شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۵۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۵
دیباچه: در هفته پیش‌رو تعدادی از سالن‌های دولتی همچون تالار وحدت و دو فرهنگسرا به تئاتر بازمی‌گردند

دیباچه- اجراهای سالن‌های دولتی (2)

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ در این گزارش به رسم مالوف نمایش‌هایی که از روز شنبه 19 لغایت جمعه 25 تیرماه در تهران روی صحنه هستند را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

از هفته پایانی «مجلس ضربت زدن» و «جشنواحه» تا آغاز سفری به نهایت دور

مجموعه تئاتر شهر این روزها میزبان پنج نمایش و سه کارگاه است

سالن اصلی: نمایش «مجلس ضربت زدن» نوشته بهرام بیضایی و با کارگردانی محمد رحمانیان که از ۲۹ خردادماه اجرای خود را آغاز کرده است، تا روز 23 تیرماه نیز میزبان مخاطبان خواهد بود.

این نمایش که امروز شنبه، 19 تیرماه نیز میزبان مخاطبان است، به مدت ۱۲۰ دقیقه ساعت ۲۰ اجرامی‌شود. البته به دلیل استقبال مخاطبان از این اثر و همچنین این نکته که باید 30 اجرای این اثر تا روز 23 تیرماه به پایان برسد، روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه؛ 21، 22 و 23 تیرماه این نمایش در دو نوبت؛ ۲۰ و ۲۲:۳۰ روی صحنه می‌رود.

در نمایش «مجلس ضربت زدن»، امیر جعفری، رامین ناصرنصیر، رضا مولائی، اشکان خطیبی، سینا رازانی، سانیا سالاری و مهتاب نصیرپور بازی می‌کنند. بهای بلیت این نمایش۳۵ و ۴۵هزار تومان در نظر گفته شده است.

سالن چهارسو: این تالار که تا روز 18 تیرماه میزبان نمایش «بیگانه» اثر مسعود دلخواه بود، از سه‌شنبه 22 تیرماه پذیرای نمایش «سفر به نهایت دور» تثر محمد میرعلی‌اکبری می‌شود. زمان اجرای این نمایش ساعت 20 و مدت زمان اجرای آن، 90 دقیقه است

«سفر به نهایت دور» کاری از گروه فیلم و تئاتر «و ناگهان» است و خسرو شهراز، مجید آقاکریمی، آرش فلاحت‌پیشه، محمدرضا مالکی، مسیح کاظمی، مهدی نصرتی، بهناز نادری، کامبیز منصف، لادن نازی، حمید خوش‌نویس و سحر حق‌شناس در آن بازی می‌کنند. قیمت بلیت این نمایش 25هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سالن سایهاین سالن از روز ۲۷ خردادماه میزبان نمایش «روزهاى بى‌باران»، اثر امین بهروزى شده است. این نمایش قرار بود تا جمعه؛ ۲۵ تیرماه میزبان مخاطبان باشد اما اجراهای آن تا روز سه‌شنبه، 29 تیرماه تمدید شده است.

همچنین به دلیل استقبال مخاطبان «روزهای بی‌باران»، این نمایش تا پایان اجرا در دو نوبت؛ 19 و 20:30 روی صحنه می‌رود. البته در روزهای شنبه 19 و 26 تیرماه این نمایش اجرا نمی‌شود.

نمایش «روزهای بی باران» به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی با بازی وحید آقا پور، سجاد افشاریان، نازنین احمدی ، سوگل خلیق به مدت 65 دقیقه در تالار سایه میزبان دوستداران تئاتر است.

تالار قشقاییگروه تئاتر «واحه» در قالب پروژه «جشنواحه» از روز نهم تیرماه با اجرای سه نمایش و برپایی چند کارگاه آموزشی و برنامه سخنرانی در تالار قشقایی مستقر شده است.

این تالار که از روز پنج‌شنبه، 17 تیرماه پذیرای اجراهای نمایش «راهنمای تیاتر شهر» نوشته كیومرث حائری به كارگردانی نیكو ممدوحی نیست، همچنان با دو نمایش میزبان مخاطبان است.

نمایش عروسكی تعاملی «صندوقچه راز گنجور» نوشته ثمین جوادزاده‌زاهدانی به كارگردانی مرضیه نادری که نمایشی ویژه كودكان ۸ تا ۱۲ سال است،  از  جمعه؛ ١٨ تیرماه اجراهای خود را آغاز کرده است. این اثر که در ساعت ۱۷ اجرا می‌شود، تا جمعه ۲۵ تیرماه به اجراهای خود در تالار قشقایی ادامه می‌دهد. بهای بلیت این نمایش ۲۰هزار تومان است و در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه؛ 20 و 21 تیرماه با 20 درصد تخفیف و به مبلغ 16هزار تومان ارائه می‌شود

شراره طیار، هانی حسینی، ساحل اسماعیلی، یحیی گلنسایی و مهرنوش صادقیان در این نمایش بازی می‌کنند

اما نمایش «پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب‌های سرد و معتدل اقیانوس اطلس» نوشته پویا پیرحسینلو به كارگردانی سیما شیبانی نیز از ۱۸ تیرماه اجراهای خود را در تالار قشقایی آغاز کرده است و این اثر نیز تا ۲۵ تیر در این تالار روی صحنه می‌ماند. زمان اجرای این نمایش، ساعت ۱۹:۳۰ است و بهای بلیت این نمایش نیز همچون دو اثر دیگری که در این تالار اجرا می‌شوند و آثاری از گروه تئاتر «واحه» هستند، ۲۰هزار تومان تعین شده است که البته برای این اثر نیز تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است

آوا درویشی، سجاد تابش، پژمان یاوری، سیما صادقی، ندا عقیقی، حوریسا تفرشی و یحیی گلنسایی بازیگران این نمایش هستند

البته برنامه این هفته «جشنواحه» به این دو اجرا محدود نمی‌شود و در هفته پیش رو گروه تئاتر «واحه» چهار کارگاه نیز برگزار می‌کند.

در روز یک‌شنبه، 20 تیرماه ساعت 14، کارگاه «اهمیت مخاطب اثر هنری» با سخنرانی بابک احمدی؛ مولف، مترجم، منتقد هنری و پژوهشگر ایرانی رد مرکز مطالعات اجرایی قشقایی برگزار می‌شود. حضور در این کارگاه رایگان است اما باید از سایت تیوال، رزرو صورت گیرد.

اما در روز چهارشنبه، 23 تیرماه و در همان زمان و مکان، کارگاه «بازی‌های مجازی، بازی‌های ذهنی، ذهن‌های بازیگر» با سخنرانی آرش تقوی؛ دکترای روانشناسی سلامت ؛ مدرس دانشگاه و روان‌درمانگر برگزار می‌شود که این کارگاه نیز رایگان است و علاقه‌مندان تنها باید نسبت به رزرو مکان پیش از آغاز این نشست اقدام کنند.

سومین کارگاه گروه «واحه»، کارگاه «صدا و تصویر همزمان» است که پنج‌شنبه، 24 تیرماه ساعت 11 در  مرکز مطالعات اجرایی قشقایی به مدت 180 دقیقه برگزار می‌شود. مدرس این کارگاه، سینا شعاعی است و در آن درباره تولید و تغییر صدای در لحظه، تولید و تغییر تصویر در لحظه و نمونه‌های مینیاتوری صحبت می‌شود.

پایان بخش کارگاه‌های گروه «واحه»، جمعه، 25 تیرماه ساعت 11 و به مدت 240 دقیقه کارگاه «DIP» است. این کارگاه نیز در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی برگزار می‌شود. نیکزاد عربشاهی؛ هنرمند عرصه تجسمی مدرس این کارگاه است.

گروه تئاتر «واحه»، جمعه 25 تیرماه و پس از هفتمین اجرای نمایش «پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب های سرد و معتدل اقیانوس اطلس» با مرکز مطالعات قشقایی خداحافظی می‌کنند و باید منتظر پروژه پنجم این مرکز باشیم.

دیباچه- اجراهای سالن‌های دولتی (1)

«آدامس‌خوانی» بعد  از «مجلس ضربت زدن» می‌رسد

در هفته‌ای که گذشت نمایش‌های «بیرون پشت در» و «صور اسرافیل» به اجراهای خود در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر پایان دادند.

این سالن تا روز جمعه، 25 تیرماه میزبان نمایشی نخواهد بود اما از این روز اجرای نمایش جدید محمد رحمانیان؛ «آدامس‌خوانی» آغاز می‌شود. این نمایش در دو نوبت؛ ساعت 19:30 و 21:30 اجرا می‌شود. اجرای «آدامس‌خوانی» تا روز سوم مردادماه ادامه خواهد یافت و در روزهای شنبه نیز مخاطبان می‌توانند به تماشای این نمایش بنشینند. البته در این مدت سالن سمندریان در دو اجرا میزبان تنها یک نمایش می‌شود؛ اتفاقی که در این تماشاخانه کم سابقه بوده است.

نمایشنامه «آدامس‌خوانی» نوشته محمد رحمانیان است و خود او کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد. مهتاب نصیرپور، هومن برق‌نورد، حبیب رضایی، اشکان خطیبی، سینا رازانی، بهنوش طباطبایی، سها سناجو و پرستو رحمانیان در این اثر بازی می‌کنند.

این اثر با نام اجرانگاری «آدامس خوانی» از ۲۵ دی لغایت ۵ بهمن‌ماه در گالری آریانا اجرا شده بود. این اجرا نسبت به اجرای قدیمی «آدامس‌خوانی» دو تغییر دارد. هومن برق‌نورد و سینا رازانی، جایگزین افشین هاشمی و میلاد حمیدی شده‌اند.

موسیقی این نمایش بر عهده امیر عظیمی است که به همراه علی معتمدی، سردار سرمست، مهرداد علیزاده، امیر مغانی و امیرحسین حسنی گروه نوازندگان اثر را تشکیل می‌دهند. نوشین تهرانی، سحر روزبهانی، الهه اصغری، سانیا سالاری، آلاله زارع طلب، زهرا جولایی، نیوشا مهدوی و محیا بیاتی نیز هم‌خوانان این اثر هستند.

بهای بلیت «آدامس‌خوانی» 40هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی میزبان دو نمایش می‌‎شود

نمایش «پرتقال‌های کال» نوشته سینا آذین و با کارگردانی صابر ابر که از روز نهم تیرماه اجراهای خود در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی را آغاز کرده است، تا جمعه؛ ۱۵ مردادماه ساعت ۱۹:۱۵ روی صحنه می‌رود. این نمایش، امروز شنبه 19 تیرماه دو اجرای ویژه برگزار می‌کند که در این دو اجرا برای دانشجویان بلیت تخفیف‌دار به مبلغ 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است. بلیت «پرتقال‌های کال»  در شرایط عادی، 35 هزار تومان است.

مدت زمان اجرای این نمایش ۹۰ دقیقه است و مرضیه بدرقه، پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، سعید چنگیزیان، لیلی رشیدی، الهام کردا، مهدی کوشکی و بهاره مصدقیان در آن بازی می‌کنند.

سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی از نهم تیرماه میزبان نمایشی دیگر به نام «یادم تو را فراموش» نوشته پوریا کاکاوند و با کارگردانی ژاله صامتی شده است. این نمایش تا روز شنبه، نهم مردادماه ساعت ۲۱:۳۰ و به مدت ۸۰ دقیقه میزبان مخاطبان خواهد بود.

پژمان جمشیدی، فاطمه گودرزی، ژاله صامتی و ایرج سنجری بازیگران این نمایش هستند.

بهای بلیت «یادم تو را فراموش» سی‌هزار تومان است.

10 اجرای پایانی سه نمایش سالن انتظامی را دریابید

سالن استاد انتظامی این روزها میزبان سه نمایش است

نمایش «ترنسمیترها» اثر حمیدرضا مهنانی از روز پنج‌شنبه، دهم تیرماه ساعت ۱۸ اجراهای خود را در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان آغاز کرده است و تا روز چهارشنبه؛ ۳۰ تیرماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد.
مدت زمان اجرای این نمایش، ۶۵ دقیقه است و سعید سالمی، شیده بیگ و حمیدرضا مهنانی گروه بازیگران «ترنسمیترها» را تشکیل می‌دهد.

بهای بلیت این اثر، ۱۵هزار تومان تعیین شده است.

اما دومین نمایشی که در این سالن روی صحنه می‌رود، «سزارین» نوشته آرین لطفعلیان و با کارگردانی محمدرضا تک‌زارع است. این نمایش نیز از دهم لغایت سی‌ام تیرماه اجرا می‌شود اما زمان اجرای این اثر، ساعت ۱۹:۳۰ است.

آرین لطفعلیان، نویسنده «سزارین»، در این نمایش که زمان اجرای آن، ۳۵ دقیقه است، بازی می‌کنند.

بهای بلیت «سزارین» نیز ۱۵ هزار تومان است

سومین اثری که در سالن استاد انتظامی و در ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود، نمایش «خواهران پاپن» اثر مریم مالمیر است. دوره اجرای این نمایش نیز همچون دو اثر دیگر این سالن، دهم لغایت سی‌ام تیرماه است.

ساناز روشنی، رکسانا قاری و مونا سهراب‌حقیقت در این نمایش که بر اساس نمایشنامه «کلفت‌ها» اثر ژان رنه تولید شده است، بازی می‌کنند.

مدت زمان اجرای «خواهران پاپن» ۴۵ دقیقه و بهای بلیت آن، ۱۵هزار تومان است.

مولوی با یک نمایش تازه‌وارد و یک تئاتر تمدید شده

نمایش «پچپچه‌های پشت خط نبرد» نوشته علیرضا نادری و با کارگردانی محمدرضا ستاری که از روز پنجشنبه ۲۰ خردادماه اجراهای خود را در سالن بزرگ تالار مولوی آغاز کرده بود، تمدید شد و در هفته پیش‌رو ساعت ۱۷:۳۰ میزبان مخاطبان خواهد بود.

در این نمایش که مدت زمان آن ۹۰ دقیقه است، عباس خداوردیان، مسعود عابدی، حجت غلامی، افشین واعظی، کسری بنایی، رامین دلفانی، محمدرضا ستاری و مسعود شیرانی‌فرد بازی می‌کنند.

این نمایش با بلیت ۲۰هزار تومان ارائه می‌شود.

سالن کوچک تالار مولوی از روز ۱۶ تیرماه ساعت ۱۹:۳۰ میزبان نمایش «ساخته‌گی» که روایتی از گروگان‌گیری پنج مرزبان ایرانی توسط یک گروه تروریستی است، شده است. این نمایشنامه توسط همایون حجازی‌نیا و امير اخوين نوشته شده است و کارگردانی آن بر عهده امیر اخوین است.

امیر اخوین و اسما رمضانی در این نمایش ۶۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند.

بهای بلیت «ساخته‌گی» ۲۰هزار تومان است.

 هفته پایانی «هفت‌هشتم»

نمایش «هفت‌هشتم» نوشته سیروس همتی و با کارگردانی حمید اصغری‌تتماج و علی برجی از ۲۴ خردادماه اجرای خود را در این سالن آغاز کرده است، این نمایش تا روز جمعه 25 تیرماه ساعت ۱۹ روی صحنه می‌رود.

در این نمایش علی برجی، عباس بهمنش، سعید بصیری، نسا اصلانی، مژده گیوه‌کی، وحیده نظری، سارا خسروی و سپیده نصیری بازی می‌کنند. بلیت «هفت‌هشتم» ۱۲هزار تومان است.

دیباچه- اجراهای سالن‌های دولتی (3)

بالاخره تالار وحدت به تئاتر پرداخت

تالار وحدت که از 31 اردیبهشت‌ماه و همزمان با پایان اجراهای نمایش «بازار عاشقان» تئاتر به خود ندیده بود، از یک‌شنبه 20 تیرماه ساعت 18، به مدت یک ماه میزبان نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» اثر اصغر خلیلی می‌شود.

فرهاد آئیش، رویا میرعلمی، ایرج راد، رضا بهبودی، خسرو احمدی، مریم امینی  و ... در این نمایش 100 دقیقه‌ای بازی می‌کنند. محمدرضا منصوری نیز علاوه‌بر اجرای موسیقی زنده این نمایش و خوانندگی، تهیه‌کنندگی این نمایش را بر عهده گرفته است.

برای «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» بلیت‌هایی با قیمت‌های 25، 30، 35 و 45 هزار تومان در نظر گرفته شده است

 حافظ و آغاز دو تئاتر همزمان

تالار حافظ در هفته پیش‌رو میزبان دو نمایش می‌شود.

تالار حافظ از 21 تیرماه میزبان نمایش «مستاجر» اثر ستاره امینیان می‌شود که امینیان نمایشنامه آن را بر اساس رمانی به همین نام اثر رولان توپور نوشته است، این نمایش 75 دقیقه‌ای تا ۱۸ مردادماه ساعت 21 به اجراهای خود ادامه می‌دهد و امروز، شنبه ۱۲ تیرماه نیز ساعت ۱۹، اجرا خواهد داشت

در این نمایش مرتضی اسماعیل کاشی، افشین غفاریان، سارا علیا، منا شریفی، سمیرا طلوعی، برنا اعتمادی، سعید اویسی و رحیم نوروزی بازی می‌کنند.

بهای بلیت این نمایش 30هزار تومان تعیین شده است.

تالار حافظ میزبان دو نمایش خواهد بود، نمایش «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» نوشته وودی الن، با ترجمه محمدرضا اوزار و کارگردانی داود بنی‌اردلان  از روز سه‌شنبه؛ 22 تیرماه اجرای خود را آغاز می‌کند و تا روز دهم مردادماه روی صحنه باقی می‌ماند. برای اجرای این نمایش، ساعت 19 در نظر گرفته شده است و مدت زمان اجرای آن نیز 75 دقیقه است.

امیرمهدی ژوله، الناز حبیبی، پژمان جمشیدی، بهاره رهنما و آندریا نوشاد در این نمایش بازی می‌کنند.

بلیت نمایش «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» نیز همچون «مستاجر» 30 هزار تومان است.

بچه تابستان به سالن کوچک محراب رسید

سالن بزرگ تالار محراب از روز دوشنبه؛ ۲۴ خردادماه میزبان نمایش «ترنا» نوشته سامان ناصری و با کارگردانی پژمان کاشفی شده است و این نمایش که تا پنجشنبه ۲۴ تيرماه ساعت ۱۸:۳۰ در این سالن روی صحنه می‌رود، هفته پایانی اجرای خود را پشت سر می‌گذارد

حامد آقایی، مسعود پورجمشید، سیاوش جامع، مراد جهانی، امیرحسین جعفرپور، الهام حمامیان، شیوا دیناروند، مهدی سلطانی، سحر زنجانی، رضا فرحی، فرج‌اله گل‌سفیدی، محمدرضا لوانی، علی لوانی، داوود معینی‌کیا، کیوان هاشمی و علی یعقوب‌زاده در این نمایش ۶۰ دقیقه‌ای ایفای نقش می‌کنند.

قیمت بلیت این نمایش ۲۰هزار تومان است.

اما از این هفته نمایش دیگری نیز اجراهای خود را در تالار محراب آغاز می‌کند؛ نمایش «بچه تابستان» نوشته حسن حامد و با کارگردانی دریا نظری از روز یک‌شنبه 20 تیرماه ساعت 19، به سالن کوچک تالار محراب می‌آید. این نمایش 45 دقیقه‌ای تا پنجم مردادماه در این سالن روی صحنه می‌رود.

مهدی شیخوند و آرمان مرادی در این اثر بازی می‌کنند و بهای بلیت این نمایش 15 هزار تومان است.

شیش و بش و سنگلجی که هنوز آماده نیست

نمایش «شیش و بش» نوشته محمد چرمشیر و با کارگردانی  سیدجواد روشن از روز پنج‌شنبه نهم تیرماه ساعت ۱۹ مهمان تماشاخانه سنگلجی شده است که هنوز آماده نیست.این اثر تا روز جمعه؛ هشتم مردادماه در این سالن باقی می‌ماند. البته زمان اجری این نمایش در هفته پیش‌رو تغییر یافته است و «شیش و بش» ساعت 15 اجرا می‌شود.

مدت زمان اجرای این نمایش ۹۰ دقیقه است و مهسا ایرج‌پور، علی باروتی، صدف بختیاری، امیرعباس حسینی، مهدی ذاکرحسینی، محسن زرآبادی، مرتضی شاه‌کرم، حسین شفیعی، الهه شه‌پرست، مرضیه صدرایی، کامبیز طلایی، بهرنگ فرهنگ‌دوست و وحید نفر در آن بازی می‌کنند.

بهای بلیت این نمایش ۱۵ هزار تومان است.

چهل گیس با مهر روایت می‌شود

حوزه هنری با یک نمایش میزبان مخاطبان تئاتر است.

تماشاخانه مهر، از روز پنج‌شنبه؛ 24 تیرماه میزبان نمایش «چهل گیس و حسن کچل» نوشته ساغر خواجه‌امیری و با کارگردانی پوران مرادی‌مزرعه‌نو می‌شود. این نمایش تا 20 مردادماه ساعت 19:30 روی صحنه باقی می‌ماند

حسین پورکریمی، فاطمه امینی، فرانک جلیلی و امیر بنی‌جمالی در این نمایش  بازی می‌کنند

بهای بلیت این اثر 15هزار تومان است

یک لاک‌پشت با پدری یک دقیقه‌ای

تالار هنر این روزها میزبان دو نمایش کودک و نوجوان است.

تالار هنر از نهم تیرماه میزبان نمایش «لاکی» نوشته امیر مشهدی‌عباس و به کارگردانی آناهیتا غنی‌زاده شده است، این اثر تا دهم مردادماه ساعت ۱۸:۳۰ به اجراهای خود ادامه می‌دهد.

در این نمایش آرش صادقیان‌حقيقي، آزاده نوري، ملیحه مقیمی‌اسفندآبادی، عطا مقیمی و سمیرا مهدوی  بازی می‌کنند.

بلیت این نمایش با قیمت‌های هفت‌هزار، 10هزار و پانصد و 14 هزار تومان است.

دیگر نمایش ارائه شده در تالار هنر، نمایش «پدر یک دقیقه‌ای» اثر رضا فیاضی است که از روز یک‌شنبه؛ ۱۳ تیرماه اجراهای خود را آغاز می‌کند و تا روز ۱۳ مردادماه روی صحنه باقی می‌ماند. زمان اجرای این نمایش، ساعت ۲۰ است.

حامد زحمت‌کش، آنالی شکوری، سید امیرعلی رادمنش، یاسمن‌سادات رادمنش و رضا فیاضی در این نمایش  بازی می‌کنند.

بلیت نمایش «پدر یک دقیقه‌ای» نیز با قیمت‌های هفت‌هزار، 10هزار و پانصد و 14 هزار تومان است.

«کلوچه‌های خدا» تمدید شد

کانون با نمایش «کلوچه‌های خدا» اثر آرش شریف‌زاده در سالن گلستان، میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنهاست. این نمایش که اجراهای خود را از ۱۱ خردادماه آغاز کرده است و قرار بود تا جمعه ۱۸ تیر میزبان مخاطبان باشد، تمدید شد و مخاطبان این نمایش می‌توانند در هفته پیش‌رو ساعت ۱۹ در سالن گلستان کانون پرورش فکری به تماشای این اثر بنشینند.

سعید حاجی‌حیدری، سحر زینلی، مصطفی دارابی، شایان موسوی، مبینا احرار و شکیبا مولویف در «کلوچه‌های خدا» که براساس داستانی اثر کلر ژوبرت ساخته شده است، بازی می‌کنند.

بهای بلیت این نمایش، پنج‌هزار و ششصد تومان در نظر گرفته شده است.

دزد قصه‌ها به دو سالن می‌رود

 فرهنگسرای نیاوران در این هفته با دو نمایش میزبان مخاطبان می‌شود.

با میزبان نمایش عروسکی کودک «دزد قصه‌ها» اثر عباس قاصدزاده است. این نمایش که اجراهای خود را از سی‌ام خردادماه آغاز کرده است، تا روز دوشنبه ۲۸ تيرماه ساعت ۱۷ میزبان مخاطبان خواهد بود. این نمایش شنبه‌ها رو صحنه می‌رود و روز تعطیلی این اثر، سه‌شنبه‌ها در نظر گرفته شده است.

مرضیه ابراهیمی، عباس قاصدزاده، اکرم عبدی و نیما فاضلی عروسک‌گردان‌های این نمایش هستند و امیرحسین انصافی و نیما سزاوار موسیقی این اثر را بر عهده دارند.

بهای بلیت «دزد قصه‌ها» ۱۲هزار تومان است.

همچنین این فرهنگسرا میزبان نمایش «ایران‌دخت» با نویسندگی،طراحی و کارگردانی پریسا قاسمی است. این اثر در روزهای 24 و 25 تیرماه ساعت 15 ویژه بانوان روی صحنه می‌رود.

این نمایش کاری از گروه «پری‌سان» است. «پری‌سان» اولین گروه بانوان از گیلان است که حرکات فولکلور اقوام ایرانی،آیینی‌سنتی،نمایشی،کلاسیک و مدرن را به اجرا در می آورد و برای آن، بلیت 60هزار تومانی در نظر گرفته شده است

ابن‌سینا با مریم معترف به تئاتر بازگشت

نمایش «قصه‌های من و تو و رستم و شاهنامه» نوشته حسن باستانی و با کارگردانی مریم معترف از روز یک‌شنبه 20 تیرماه ساعت 19:30 به فرهنگسرای ابن‌سینا می‌آید. این نمایش عروسکی 75 دقیقه‌ای تا یک‌شنبه 31 مردادماه در این سالن به کار خود ادامه می‌دهد. این نمایش ویژه مخاطب کودک روی صحنه می‌رود.

ناصرآویژه، حسین مزینانی و مونا شمس‌الدینی بازیگران این نمایش هستند.

بهای بلیت‌های این نمایش، 10 و 15هزار تومان در نظر گرفته شده است

یه کمی خوشی برای کودکان مبتلا به اوتیسم

فرهنگسرای سرو نیسز پس از مدت‌ها میزبان یک نمایشنامه‌خوانی می‌شود. نمایشنامه «یه کمی خوشی» نوشته فلیکس لو کلرک، با ترجمه محمدرضا خاکی و با کارگردانی پیروز کرمی روزهای پنج‌شنبه و جمعه؛ 24 و 25 تیرماه ساعت 19:45 در تماشاخانه سرو میزبان مخاطبان می‌شود.

حامد برغانی، نیکو ترخانی، رویا جزینی، آتنا حبیبی، جوانه دلشاد، عباس ستارزاده، وحید شیخ زاده، گل ناز عباسی، پیروز کرمی و آیلار نوشهری نقش‌خوانان این اثر هستند.

بهای بلیت این اجرای 65 دقیقه‌ای، 15هزار تومان است که با هدف حمایت از فرشتگان اوتیسم و کمپین صدایم شو به فروش می‌رسند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار