پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۵۱۷۷
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
طراحی 5 طراح روی میز فدراسیون فوتبال
دیباچه: یکی از دغدغه های اصلی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از روزی که به این سمت منصوب شد بهبود کیفیت لباس تیم ملی بود.



این موضوع که چند بار به اظهار نظرهای تندی در فضای فوتبال کشورمان انجامید حاشیه های زیادی داشت که یکی از مهم ترینشان کلاه برداری شرکت خارجی طرف قرارداد تیم ملی بود که انگار با هزینه ای گزاف در جام جهانی گذشته به تیم ایران لباس بی کیفیت قالب کرده بود. این بار اما کی روش منتظر نماند تا رندان خارجی گوی سبقت را از او بربایند و پیشنهاد داد تا لباس تیم ایران توسط طراحان ایرانی طراحی شود. لباسی که اوایل مردادماه امسال در نخستین نمایشگاه «پوشاک و لوازم ورزشیIran Spoex2016 » که با هدف نمایش و عرضه آخرین محصولات و دستاوردهای پوشاک و لوازم ورزشی قرار است دوم تا پنجم مردادماه در مصلی امام خمینی برگزار شود رونمایی خواهد شد. به همین مناسبت با ساناز قدردان؛ مسئول نمایشگاه گفت وگوی کوتاهی انجام داده ایم.

دیباچه-لباس تیم ملی

بنا بر اخباری گویا قرار است که در جوار نمایشگاه پوشاک و لوازم ورزشی طراحی لباس برای تیم ملی فوتبال ایران صورت بگیرد. در این باره توضیح بدهید. لطفا.

بنا به درخواست کارلوس کی روش؛ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مبنی بر تهیه لباس جدیدی برای تیم ملی فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال پیشنهاد طراحی لباس برای تیم ملی فوتبال را به وزارت ارشاد و بنیاد ملی مد و لباس ایران داده است. بنا بر این درخواست قرار است جلسه ای برای بررسی و تصمیم گیری برگزار شود. آخرین اتفاق در این زمینه این است که وزارت ارشاد پنج طراح را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده است تا یکی از این طراحان از سوی فدراسیون انتخاب شوند و طراحی انجام شود. اتفاقات دیگر منوط به برگزاری این جلسه و تصمیم گیری های آن است.

این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه پوشاک و لوازم ورزشی معرفی شده است که گویا بیشترین توجه نمایشگاه به بخش پوشاک است. برای برجسته شدن بخش پوشاک در این نمایشگاه چه تمهیداتی را لحاظ کرده اید؟

برای لحاظ کردن این برجستگی تصمیم بر این گرفته شده است که سالن ها، ردیف ها و غرفه های اول به پوشاک تعلق بگیرد؛ یعنی وقتی شما وارد نمایشگاه پوشاک می شوید اول پوشاک را می بینید. بخش پوشاک از اهمیت بیشتری برخوردار است و در مرتبه بعدی غرفه تجهیزات و لوازم قرار می گیرد و تعداد غرفه بیشتر که به این موضوع اختصاص می یابد.

علاوه بر این یک مسابقه طراحی پوشاک ورزشی را در نظر گرفته ایم و از تعدادی از تولیدکننده های شرکت کننده دعوت کرده ایم در این مسابقه شرکت کنند. قصد ما این است که بخش پوشاک را برجسته کنیم  و طراحان گمنام در این عرصه را معرفی تا به سمت طراحی پوشاک ورزشی ایرانی-اسلامی حرکت کنیم. هدف ما این است که در آینده پوشاک ورزشی ما در داخل خود ایران این طراحی و تولید شود.

آیا در این نمایشگاه فقط تولید کننده داخلی حضور دارد؟

خیر؛ به این دلیل که ما در بخش صنعت تولید لوازم ورزشی چندان توسعه یافته نیستیم و قرار بر این است که این نمایشگاه همه رشته های ورزشی را پوشش  دهد بنابراین ناگزیر هستیم که در بخش هایی حضور شرکت واردکننده و یا نمایندگی ها را در بعضی از حوزه ها داشته باشیم اما بیشترین توجه ما به تولید کننده هاست.

در این نمایشگاه حضور توامان طراحان و تولیدکننده ها را داریم. آیا برای تعامل بیشتر این دو بخش تمهیدی را در نظر گرفته اید؟ 

در این نمایشگاه طراحان و تولیدکننده ها حضور دارند که خود این در کنار هم قرار گرفتنشان باعث می شود که آن ارتباط گم شده بین طراح و تولیدکننده شکل بگیرد و گام موثری در این زمینه باشد و بتوانیم از این مسیر تولید ملی مان را بالا ببریم.

بیشترین هدف ما این است که تمام این طراحی ها و تمام این تولیدات مطرح شوند و در معرض دید قرار بگیرند و کمک به بسترسازی در این حوزه کنند.

 

 

گفت و گو هوم بزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳