جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۵۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۰۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۵
در حاشیه امضای دفتر یادبود کیارستمی در موزه سینما
دیباچه: مراسم بزرگداشت کارگردان شهیر سینمای ایران و جهان زنده یاد عباس کیارستمی ساعت ۲۱ دیشب در موزه سینمای ایران با حضور جمع کثیری از هنرمندان سینما برگزار شد.



به گزارش خبرنگار دیباچه حجت ‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه مراسم یاد بود زنده ‌یاد عباس کیارستمی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در ارتباط با نحوه بیماری این کارگردان سینما گفت:‌ در روز 4 فروردین وقتی متوجه شدم این کارگردان در بیمارستان بستری شده است خدمت ایشان رسیدم  هم خودش و هم اطرافیانش اصرار داشتند که خبر بستری شدن وی در بیمارستان مخفی بماند. شاید نمی‌خواستند ایام عید مزاحم دوستانشان بشوند.

مراسم یادبود مرحوم عباس کیارستمی




وی در ادامه افزود: عمل کیارستمی زمانی که به پایان رسید همه چیز خوب بود و او در حال مرخص شدن بود و ما نیز با خیال راحت بازگشتیم که باز هم به من گفتند حتماً خبر بستری شدنم را مخفی نگه دارید. در نتیجه من فکر می‌کنم مؤظف بودم چنین کاری را انجام دهم.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه اظهاراتش ادامه داد:‌ 11 الی 12 فروردین بود که کیارستمی حالش بد شد که ما به دکتر هاشمی خبر دادیم. واقعاً وزارت بهداشت و شخص وزیر از آن لحظه به بعد کاری نبود که نکرده باشند. اینکه در روزهای اول قصوری در ارتباط با موارد پزشکی این کارگردان صورت گرفته یا نه چیزی است که باید بررسی شود و من فکر می‌کنم که همه انگیزه کافی برای پیگیری این موضوع را دارند و به نظرم نیازی به فشار آوردن رسانه‌ها نیست و مطمئن هستم آنها خودشان پیگیری خواهند کرد.

ایوبی همچنین در ارتباط با محل دفن زنده ‌یاد عباس کیارستمی گفت: همه این کارها در ابتدا با نظر خانواده کیارستمی صورت خواهد گرفت ما سعی می‌کنیم نظر آنها را صد درصد تأمین کنیم. یکی از مکان‌هایی که برای تشیع پیکر وی پیشنهاد شده است موزه سینما و محلی دیگری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که تعدادی از خانواده وی علاقه دارند این اتفاق در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیفتد. همچنین محل دفن کیارستمی طبق نظر خودش که گویا وصیت کرده بود انجام خواهد شد که متعاقباً‌ اطلاع‌رسانی می‌شود.

ایوبی افزود: سال گذشته در جشنواره جهانی فجر فیلم های وی به نمایش درآمد. فیلم های کیارستمی آثاری است که همیشه دیده می‌شود. یکی از احتمالات قوی این است که تصویر ایشان پوستر جشنواره فیلم فجر در سال جاری باشد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیباچه درباره بیماری این کارگردان شهیر سینما و بروز شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر آنکه مسئولان درمانی کشور به دلیل بی کفایتی باعث درگذشت این فیلمساز شده اند گفت: تا جایی که من می دانم آقای کیارستمی با میل شخصی خودشان برای ادامه درمان به پاریس سفر کردند و اینکه روند درمانی ایشان در داخل کشور به چه صورتی بوده است سوالی است که باید از وزیر محترم بهداشت پرسیده شود و بنده نمی توانم نسبت به آن پاسخگو باشم.

دیباچه-مراسم یادبود عباس کیارستمی

در این مراسم حجت الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) و سینماگرانی نظیر: جعفر پناهی، اصغر فرهادی، رخشان بنی اعتماد، داریوش فرهنگ، همایون ارشادی، ابوالحسن داودی، فرزاد توحیدی، همایون اسعدیان، خسرو سینایی، نوید محمودی، جمشید محمودی، خسرو سینایی، محمد زرین دست، آتیلا پسیانی،منوچهر شاهسواری،حمید نعمت الله، مجتبی میر تهماسب، هوشنگ گلمکانی، پولاد کیمیایی، مهتاب کرامتی، مصطفی احمدی، بیژن میر باقری، مازیار میری، بیتا فرهی، مسعود اطبایی، سید صادق موسوی، امیر عابدی، مینا ساداتی، بابک حمیدیان، علی اکبر ثقفی، بیتا منصوری، حبیب اسماعیلی، سید غلامرضا موسوی، بیژن امکانیان، فریال بهزاد، ملک جهان خزایی، باران کوثری، احمدرضا اسعدی، غلامرضا آزادی، مستانه مهاجر، پژمان بازغی، جمشید گرگین، مهرداد اسکویی، رهبر قنبری، فاطمه معتمدآریا، محمد متوسلانی، فریبرز عرب نیا، مهناز افشار، فرشته طائرپور، مهرانه مهین ترابی، پریسا بخت آور، محمدحسین قاسمی، تورج منصوری، علیرضا امینی، یدالله صمدی، امیر فرض الهی، سامان سالور، سمیرا حسن پور، یارتا یاران، محمدعلی سجادی، محمد بزرگ نیا، نادره ترکمانی، رویا نونهالی، سیاوش اسعدی، پویا نبی، بهرنگ علوی و امیر قادری حضور داشتند.

یکی از نکات قابل تأمل این مراسم حضور گسترده طیف مختلف مردمی بود. هنرمندان و مردم در محوطه باغ فردوس و موزه سینما با روشن کردن شمع و گذاشتن شاخه گلی در کنار بنرهای متعدد زنده یاد کیارستمی یاد او را گرامی داشتند.

همچنین دفتر یادبودی جلوی درب ورودی سالن اصلی موزه سینما قرار داشت که تمامی اهالی خانه سینما از هر طیف و صنفی این دفتر را امضا می کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳