و عضو رسمی انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی ایران در کارنامه هنری او است همچنین برگزار کننده نمایشگاه های متعدد عکاسی و کسب جوایز ملی و بین المللی از دیگر فعالیت های صافی است.

کیارنگ علایی متولد سال 1355 در مشهد است. او دانش آموخته سینما بوده و در محضر آقایان اکبر عالمی، دکتر احمد الستی، مسعود اوحدی، ایرج رامین فر و قطب الدین صادقی به تحصیل هنر پرداخته است. علایی فعالیت مطبوعاتی خود را با روزنامه ها و نشریاتی چون خراسان، توس، قدس، صبح امروز، خرداد، جام جم، همشهری و چهل چراغ آغاز کرد. وی به عنوان سردبیر فصلنامه عکس آبرنگ و سردبیر نشریه اتحادیه عکاسان خراسان فعالیت داشته است. از افتخارات این هنرمند می توان به دریافت مدال برنز جشنواره برنو (جمهوری چک/ 1997) برای فیلم دیوارهای شیشه ای، جایزه بهترین فیلم انیمیشن جشنواره داکینو (رومانی / 2005) برای فیلم یو، مدال برنز جشنواره ملل (اتریش / 1998) برای فیلم دستهای سیمانی ، مدال برنز اتحادیه فیلمسازان آماتور جهان (یونیکا / 2005) برای فیلم یو، و مدال نقره جشنواره ملل ( اتریش /2006) برای فیلم آن دورها مرا متولد کن اشاره کرد.

مهدی وثوق‌نیا متولد 1350 در شهر قزوین و فارغ التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه آزاد هنر و معماری تهران است. او عکاسی را از سال 1367 از طریق کلاس‌های انجمن سینمای جوانان شروع کرد و سال 1376 نیز در رشته عکاسی وارد دانشگاه شد. از ابتدای شروع فعالیت‌اش نگاه‌ش معطوف به عکاسی «مستند اجتماعی» بود و اولین تجربه او در رابطه با مجموعه عکس با عکاسی از «زلزله گیلان» در سال 1369 شکل گرفت. بعدها با برگزاری نمایشگاه‌های انفردای تجربه‌هایی نیز در عکاسی «مستند هنری» در کارش به وجود آورد که تا حال آن را ادامه داده است. وی طی سال های 1370 تا 1382جوایز زیادی در زمینه عکاسی از چندین جشنواره از آن خود کرد .

نمایشگاه «هفت گذر» بیست و پنج تیر لغایت هفت مرداد نود و پنج ساعت شانزده تا بیست آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲