جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۲ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
رمضانعلی حیدری خلیلی در نشست اعضای هیات مدیره انجمن مدیران آموزشگاه های آزاد سینمایی :
دیباچه: در ادامه سلسله نشست های ادواری، هفتمین نشست معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با حضور اعضای هیات مدیره انجمن مدیران آموزشگاه های آزاد سینمایی برگزار شد .

به گزارش دیباچه، در ابتدای این جلسه «حیدری خلیلی» معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی هدف از تشکیل جلسه را ارتباط هدف مند و همفکری با نمایندگان صنف برای ساماندهی و ارتقای جایگاه آموزشگاه های آزاد سینمایی دانست و اظهار داشت  بر اساس سیاست های سینمایی سال 95 تمام واحدهای  تابعه و وابسته به سازمان سینمایی که در امر آموزش و تربیت هنرجو فعالند نه تنها رقیب یکدیگر نخواهند بود بلکه با تقسیم کاری که صورت خواهد گرفت، هر یک عهده دار نقشی مستقل برای تامین نیازهای آموزشی  سینما می باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 241 آموزشگاه ای آزاد سینمایی در کشور فعالیت دارند و  از 438  شهرستان کشور تنها 53 شهرستان دارای آموزشگاه هستند و پیشنهاد کرد ، انجمن آموزشگاه های آزاد سینمایی با دعوت از مدیران آموزشگاه های شهرستانها، دامنه فعالیت و خدمات خود را به گستره کشوری امتداد بخشد.

«حیدری خلیلی» با دعوت از مدیران آموزشگاه های آزاد سینمایی به ورود در ساختارهای رسمی آموزش در کشور، خواستار استفاده از ظرفیت آموزشگاههای سینمایی برای برگزاری دوره های پودمانی و مهارت آموزی سینمایی شد تا ضمن ارتقای کمی و کیفی این واحدها، زمینه های لازم برای تامین نیازهای مهارتی بخش های مختلف سینما بیشتر از گذشته فراهم شود. وی بازنگری و تدوین طرح درس رشته های سینمایی ، ارزیابی صلاحیت مدرسان و حمایت از جشنواره تولیدات آموزشگاه های آزاد سینمایی را از جمله برنامه های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در آموزشگاهها دانست.

دیباچه-سازمان سینمایی


در ادامه این نشست « مهری شیرازی» رییس انجمن مدیران آموزشگاه های آزاد سینمایی با ابراز خشنودی از توجه ویژه معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی به مسائل آموزشگاه های آزاد سینمایی اظهار امیدواری کرد در این دوره وعده های مدیران گذشته که به دلیل کوتاهی عمر خدمتی محقق نشد، زمینه اجرا پیدا کند و دلسردی و بی انگیزگی ایجاد شده در بین اعضای انجمن از بین برود. شیرازی برقراری بیمه جاری و تکمیلی اعضای انجمن را گام مثبتی از سوی سازمان سینمایی در ماه های اخیر برشمرد و اظهار داشت در صورت به رسمیت شناختن انجمن از سوی خانه سینما امید می رود سایر مشکلات به تدریج برطرف گردند.

«محسن ملکی» دیگر عضو هیات مدیره انجمن پیرو سخنان «مهری شیرازی» اظهار داشت تنها دلیل عدم عضویت انجمن در خانه سینما، به زعم مدیران آن نهاد شخصیت حقوقی مدیران آموزشگاه های آزاد سینمایی است. وی با انتقاد از اینکه عملکرد عده ای فرصت طلب در لوای آموزشگاه بازیگری سبب کاهش منزلت و وجهه اجتماعی آموزشگاه های آزاد سینمایی شده است، خواستار کمک سازمان سینمایی برای اصلاح و ترمیم جایگاه آموزشگاه ها در افکار عمومی و نیز مقابله جدی با آموزشگاه ها و پلاتوهای غیر مجاز تربیت بازیگر شد.

همچنین به موجب این گزارش «مسعود دوانی» بازرس انجمن از موازی کاری دیگر نهادهای دولتی و عمومی در امر آموزش های هنری و سینمایی گلایه کرد و یادآور شد، بعضاً مشاهده شده است کسانی پس از لغو مجوز فعالیت شان از سوی سازمان سینمایی، مدتی بعد با مجوز آموزش فنی و حرفه ای دوباره مشغول به کار شده اند. مضافاً که به موجب مقررات و مصوبه های موجود تنها وزارت ارشاد متولی و مسئول انحصاری صدور مجوز آموزش های سینمایی و هنری است. وی بروز رسانی تجهیزات آموزشی آموزشگاه ها را در گروی اعطای تسهیلات از سوی دولت دانست.

«محمد مهدی تدین» دیگر عضو انجمن آموزشگاه های آزاد سینمایی با تصریح این نکته که اساسنامه انجمن اجازه توسعه فعالیت های آن را در گستره کشوری داده است، پیشنهاد نمود رشته های زیادی را می توان با توجیه مهارت آموزی به مجموعه رشته های موجود افزود و امکانی را فراهم نمود تا آموزشگاه ها ، مجری برگزاری چنین دوره هایی گردند.

این گزارش می افزاید درادامه نشست  «پیمان حقانی پرست» دبیر انجمن نیز از فقدان مکان ثابت و اختصاصی برای انجام امور مربوط به انجمن اشاره کرد و گفت رکود حاکم بر آموزشگاه ها انگیزه فعالیت های صنفی را در لوای انجمن کاهش داده است.

پس از اظهارات اعضای هیات مدیره انجمن آموزشگاه های آزاد سینمایی، «علیرضا صدر الدینی» مدیر کل دفتر مطالعات و توسعه دانش سینمایی از فعالیت های در دست انجام برای ساماندهی آموزشگاه ها و فراهم کردن مقدمات برگزاری دومین جشنواره تولیدات آموزشگاه های آزاد سینمایی در نیمه دوم سالجاری سخن گفت و بر این مطلب تاکید نمود که به رغم فعالیت سایر دستگاه های مسئول در امر صدور مجوز و شائبه موازی کاری و نیز فعالیت آموزشگاه های غیر مجاز، آنچه که می تواند سبب جلب توجه مردم و هنرجویان به آموزشگاه های آزاد سینمایی مجاز شود، کیفیت بخشیدن به فعالیت های آنهاست و لذا مدیران آموزشگاه ها باید با احساس مسئولیت تمام تمرکز خود را بر ارتقای خدمات خویش قرار دهند. البته این امر مانع از برخورد جدی با مراکز غیر مجاز و نیز هماهنگی دستگاه های دولتی با یکدیگر برای اجتناب از موازی کاری نیست.

در پایان نشست «حیدری خلیلی» معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی خاطر نشان ساخت: برگزاری چنین جلسه ای به معنی به رسمیت شناختن فعالیت های صنفی انجمن آموزشگاه های آزاد سینمایی است. به همین خاطر مسائل و حواشی ایجاد شده پیرامون این انجمن در سال های گذشته را باید فراموش کرد و با کار و تلاش بیشتر ، سایر مدیران آموزشگاهها در سطح کشور را که تاکنون عضو انجمن نشده اند  به عضویت در انجمن جذب کرد.

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی به ضرورت همکاری و تعامل با  وزارت کار و امور اجتماعی  برای توقف آموزشهای آزاد سینمایی توسط مراکز آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد و تلاش برای رفع موانع عضویت انجمن آموزشگاه های سینمایی در خانه سینما را ضروری دانست.

وی بار دیگر با تاکید بر استفاده از ظرفیت های دوره های آموزش رسمی، خواستار توسعه عرصه های فعالیتی آموزشگاهها در حوزه آموزش آزد و آموزش مهارتی کار و دانش سینمایی شد و از انجمن برای بازتعریف رشته های سینمایی در قالب دوره های مهارت آموزی و تایید مراتب از سوی وزارت آموزش و پرورش دعوت به همکاری نمود و آسیب شناسی آموزش های آزاد سینمایی را موضوعی جذاب برای انجام مطالعات و تحقیقات آتی در معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی برشمرد.

یادآور می شود در حاشیه نشست اخیر «سعید توکلیان» معاون آموزش و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران بطور مشروح برنامه ها و طرح های در دست انجام انجمن را تشریح نمود و اظهار امیدواری نمود تجربیات سی سال فعالیت انجمن بتواند به پویایی آموزشگاه های آزاد سینمایی یاری رساند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار