پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۴۵۸
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
پیروز ارجمند: سکوت وزارت ارشاد درقبال تخلف‌های خانه موسیقی هیچ توجیهی ندارد
دیباچه: مدیرکل سابق دفتر موسیقی به خبرنگار ما گفت که وکیل خانه موسیقی به علت انتقاداتش به عملکرد این نهاد تقاضای اشد مجازات یعنی 74 ضربه شلاق و دو سال زندان برایش کرده است.



پیروز ارجمند؛ آهنگساز، نوازنده و مدیرکل سابق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی دیباچه درباره شکایت خانه موسیقی از وی خاطرنشان کرد: خانه موسیقی مدتی پیش از من شکایت کرده بود و من اصلا این موضوع را رسانه‌ای نکردم. خودم را آماده کردم برای نوشتن لایحه دفاعیه و گفتم بگذارم تا همه چیز در آرامش بگذرد.

وی افزود: موارد شکایت تقریبا همان مواردی بود که در شکایت از ساسان فاطمی هم بود. مربوط به همان انتقاداتی بود که مطرح کرده بودم. درباره بحث غیرقانونی بودن هیئت مدیره و بحث عدم شفافیت مالی خانه موسیقی. در 13 مورد شکایت کرده بودند که من لایحه دفاعیه‌ای را آماده کردم.

بهمن‌ماه سال 94 از من شکایت کردند و انتقادات و مصاحبه‌های من را مبنای شکایت قرار دادند به علاوه امضای بیانیه‌های منتقدان. وکیل خانه موسیقی این موارد را مطرح کرده و نکته جالبش اینجاست که ایشان آنقدر دستشان خالی بوده است که در مقام دادستان خواستار اشد مجازات برای من شده است، یعنی ایشان نوشته‌اند که قاضی من را به تحمل 2 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کنند! نکته جالب دیگر این است که در شکایت خانه موسیقی ادعا شده است که من جو رسانه‌ای نامطلوب ایجاد کرده‌ام و موجب سوء‌استفاده رسانه‌های معاند شده‌ام!

دیباچه - پیروز ارجمند

ارجمند اضافه کرد: در روزهای گذشته من تماس‌هایی داشته‌ام مبنی بر اینکه چرا وزارت ارشاد در مقابل نامه‌هایی در این باره از سال قبل برایشان ارسال شده سکوت کرده و هیچ واکنشی نشان نداده است. در حالیکه اگر وزارت ارشاد اعلام‌نظر کرده بود، به احتمال زیاد این انتخابات برگزار نمی‌شد. سکوت وزارت ارشاد موجب شده است یک نابسامانی اتفاق بیفتد و باعث شده امروز همان کسانی که در مظان اتهام بوده‌اند کاندیدای هیئت مدیره دوره بعدی شوند.

مدیر کل سابق دفتر موسیقی درباره اساسنامه خانه موسیقی تصریح کرد: ظاهرا اساسنامه جدید را معیار قرار داده‌اند و ما هنوز بر این باور هستیم که اتفاقاتی که افتاده غیر قانونی بوده است و سکوت وزارت ارشاد تائیدی بر تخلف خانه موسیقی است. شخصا از وزارت ارشاد به سازمان بازرسی کل کشور و حتی نهادهای بالاتر شکایت خواهم کرد و در واقع یک سال سکوت وزارت ارشاد در قبال تخلف‌های آشکار خانه موسیقی هیچ توجیهی نمی‌تواند داشته باشد. نکته جالب توجه دیگر هم اینجاست که در جلسات معاونت هنری و هیئت نظارت، بر تخلف صورت گرفته بنا بر اساسنامه خانه موسیقی اذعان کرده‌اند و در واقع تخلف را پذیرفته‌اند اما حاضر به هیچ نوع اعلام رسمی و مکتوب نیستند. تاکید می‌کنم این سکوت تائید تخلف است و این روند که توسط وزارت ارشاد ادامه پیدا کرده است شکایت و گزارش به سازمان بازرسی، کمیسیون فرهنگی مجلس و نهادهای بالاتر را به دنبال خواهد داشت.

این آهنگساز و نوازنده اظهار کرد: در سی یک سال گذشته علاوه بر بیانیه‌ها مکاتبه با وزیر ارشاد، معاونت هنری، دبیر هیئت نظارت، حراست وزارت ارشاد و سازمان بازرسی مستقر در وزارت ارشاد انجام شده و تمام نکات منتقل شده است و متاسفانه هیچ‌کدام از اینها به هیچ‌عنوان پاسخی نداده‌اند. در حالیکه با توجه به انتخابات یکشنبه هیئت مدیره خانه موسیقی، سکوت وزارت ارشاد موجب کاندیدا شدن همان افرادی شده است که این همه چالش را به وجود آورده‌اند. در صورت انتخاب این افراد، همچنان هیئت مدیره غیرقانونی خواهد بود چرا که هنوز به تخلفات گذشته آنها رسیدگی نشده است. ما سکوت را حمل بر تائید عملکرد آنان می‌دانیم و حق شکایت به نهادهای بالاتر را برای خودمان محفوظ می‌داریم.

 

تصویر دادخواست خانه موسیقی علیه پیروز ارجمند

دیباچه - سند شکایت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار