سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۰۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
مدیر مستعفی سازمان سینمایی در گفت‌وگوی اختصاصی با دیباچه
دیباچه:حسین مسافرآستانه درباره دلایل استعفای از مسولیت طرح «سینمایش» گفت:پروژه سینمایش می‌توانست به تعامل هرچه بیشتر و بهتر بین سینما و تئاتر کمک کند.امیدوارم این اتفاق ادامه پیدا کند و کسانی که ادعای مالکیتش را دارند بتوانند به نحو احسن از پس این وظیفه برآیند.



به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه،حسین مسافرآستانه یکی از مدیران تئاتری و رییس اسبق مرکز هنرهای نمایشی و مدیرعامل سابق موسسه رسانه‌های تصویری که همراه حجت‌الله ایوبی وارد سازمان سینمایی شده بود، صبح امروز از مسئولیت خود در تدوین طرح «سینمایش» کناره‌گیری کرد.

دیباچه-حسین مسافرآستانه

طرحی که قرار بود به کمک اعضایش به تعامل بین سینما و تئاتر کمک کند و برای مثال: نمایش‌نامه‌هایی که پتانسیل تبدیل شدن به فیلم‌نامه را داشتند در دستور کار این اعضا قرار می‌گرفت؛ اعضایی که قرار بود جمعی از اهالی سینما و تئاتر تشکیلش بدهند، اما این اتفاق نیافتاد.

حسین مسافرآستانه در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی دیباچه در مورد استعفا کردنش، گفت: «از چند ماه پیش که وارد این پروژه شدم، کارهای مقدماتی‌ای انجام شد و قرار بر این بود که جمعی از سینماگران باتجربه و متخصص‌های تئاتر که فضای سینما و تئاتر را به خوبی می‌شناسند را دور هم جمع کنیم، اما هیچ‌گاه هیئت مدیره و گروهی تشکیل نشد که کارمان را آغاز کنیم! سه ماه گذشته اما هیچ آیین‌نامه‌ای ارائه نشده و در عمل هیچ اتفاقی نیافتاده است.»

این مدیر باسابقه درمورد استعفایش از موسسه رسانه‌های و کناره‌گیریش از این سِمت، این‌چنین پاسخ داد: «در مورد موسسه رسانه‌های تصویری، ترجیح می‌دهم که صحبتی نکنم و بگذارم که گذر زمان همه‌چیز را روشن کند، اما درباره سینمایش باید بگویم که به دلیل مسائل شخصی دیگر نمی‌توانستم به کارم ادامه بدهم و واقعا زمانی برای رسیدگی به این پروژه نداشتم.»

مسافرآستانه در مورد ایده اصلی راه‌اندازی پروژه سینمایش و آینده مجهول آن،به دیباچه گفت: «واقعا نمی‌دانم چه کسی ایده اصلی این پروژه را ارائه کرده است، اما آرزو می‌کنم هر کسی بعد از من قرار است این راه را ادامه دهد، موفق باشد. پروژه سینمایش می‌توانست به تعامل هرچه بیشتر و بهتر بین سینما و تئاتر کمک کند. امیدوارم این اتفاق ادامه پیدا کند و کسانی که ادعای مالکیتش را دارند بتوانند به نحو احسن از پس این وظیفه برآیند.»

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار