شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۵۹۶
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۰۹ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
دیباچه: عباس عظیمی می‌گوید: قانون؛ تعیین پیشکسوت را برعهده شورای ارزشیابی هنرمندان قرار داده اما برخی از هنرمندان نزدیک به یک سال و نیم منتظر تایید شورای ارزشیابی هستند و این موضوع صحیح نیست چرا که هنرمند حرمت دارد و نباید با او اینگونه برخورد شود.

به گزارش دیباچه به نقل از ایلنا، عباس عظیمی  (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت) با بیان اینکه این موسسه صرفا به اعضای خود خدمات ارائه می‌کند، اظهار کرد: عضویت این اعضا از طریق شورای ارزشیابی هنرمندان تایید شده تا آنها تحت پوشش خدمات این موسسه قرار گیرند.

او ادامه داد: اعضای موسسه نیز اگر بازنشسته دستگاه یا نهاد خاصی باشند از بیمه تکمیلی آنجا استفاده می‌کنند و اگر از این خدمات برخوردار نباشند بنا بر درخواست‌خودشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند و از آن استفاده می‌کنند.

دیباچه-عباس عظیمی


مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت افزود: افرادی که نتوانند به عضویت این موسسه درآیند می‌توانند از خدمات صندوق اعتباری هنر استفاده ‌کنند.

عظیمی با بیان اینکه بیمه هنرمندان از صندوق اعتباری هنر تامین می‌شود، تصریح کرد: در حقیقت ما به عنوان واسطه هستیم و پرداخت حق بیمه این هنرمندان پیشکسوت برعهده موسسه است.

او همچنین توضیح داد: در مواردی هم که هنرمند با مسائل و مشکلات خاصی مواجه باشد؛ کمک‌هایی که در حد بضاعت موسسه است پرداخت می‌شود.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت درباره شرایط عضویت در این موسسه گفت: برای عضو شدن در موسسه دارا بودن مدرک درجه یک هنر و سن بالای 60 سال الزامی است.

عظیمی خاطرنشان کرد: این مدارک به شورای ارزشیابی هنرمندان در وزارت ارشاد فرستاد می‌شود و پس از بررسی نتیجه آن به موسسه اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه قانون تعیین پیشکسوت را برعهده شورای ارزشیابی هنرمندان قرار داده، اضافه کرد: البته هنرمندانی هستند که نزدیک به یک سال و نیم منتظر تایید شورای ارزشیابی هستند و این موضوع صحیح نیست چراکه هنرمند حرمت دارد و نباید با او اینگونه برخورد شود و در حالت بلاتکلیف قرار داده شود.

او در پاسخ به این سوال که به چه دلیل هنرمندان در مدت زمان طولانی باید منتظر این تایید بمانند، گفت: شورای ارزشیابی نظارت باید پاسخگو باشد و قانون این وظیفه را برعهده آن‌ها گذاشته است.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: وظیفه ما در این موسسه تکریم هنرمندان است و تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این اتفاقات رخ دهد و شأن پیشکسوتی هنرمندان حفظ شود ولی این مسئله که چرا عضویت هنرمندان طولانی می‌شود به شورای ارزشیابی مربوط می‌شود.

عظیمی تاکید کرد: ما مجبوریم برای تایید مدارک هنرمندان منتظر رای شورای ارزشیابی باشیم و متاسفانه طولانی شدن این پروسه گاهی اوقات باعث ناراحتی هنرمندان پیشکوست نیز می‌شود چراکه تکلیف هنرمند مشخص نیست.

او افزود: البته توسط آقای مرادخانی (معاون امور هنری و رئیس هیات امنای موسسه) پیگیری‌هایی درباره رفع این مشکل شده است و امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم چراکه امور پیشکسوتان باید به سرعت طی شود.

عظیمی گفت: مطالبه ما در این موسسه این است که مسائل مربوط به هنرمندان مشمول زمان نشود اما شورای ارزشیابی هم دلایل و مسائل خاص خود را دارد.

او در پایان اظهار کرد: افراد می‌توانند از طریق سایت موسسه به اسامی هنرمندانی که در این موسسه عضو هستند؛ دسترسی پیدا کنند.
برچسب ها: دیباچه ، عباس عظیمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار