پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۰۹ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
وقتی رحمانیان با «مجلس ضربت زدن» گیشه تئاتر را شعله‌ور کرد
دیباچه: با وجود این‌که اوضاع فروش تئاترها در تهران شرایط مناسبی داشت اما آمار خیره‌کننده تئاتر رحمانیان باقی موفقیت‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد.

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ بر اساس آمار اعلام شده از سوی مرکز هنرهای نمایشی، شرایط تئاتر در سالن‌های تهران نسبت به هفته‌های گذشته بهتر شده است. در این میان مجموعه تئاتر شهر نیز توانست اتفاق‌های مهمی را رقم بزند

دیباچه- تئاتر شهر (1)

«مجلس ضربت زدن» و رکورد عجیب جذب مخاطب

نمایش «مجلس ضربت زدن» به کارگردانی محمد رحمانیان که از ۲۹ خردادماه اجرای خود را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده است، طی 15 اجرا، میزبان 9422 مخاطب شد که از این تعداد، 842 مخاطب با بلیت مهمان به تماشای نمایش نشسته‌اند. این اثر به فروشی برابر با 314 میلیون و 140هزار تومان دست یافت. متوسط فروش نمایش «مجلس ضربت زدن» به ازای هر اجرا، بیست‌میلیون و 942هزار تومان بوده است.

با توجه به این ‌که ظرفیت سالن اصلی 579 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که تا کنون این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد افرادی که می‌توانستند آن ‌را ببینند، 108 درصد است. همچنیت درصد افرادی که با بلیت مهمان نمایش را دیده‌اند، حدود 9 درصد بوده است.

استقبال 108 درصدی از یک نمایش که در سالنی همچون سالن اصلی که بیش از 500 نفر گنجایش دارد، اتفاقی است که به‌ندرت در نئاتر ایران رخ می‌دهد. اگر در کنار این استقبال مخاطبان، درصد میهمانان را نیز در نظر بگیریم، درمی‌یابیم «مجلس ضربت زدن» اتفاقی را رقم زده است که حداقل در دو سال اخیر در تئاتر ایران بی‌سابقه بوده است

«بیگانه» 97درصد سالن چهارسو را پر کرد

نمایش «بیگانه» به کارگردانی مسعود دلخواه که از سی‌ام اردیبهشت‌ماه اجرای خود را در سالن چهارسو آغاز کرده است.  این اثر، طی 36 اجرا، 4287 تماشاگر داشته است و 827 بلیت مهمان نیز برای آن ثبت شده است. «بیگانه» به فروشی برابر با 78میلیون و 317هزار تومان دست یافته است. متوسط فروش این اثر، روزانه دو‌میلیون و 175هزار تومان بوده است.

با توجه به این‌که ظرفیت چهارسو برای این نمایش 122 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که تا کنون این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبی که می‌توانستند آن‌را ببینند، 97 درصد است که نسبت به آمار پیشین، رشدی دو درصدی داشته است. همچنین درصد افرادی که با بلیت مهمان نمایش را دیده‌اند، حدود 19 درصد بوده است.

استقبال مخاطبان از  «روزهای بی‌باران» ادامه می‌یابد

نمایش «روزهای بی‌باران» از26 خردادماه مهمان سالن سایه شده است. «روزهای بی‌باران» به کارگرانی امین بهروزی اجراهای خود در سالن سایه را آغاز کرده است. این اثر در 15 اجرای خود، 909 تماشاگر داشته است که در این میان 158 مهمان نیز از این نمایش دیدن کرده‌اند. فروش این نمایش 14میلیون و 390هزار تومان اعلام شده است. متوسط فروش این اثر، 960هزار تومان بوده است.

با توجه به این‌که گنجایش سایه برای این نمایش 56 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که تا کنون این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبانی که می‌توانستند ‌آن را ببینند، بیش از 108 درصد بوده است که نسبت به آمار گذشته، رشدی 13 درصدی را در زمینه استقبال مخاطبان از نمایش شاهد هستیم. همچنین حدود 17 درصد از مخاطبان با بلیت مهمان نمایش را دیده‌اند که در زمینه تعداد مهمانان نیز این اثر حدود چهار درصد رشد داشته است.

قشقایی در دور چهارم پروژه‌هایش، فروخت

روز نهم تیرماه، پروژه مرکز مطالعات قشقایی وارد چهارمین دوره خود شد و در این دوران، گروه تئاتر «واحه» با اجرای سه نمایش و برپایی چند کارگاه آموزشی و برنامه سخنرانی در تالار قشقایی مستقر شده است.

نمایش «راهنمای تیاتر شهر» به کارگردانی نیکو ممدوحی که اجراهای خود را از روز دهم تیرماه در تالار قشقایی آغاز کرده است، طی دو اجرای خود، میزبان 78 تماشاگر بوده است که 19 مخاطب از بلیت مهمان استفاده کرده‌اند. این نمایش تا روز یازدهم تیرماه، مبلغ یک‌میلیون‌و88هزار تومان بلیت فروشی داشته است. متوسط فروش این اثر، 544هزار تومان بوده است. که نسبت به نمایشی که در دوره پیش اجرا شده بود، دو برابر رشد داشته است.

خانه نمایش و آماری نادقیق

خانه نمایش اداره تئاتر از روز 24 خرداد میزبان «هفت هشتم» به کارگردانی مشترک حمید اصغری‌تتماج و علی برجی شده است. این نمایش در سه اجرای خود از تاریخ نهم لغایت یازدهم تیرماه، میزبان 77 تماشاگر بوده است. از تعداد مهمانان و همچنین میزان فروش این نمایش اطلاعی در دست نیست.

با توجه به این‌که خانه نمایش، چهل نفر گنجایش دارد، نسبت تعداد مخاطبانی که «هفت‌هشتم» را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبی که می‌توانستند آن‌را ببینند، حدود 64 درصد بوده است.

تالار هنر و دو اجرا در هفته گذشته

تالار هنر در هفته‌ای که گذشت، میزبان یک نمایش بوده است

متوسط فروش روزانه «لاکی» بیش از یک‌میلیون تومان بوده است

نمایش «لاکی» به کارگردانی آناهیتا غنی‌زاده، از دهم تیرماه اجراهای خود را در تالار هنر آغاز کرده است. این نمایش در دو اجرای نخست خود، میزبان 179 مخاطب شده است. 21 مخاطب نیز با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشسته‌اند. فروش گیشه این نمایش دو‌میلیون و 212هزار تومان اعلام شده است. متوسط فروش این اثر، حدود یک‌میلیون و 106هزار تومان بوده است.

با توجه به این‌که گنجایش تالار هنر 196 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که توانستند این نمایش را ببینند به حداکثر تعداد افرادی که می‌توانستند آن‌را ببینند، حدود 46 درصد بوده است و 11 درصد مخاطبان این اثر، مهمان بوده‌اند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳