دیباچه: علی سرتیپی نهیه کننده فیلم دراکولا معتقد است پرفروش بودن دلیل ماندگار بودن فیلم ها نیست.
علی سرتیپی یکی از تهیهکنندهای سینمای کشورمان که بازی در چند فیلم سینمایی را هم تجربه کرده است، در گفتوگو با خبرنگار سینمایی دیباچه، از تجربه همکاری با رضا عطاران در فیلم «دراکولا» و پیشبینی فروش بالای این فیلم پیش از اکرانش روی پرده سینماها، صحبت کرد.
عطاران در فیلمهایش هم خودش است
سرتیپی که تهیه فیلم «دارکولا» را بر عهده داشت و پیش از این در فیلم «رد کارپتِ» رضا عطاران هم با این کمدین سینما و تلویزیون همکاری کرده بود و نقشی را در این فیلم ایفا کرده بود، دلیل استقبال گسترده مخاطبان سینما از فیلمهای عطاران و فروش بالای کارهای او در گیشه را اینگونه توضیح داد: «رضا عطاران خودش است. ما در فیلمهای او خودش را میبینیم. شخصیت حقیقیای او در زندگی خارج از سینما عینا در فیلمهایش هم وجود دارد و این سادگی یه مخاطب انتقال داده میشود. او شخصیتی دوستداشتنیست و صمیمتش به مخاطب منتقل میشود. به جرات میتوانم بگویم دلیل موفقیت او و فیلمهایش در سینما به این دلیل است.»
عطاران رگ خواب مخاطب را میشناسد
سرتیپی که بازیگری را در فیلمهای «طوطیا» و «شهرتِ» ایرج قادری هم تجربه کرده است در مورد فروش بالای «دراکولا» و استقبال گسترده مخاطبان از این فیلم، به دیباچه گفت: «قبل از اکران فیلم پیشبینی کرده بودم که استقبال از «دراکولا» بسیار زیاد خواهد بود و مردم با این فیلم ارتباط برقرار میکند. عطاران در این سالها نشان داده که مخاطب و علایقش را میشناسد و خوب میداند آنها چه میخواهند.»
فروش بالا دلیلی بر ماندگاری نیست
سرتیپی که پیش از «دارکولا» تهیهکنندهگی فیلم پرفروشی چون «شهر موشهای 2» را بر عهده داشت، در مورد ارتباط بین فیلمهای پرفروش و ماندگار گفت: «فروش بالای فیلم دلیل کیفیت بالای آن نیست و استقبال از یک فیلم در سینماها فاکتورهای خاص خود را دارد. در مورد عطاران و آثارش هم این مسئله وجود دارد و آثار او بیش از اینکه به لحاظ سینمایی، جایگاه خاصی داشته باشند، بین مردم محبوبیت پیدا کردهاند و بر خلاف استقبال بینظیر مخاطب در سینما ماندگاری زیادی در طول سالیان نخواهند داشت.»