پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
در نشست رسانه‌ای پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه عنوان شد:
دیباچه: رییس پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه در نشست رسانه‌ای این جشنواره، اعلام کرد که با کمک بخش دولتی به ویژه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی شرایطی فراهم شود تا در سال‌های آینده جشنواره به شکل مطلوبتر و گسترده‌تری برگزار شود.

دیباچه- سه نقطه (1)

به گزارش دیباچه ؛ نشست رسانه‌ای پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه با حضور محمدحسن نجفی، رییس جشنواره و مدیر و موسس تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه، رامین معصومیان دبیر پنجمین دوره جشنواره و مصطفی محمودی مشاور ارتباطات و روابط عمومی مجموعه سه نقطه در محل سالن استاد خسرو شکیبایی سه نقطه برگزار شد.

رامین معصومیان؛ دبیر جشنواره در سخنانی با تاکید بر آموزش محور بودن این جشنواره در سخنانی گفت: این رخداد با هدف ایجاد انگیزه و حمایت از هنرجویان آموزشگاه‌های هنری و رویکرد و شعار معلم محور در این دوره با همکاری جمعی از فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان مدرسه تئاتر سه نقطه کار خود را آغاز کرد.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات و نقایصی که دانشجویان تئاتر با آن مواجهند کمبود آموزش‌های تکمیلی و اجرایی و جامع درخصوص آموزش‌های عملی تئاتر در بخش‌های مختلف به ویژه بازیگری است که برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند محک مناسبی برای ایشان باشد.

معصومیان با ابراز خرسندی از مشارکت هنرمندان جوان استان‌های سراسر کشور برای حضور در پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه گفت: در این دوره شاهد حضور بیش از 250 اثر از سراسر کشور و به ویژه استان‌های گیلان، کرمان، اصفهان و کرج بودیم ضمن اینکه برای نخستین‌بار اکثر قریب به اتفاق دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های بازیگری، نمایندگانی برای شرکت در جشنواره داشتند.

معصومیان خاطرنشان کرد: گروه بازبینی و ارزیابی جشنواره؛ یعنی محمدرضا علی‌اکبری، مرتضی اسماعیل‌کاشی، حمیدرضا هدایتی، احسان پایدار، فاطمه قوامی و محمدحسن نجفی بیش از 110 اثر را که موفق به حضور در این مرحله شدند را بازبینی کرده و 33 اثر برای شرکت در مرحله نهایی جشنواره پذیرفته شدند. پنجمین جشنواره بازیگری «سه‌نقطه» در بخش‌های تک‌گویی، نمایش‌های دو یا چند نفره و نمایش‌های کامل، از روز 19 تیرماه به مدت سه روز در سالن‌های استاد شکیبایی و استاد رکن‌الدین‌خسروی سه نقطه برگزار می‌شود .

دبیر پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه در مورد برنامه این اجراها، گفت: نمایش‌ها از ساعت 14 تا 19 روزهای یاد شده به روی صحنه می‌رود و شامگاه روز 21 تیرماه نیز آیین پایانی جشنواره پنجم با اهدای لوح تقدیر و تندیس به برگزیدگان بــرگزار می‌شود که در آیین پایانی بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد در هر سه بخش و بهترین کارگردانی و بهترین اثر نمایشی در بخش نمایش‌های کامل معرفی می‌شوند. ضمن اینکه با تمهیدات اندیشیده شده حضور برای عموم علاقه‌مندان جهت تماشای آثار شرکت‌کننده در جشنواره آزاد و رایگان است.

دیباچه- سه نقطه (4)

در ادامه این نشست محمدحسن نجفی رییس جشنواره بازیگری سه نقطه و موسس و مدیر مجموعه تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه در سخنانی گفت: با ارزیابی چهار دوره گذشته جشنواره و برطرف ساختن نقاط ضعف، تلاش کردیم تا امسال جشنواره‌ای بدون نقص را برگزار کنیم.

وی با ابراز خرسندی از مشارکت هنرجویان و دانشجویان رشته بازیگری و نمایش برای حضور در جشنواره پنجم گفت: امسال شاهد استقبال بی نظیری از سوی مجموعه‌های خصوصی و آکادمیک برای حضور در جشنواره بودیم به گونه‌ای که دانشجویان و هنرجویان 70 درصد مراکز آموزش عالی و مجموعه‌های خصوصی برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند.

نجفی برگزاری جشنواره بازیگری سه نقطه را فرصت و زمینه مناسبی برای بروز و ظهور استعداهای جوان بازیگری دانست و گفت: این رخداد هنری فضای خوبی برای دیده شدن استعدادهای بازیگری است. امیدوارم با کمک بخش دولتی به ویژه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی شرایطی فراهم شود تا در سال‌های آینده جشنواره به شکل مطلوبتر و گسترده‌تری برگزار شود.

مدیر عامل تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه با اشاره به مغفول ماندن  تئاتر عروسکی در جریان کلی تئاتر کشور از توجه، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده توسط مجموعه سه نقطه در این زمینه خبر داد و گفت: از اواسط تابستان امسال رپرتوآر نمایش‌های عروسکی در مجموعه سه نقطه برگزار می‌شود و هرماه یک نمایش عروسکی اجرای عمومی خود را در این مکان تجربه خواهد کرد.

به گفته وی همچنین با هدف حمایت و فراهم آوردن بستر مناسبی برای دیده شدن مطلوبتر آثار ارزنده تئاتر استان‌های کشور، اقدامات و هماهنگی‌های اولیه‌ای انجام شده تا آثار و استعدادهای برگزیده تئاتر استان‌ها نیز در تهران و در مجموعه تماشاخانه سه نقطه اجراهای عمومی داشته باشند.

این هنرمند عرصه تئاتر، درباره جوایز برگزیدگان جشنواره پنجم بازیگری سه نقطه گفت: از آنجا که متاسفانه در چهار دوره اخیر از هیچگونه حمایت دولتی برخوردار نشده‌ایم و جشنواره بازیگری سه نقطه به شکل کاملا خصوصی برگزار می‌شود، متاسفانه توانایی پرداخت جوایز مالی به برگزیدگان جشنواره وجود ندارد اما نمایش‌های برگزیده به یکی از اساتید به نام تئاتر کشور که در مدرسه تئاتر سه نقطه به امر مهم آموزش مشغولند معرفی شده و از مشاوره ایشان برخوردار خواهند شد ضمن اینکه امکان اجرای عمومی نمایش‌های هر سه بخش به همراه پشتیبانی تبلیغاتی و اجرایی و رسانه‌ای توسط مجموعه سه نقطه فراهم شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲