چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۹۰۷
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
دیباچه: احسان فلاحت‌پیشه اعلام کرد که دو هفته اجرای تئاتر «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» از تماشاخانه ایرانشهر طلب دارد و گروه اجرایی نمایش پیگیر این طلب هستند.

دیباچه- احسان فلاحت‌پیشه (1)

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ احسان فلاحت‌پیشه که شهریورماه سال گذشته با نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» در  مقام طراح و کارگردان در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی حضور داشت، ضمن اعلام این خبر که مهرماه سال گذشته اجراهای عمومی این نمایش در تماشاخانه ایرانشهر کامل نشده است، گفت: طبق قراردادی که با تماشاخانه ایرانشهر داریم، دو هفته اجرای نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» را از این سالن طلبکار هستیم. با توجه به تغییر مدیریت خانه هنرمندان و مجموعه ایرانشهر، پیش از تعطلات عید به مجید رجبی‌معمار نامه‌ای نوشتم که هنوز پاسخی را دریافت نکرده‌ام.

وی در ادامه افزود: رجبی‌معمار نامه را برای پارسایی پاراف کرده است و ما باید با او جلسه‌ای را داشته باشیم. تا امروز هیچ خبری از آنها نشده است. ظاهرا روال بر این است که باید همواره پشت در بنشینیم تا اتفاق برایمان بیفتد. البته من پیگیر این اجراها هستم اما باید دید که آیا جلسه‌ای برگزار می‌شود و ما در این جلسه به نتیجه‌ای می‌رسیم یا خیر و این‌که آیا مدیریت جدید، تعهدات مدیریت قبلی را به گردن می‌گیرند یا نه.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر این نکته که با تماشاخانه ایرانشهر قرارداد دارند، گفت: روال حقوقی به این صورت است که در صورت برآورده نشدن تعهدات مجموعه‌ای که با آن قرارداد دارید، می‌توانید به محکمه قضایی عارض شوید اما روال تئاتر این نیست و باید با گفت‌وگو به نتیجه برسیم.

این کارگردان تئاتر ضمن تایید این مطلب که سالن‌های دیگری نیز برای اجرای این نمایش ابراز تمایل کرده‌اند، گفت: آخرین مطلبی که به آن فکر کردم، این است که اگر مدیریت سالن مستقل تهران موافقت کنند، سال آینده نمایش را در این سالن روی صحنه ببریم. همچنین از آنجا که برای ما اولویت نخست، اجرای تئاتر در سالن قاب عکسی است و اجرای نمایشمان در بخش مرور جشنواره تئاتر فجر نیز در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شده است، فیلم اجرا را به مدیر مجموعه تئاتر شهر، پریسا مقتدی داده‌ام و با او صحبت کردم که ادامه اجراهایمان در این سالن اتفاق بیفتد.

وی در ادامه افزود: البته صحبت مدیر مجموعه تئاتر شهر این بود که اجرای بازتولید نمایش‌ها در برنامه‌های این مجموعه، نمی‌گنجد البته این اثر بازتولید نیست! تاکید من برای اینکه ادامه اجراهای نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» در تماشاخانه ایرانشهر اتفاق بیفتد نیز همین نکته بود که اصلا تمایل ندارم به نمایشم، انگ بازتولید بخورد چون دوره اجرایی این نمایش کامل نشده است و اساسا من به همین دلیل به دنبال اجرای عمومی آن بوده‌ام و تا امروز تلاش کرده‌ام این اتفاق در تماشاخانه ایرانشهر اتفاق بیفتد. حتی در زمان مدیریت مجید سرسنگی این قول به ما داده شد که نمایش را در تالار مولوی روی صحنه ببریم اما من به این حرکت چندان تمایلی ندارم. چون ما از یک سالن دیگری طلب داریم، کار ما برای سالنی دیگر بسته شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳