شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۵۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
دیباچه: آمار نشان‌گر فروش بیشتر و استقبال بهتر از نمایش «شکار مرغابی» است

دیباچه- آمار تئاتر (1)

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه، روابط‌ عمومی تماشاخانه ایرانشهر آمار مخاطبان دو نمایش‌ «شکار مرغابی » و «من خیال تو نیستم» که خردادماه در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی روی صحنه رفته‌اند را اعلام کرده است.

از 40درصد ظرفیت ناظرزاده استفاده شد

نمایش‌های «من خیال تو نیستم» و «شکار مرغابی» که به ترتیب از دوم و سوم خردادماه، در ساعت‌های 19:30 و 21:30 اجرای عمومی خود را در سالن دکتر ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بودند، با 28 و 27 اجرا به کار خود در این مجموعه پایان دادند.

دیباچه- آمار تئاتر(2)

«من خیال تو نیستم» 40 درصد سالن ناظرزاده را پر کرد

نمایش «من خیال تو نیستم» در 28 اجرا، پذیرای 2382 مخاطب شد. از این تعداد مخاطب، 75 مخاطب با بلیت 25 هزار تومانی، 218 مخاطب با بلیت 20 هزار تومانی، 79 مخاطب با بلیت 18هزار و 750تومانی، 26 مخاطب نیز با بلیت 17هزار و پانصد تومانی و 1702 با بلیت 15 هزار تومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 282 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان این اثر را دیدند.

فروش نمایش «من خیال تو نیستم» طی 28 اجرا، مبلغ 33 میلیون و 726 هزار تومان بوده است. این اثر، به متوسط فروش روزانه ، یک‌میلیون و 204هزار و پانصد تومان دست یافت.

با توجه به این ‌که ظرفیت سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی 212 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که «من خیال تو نیستم» را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبانی که می‌توانستند آن ‌را ببینند، حدود 40 درصد بوده است. همچنین حدود 12 درصد از مخاطبان این نمایش، مهمان بودند. برای این نمایش، 2100 مخاطب بلیت خریده‌اند که 35 درصد گنجایش این سالن را تشکیل می‌دهد. درنتیجه «من خیال تو نیستم» موفق شد حدود دو درصد بیش از یک‌سوم سالن ناظرزاده را پر کند و در نتیجه دچار مشکل کف فروش نشد.

دیباچه- آمار تئاتر(3)

«شکار مرغابی» حدود یک‌میلیون و نیم فروش روزانه داشت

نمایش «شکار مرغابی» به کارگردانی حمید قطبی نیز در اجراهای خود، در مجموع پذیرای دوهزار و 538 مخاطب بود. از این تعداد، 202 مخاطب با بلیت 30 هزار تومانی، دو مخاطب با بلیت 25 هزار تومانی، 31 مخاطب با بلیت 24 هزار تومانی، سه مخاطب بلیت 21 هزار تومانی، 444 مخاطب با بلیت 20 هزار تومانی، 20 مخاطب با بلیت 18 هزار تومانی، 48 مخاطب با بلیت 16 هزار تومانی، 1367 مخاطب با بلیت 15 هزار تومانی، 64 مخاطب با بلیت 14 هزار تومانی، 48 مخاطب با بلیت 12 هزار تومانی و دو مخاطب با بلیت 10 هزار تومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 307 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

فروش نمایش «شکار مرغابی» طی 27 اجرا، مبلغ 38 میلیون و 920 هزار تومان بوده است. این نمایش، به متوسط فروش روزانه ، یک‌میلیون و 440هزار تومان دست یافت.

با توجه به این ‌که ظرفیت سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی 212 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که «شکار مرغابی» را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبانی که می‌توانستند آن ‌را ببینند، حدود 44 درصد بوده است. همچنین حدود 12 درصد از مخاطبان این نمایش، مهمان بودند. برای این نمایش، 2231 مخاطب بلیت خریده‌اند که 39 درصد گنجایش این سالن را تشکیل می‌دهد. درنتیجه «شکار مرغابی» موفق شد حدود شش درصد بیش از یک‌سوم سالن ناظرزاده را پر کند و در نتیجه این اثر نیز دچار مشکل کف فروش نشد.

* نکته‌ای در این میان وجود دارد. تعداد مخاطبانی که به عنوان تماشاگران نمایش «شکار مرغابی» اعلام شده است، 50 نفر از مجموع تعداد مخاطبانی که در ریز آمار اعلام شده بود، کمتر بود و ما تعداد مخاطبان را بر اساس ریز آمار اعلام شده، محاسبه کردیم

دو نمایش که تنها کف استقبال مخاطب را به دست آوردند

سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر، از دوم خرداد لغایت سوم تیرماه در مجموع 55 اجرای تئاتر، میزبان 4920 مخاطب بود که در این میان نمایش «شکار مرغابی» 156 مخاطب بیشتر از «من خیال تو نیستم» جذب کرده بود. همچنین تعداد مخاطبانی که با بلیت مهمان به تماشای نمایش نشسته‌اند، 589 نفر بود.

سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی، مبلغ 72میلیون و 646هزار تومان بلیت فروشی داشته است. که در این زمینه نیز سهم نمایش «شکار مرغابی» که از «من خیال تو نیستم» یک اجرا کمتر داشت، پنج‌میلیون و 194هزار تومان بیشتر بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار