جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۶۴۵۶
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
دیباچه: فارس باقری از طرح  شنبه‌های نمایشنامه‌خوانی و داستان‌خوانی در کنش معاصر خبرداد

دیباچه- نشست کنش معاصر (3)

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ نشست خبری برنامه‌های موسسه فرهنگی‌هنری «کنش معاصر» صبح امروز با حضور فارس باقری؛ نمایشنامه‌نویس و مدیرعامل این موسسه و پوریا موسوی؛ معاونت آموزشی و پژوهشی «کنش معاصر» در این موسسه برگزار شد.

در ابتدای نشست، پوریا موسوی به تشریح برنامه‌های این موسسه پرداخت و گفت:درمورد موسسه «کنش معاصر» گفت: «کنش معاصر» موسسه‌ای چند منظوره است که امکانات بسیار متفاوتی دارد. سیاست کلی موسسه هنر کنش معاصر، فعالیت نظری و علمی در حوزه تئاتر، سینما و ادبیات است. در تمامی دوره‌های آموزشی و پژوهشی امر تولید را در اولویت قرار داده است. تمام دوره‌های آموزشی دارای خروجی نهایی هستند. این سیاست با توجه به امکانات موسسه که شامل امکان نشر آثار برگزیده در حوزه‌های مختلف، امکان اجرای تئاتر ، اکران فیلم و ... است در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی «کنش معاصر» درمورد دوره‌های آموزشی این موسسه گفت: فعالیت بخش آموزش و پژوهش متمرکز بر حوزه نظری و عملی در تمامی بخش‌ها؛ تئاتر ، سینما و ادبیات است. در مورد بخش آموزش ادبیات باید گفت به طور کلی با دقت بسیار بالایی در کنش معاصر پیگیری می‌شود و سیاست موسسه گرد هم آوردن بهترین اساتید و نویسنده‌ها برای حضور و طراحی دوره‌ها از سوی خود ایشان و با پیشنهاد ایشان است.

موسوی در پایان صحبت‌هایش، لیست دوره‌های آموزشی را نام برد: دوره‌های آموزشی نمایشنامه‌نویسی، دوره‌های آموزشی ادبیات، درس‌گفتارهای کنش معاصر، دوره‌های آموزشی بازیگری، دوره آموزشی طراحی صحنه، دوره آموزشی کارگردانی؛ از متن تا اجرا، دوره آموزشی از ایده تا اجرا، دوره آموزشی فیلمسازی (فیلم کوتاه)، دوره آموزشی بازیگری جلوی دوربین و دوره آموزشی فیلمنامه‌نویسی، در کنش معاصر برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست، فارس باقری درمورد اجراهای «کنش معاصر» گفت: سه باکس اجرا برای سالن در نظر گرفته‌ایم. دو باکس 18 تا 20 و 20تا 22 به تئاترهای اصلی ما اختصاص دارد که تا پایان سال 95، پر شده‌اند اما باکس ساعت 17 را به اجراهایی همچون جشنواره دانشجویی اختصاص داده‌ایم. البته به این صورت نیست که هر اجرایی به این سالن راه یابد و ما به هر قیمتی این باکس را پر کنیم؛ ما تنها به تئاترهای قوی و خوب می‌پردازیم و اصلا برایمان مهم نیست که این باکس خالی باقی بماند. دو تئاتر خوب دانشجویی در یک سال اجرا شود هم برای ما کفایت می‌کند.

در پایان نشست، مدیرعامل «کنش معاصر» از طرحی جدی خبر داد و گفت: البته طرح دیگری نیز برای سالن در نظر گرفته‌ایم، بر خلاف سالن‌های تئاتر تهران، شنبه‌ها نیز برنامه برگزار می‌کنیم. طرح «سفر به اتاق تحریر» را برای شنبه‎‌ها در نظر گرفته‌ایم که بر اساس آن، نویسنده‌های مختلف در حوزه ادبیات داستانی و نمایشنامه دعوت می‌شود تا آخرین اثر روی میز خود را به صورت نمایشنامه‌خوانی و یا داستان‌خوانی به اجرا دربیاورند. این طرح هر هفته روزهای شنبه در سالن تئاتر موسسه کنش معاصر اجرا می‌شود. یک هفته نمایشنامه‌خوانی داریم و هفته پس از آن، داستان‌خوانی. این برنامه از شنبه، 26 تیرماه و با نمایشنامه «وقت خواب ماهی‌ها» اثر محمدامیر یاراحمدی آغاز می‌شود. این جلسات یک هفته درمیان برگزار می‌شود. جلسه بعدی این اجراها، داستان‌خوانی است و «بیغوله باد» اثر کوروش اسدی انجام می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲