پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۸۸۸
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران(مبارک)
دیباچه: دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک می‌گوید در ایام برگزاری جشنواره باید فضای شهر تهران حال و هوای این رویداد را بگیرد و به‌نوعی شهر عروسکی داشته باشیم.

به گزارش دیباچه به نقل از مهر، مرضیه برومند درباره وضعیت حمایت مالی از دبیرخانه جشنواره شانزدهم تئاتر عروسکی تهران مبارک با توجه به بازدیدی که چندی پیش علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانه عروسک داشت، گفت: مطمئنا اگر پولی به دست معاونت هنری وزارت ارشاد برسد به ما پول خواهند داد و این قول به ما داده شده است.

وی اظهار کرد: کلا از اینکه بودجه مصوب مرکز هنرهای نمایشی و معاونت هنری با چه ساز و کاری می‌آید و پرداخت می‌شود، اطلاعی ندارم ولی برای من عجیب است که پیش از  این به من گفته شده بود تا آخر خردادماه طول می‌کشد تا پول بیاد ولی حالا اواسط تیرماه است و هنوز خبری از بودجه و پول نیست. این روند درست مانند این است که به فردی بگوییم حقوق‌ات را پانزدهم ماه بعد پرداخت می‌کنیم و بعد او بماند با مخارجی که در طول یک ماه دارد.

دیباچه-مرضیه برومند


تنها مشکل‌مان مشکل ابدی و ازلی نداشتن پول است

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک یادآور شد: دوستان در مرکز هنرهای نمایشی با سختی‌هایی که دارند پول‌هایی را برای ما فراهم کردند و ما هم در خانه عروسک تلاش کردیم تا جشنواره را سرپا نگه داریم اما از این به بعد بدون داشتن پول و بودجه، این کار سخت است و امکانپذیر نیست.

برومند با اشاره به اینکه امسال دبیرخانه جشنواره شانزدهم از دوره‌های گذشته زودتر فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: هیچ گروهی نیست که به لحاظ محل تمرین، ساخت و ساز دکور و عروسک و مشاوره، نیاز به کمک از دبیرخانه داشته باشد و ما حمایت نکرده باشیم. امسال رابطه و صمیمیت دبیرخانه با گروه‌ها و به ویژه گروه‌های مقیم شهرهای مختلف یک ویژگی است.

وی تأکید کرد: تنها مشکلی که الان با آن مواجه هستیم همان مشکل ازلی و ابدی ما یعنی پول است که مشخص نیست چه زمانی به دست‌مان خواهد رسید.

 

حضور حدود ۱۳ کار خارجی در جشنواره قطعی شده است

دبیر جشنواره شانزدهم تئاتر عروسکی تهران مبارک درباره وضعیت بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره، توضیح داد: تا به حال حضور حدود ۱۳ گروه خارجی در جشنواره قطعی شده و با چند گروه خارجی دیگر هم در حال رایزنی هستیم تا وضعیت حضورشان در جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک، مشخص شود.

 

عمارت مسعودیه فضایی برای خانواده‌ها در ایام جشنواره تئاتر عروسکی می‌شود

برومند درباره برنامه‌های مختلف مدنظر برای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک، گفت: امسال در حال عملیاتی کردن این روند هستیم که در عمارت مسعودیه فضایی دلنشین و جذاب را برای خانواده‌ها فراهم کنیم تا ضمن اینکه تماشاگر اجراهای محیطی باشند از برنامه‌های مفرح دیگری هم لذت ببرند.

وی افزود: همچون سال گذشته قرار است آقای رسول نجفیان با بچه‌های فرهنگسرای بهاران، اثری را تولید و اجرا کند.

 

تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و تلویزیون

این هنرمند باتجربه عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون درباره تفاهم‌های صورت گرفته با سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک، اظهار کرد: امسال با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تفاهمنامه‌ای داریم تا در پارک‌ها و فرهنگسراها اجراها و فضاسازی عروسکی داشته باشیم. سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم قرار است برای تبلیغات شهری جشنواره با ما همکاری کند.

برومند ادامه داد: با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم تفاهمنامه‌ای داریم تا بچه‌های مدارس و نوجوانانی که در کلاس‌های کانون در سراسر ایران کار عروسکی کرده‌اند، در قالب بخشی در جشنواره، آثارشان را اجرا کنند.

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک با اشاره به شعار «آسمان عروسک‌ها آبی است» به عنوان شعار این دوره از جشنواره، یادآور شد: امیدوارم تبلیغات شهری خوبی برای این دوره از جشنواره که از اول تا هفتم شهریور برگزار می‌شود، داشته باشیم. دوست ندارم جشنواره به صورت سوت و کور و تنها در محدوده تئاتر شهر برگزار شود زیرا فکر می‌کنم باید در ایام جشنواره تئاتر عروسکی، شهر عروسکی داشته باشیم.

وی درباره تعامل سیمای جمهوری اسلامی ایران با جشنواره شانزدهم تئاتر عروسکی، گفت: تغییراتی در بخش‌های مدیریتی تلویزیون انجام شده و به زودی با مسئولان تلویزیون ملاقات‌هایی خواهم داشت تا حامی ما باشند و گزارش‌های روزانه و تیزر جشنواره را از تلویزیون پخش کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲