پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۰۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
دیباچه: مراسم رونمایی از فیلم مستند «آی آدم‌ها» جدیدترین اثر رخشان بنی‌اعتماد با حضور اصغر فرهادی دیگر کارگردان سینمای ایران و فیلم‌ساز برگزیده اسکار برپا شد.



به گزارش دیباچه به نقل از ایسنا، رخشان بنی‌اعتماد اولین نمایش مستند «آی آدم‌ها» را به صدابردار فقید سینما، یدالله نجفی تقدیم کرد.

آیین رونمایی از این مستند، عصر 13 تیرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضور جمعی از سینماگران و خیران برگزار شد.

در این مراسم که به همت موسسه «خیریه زنجیره امید» برگزار شده بود، سینماگرانی همچون اصغر فرهادی، مهتاب کرامتی، علیرضا داوودنژاد و رضا داوودنژاد، فرهاد اصلانی، حسن فتحی، فرهاد توحیدی، جهانگیر کوثری، باران کوثری، حبیب رضایی، عاطفه رضوی، مجید برزگر، هومن برق‌نورد، سروش صحت، نرگس آبیار، محمدحسین قاسمی، آزیتا حاجیان، مهراوه شریفی‌نیا، رویا نونهالی و لیلی گلستان و همچنین مدیرانی چون علیرضا رضاداد، امیرحسین علم‌الهدی حضور داشتند.

دیباچه-رخشان بنی اعتماد


رخشان بنی اعتماد در این مراسم درباره‌ی موسسه «خیریه زنجیره امید» توضیح داد: زمانی درباره‌ی نام این موسسه پرس‌وجو کردم و متوجه شدم در سال‌های خیلی دور، وقتی بچه‌های بیمار و محروم را از دورترین نقاط آفریقا برای درمان به فرانسه می‌بردند، هرکدام از کودکان به خانواده‌هایی در فرانسه معرفی می‌شدند و پس از درمان در بیمارستان این حلقه‌ها می‌چرخید تا در نهایت کودک به کشورش باز گردد.

او گفت: این زنجیره‌های امید حلقه‌هایی از آدم‌های مختلف بود و اگر فیلم «آی آدم‌ها» بتواند به عنوان یک حلقه نیروی عظیم و با ارزش کار داوطلبی و حرمت انسان را به جمعی که من در اینجا دعوت کردم پیوند بدهد به هدف خود رسیده‌ام.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه این موسسه در نظر دارد بیمارستانی را برای کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی، ارتوپدی و ترمیمی تأسیس کند، اظهار کرد: می‌دانم کار بزرگی با این بیمارستان قرار است انجام شود و به همین دلیل به خودم اجازه دادم که رونمایی این فیلم را بهانه قرار دهم، دست به دست هم دهیم تا نیاز بچه‌هایی که دستشان کوتاه است برطرف شود.

رخشان بنی‌اعتماد در پایان سخنان خود نمایش این فیلم را به یدالله نجفی که در پشت صحنه این فیلم لحظات خوبی را با یکدیگر سپری کرده‌ بودند، تقدیم کرد.

در این مراسم که اجرای آن را حبیب رضایی و باران کوثری بر عهده داشتند، مریم مرعشی به عنوان موسس «زنجیره امید» با اشاره به اینکه تیرماه دهمین سال کاری این مجموعه آغاز شده است، توضیحاتی را درباره‌ی این موسسه و زنجیره‌ی قوی پزشکی آن در داخل و خارج از کشور ارایه داد.

در بخش پایانی این مراسم فیلم مستند «آی آدم‌ها» به نمایش درآمد و در این مراسم وعده داده شد که این مستند در گروه «هنر و تجربه» به نمایش درآید.

این مستند65 دقیقه‌ای در راستای معرفی پروژه ساخت و تجهیز بیمارستان فوق تخصصی جراحی اطفال "زنجیره امید" ساخته شده است.

رخشان بنی‌اعتماد درباره‌ی این مستند نوشته است:«آی آدم‌ها» ستایشی است از انسان و عشق به انسان، ستایشی از تلاش‌ داوطلبانه کسانی که مرهم دردهای محرومان جامعه هستند. ستایشی از آنان که حلقه‌های امید را به هم پیوند می‌زنند و زنجیره‌ای می‌سازند از انسان و عشق به انسان.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳