جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۳۶۹۲
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
دیباچه: هما پریسان از پذیرفته شدن ایده نمایش «خاطره مشترک» در جشنواره‌های «تئاتر شهر» و «خمسه» خبر داد.

دیباچه- هماپریسان (1)

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ هما پریسان، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر که به عنوان نویسنده و کارگردان با نمایش «خاطره مشترک» در برنامه نمایش‌های خیابانی ماه مبارک رمضان با عنوان«محفل مهر و ماه» حضور دارد، درباره داستان این اثر گفت: دو فرد متفاوت در سنی مشترک، 9سالگی، خاطره‌ای مشترک دارند. یکی از این شخصیت‌ها، فردی موفق و نخبه است اما دیگری تبهکار است و در زندان به سر می‌برد. این دو فرد دقیقا شبیه یکدیگر زندگی کرده‌اند و فقط انتخاب‌هایشان متفاوت بوده است.

وی در ادامه افزود: این نمایش در کنار سفره افطار که در حال چیده شدن است روایت می‌شود. این دو شخصیت سفره افطار را پهن می‌کنند و آن را می‌چینند و همزمان درباره اتفاق‌هایی که در زندگی‌ان گذشته است با یکدیگر صحبت می‌کنند اما در نهایت متوجه می‌شوند، که هر دو، یک نفر هستند. این نمایش به این مساله می‌پردازد که انسان‌ها می‌توانند با انتخاب‌های مختلف خود، چندین و چند مدل زندگی کنند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در مورد پروسه آماده‌سازی نمایش «خاطره مشترک» گفت: ایده نمایش در ذهن من وجود داشت و حدود دو ماه طول کشید تا این ایده خام، به نمایشنامه تبدیل شود. گروه ما یک اتاق فکر دارد که در آن ایده را پرورش دادیم و پس از یک‌ماه، به سراغ نگارش متن رفتیم که این مرحله نیز یک ماه به طول انجامید. برای آماده‌سازی نمایش نیز حدود 15 روز تمرین کردیم و برای اجرا آماده شدیم.

رادمنش در مورد گروه تولید و اجرای نمایش گفت: نمایشنامه را خودم نوشته‌ام و کارگردانی آن نیز بر عهده دارم. احمد صمیمی و احمد جعفری، بازیگران این اثر هستند.

این هنرمند عرصه تئاتر درمورد برنامه‌های خود برای نمایش «خاطره مشترک» گفت: نگاه گروه ما به اجرای نمایش، نگاهی مناسبتی نیست. به همین دلیل نمایش «خاطره مشترک» را برای حضور در جشنواره‌های «تئاتر شهر» و «خمسه» شرکت داده‌ایم. در هر دو جشنواره ایده اثر پذیرفته شده است و باید دید در زمان بازبینی چه اتفاقی می‌افتد.

دیباچه- هماپریسان (3)

نمایش «خاطره مشترک» چهارشنبه؛ نهم تیرماه ساعت ۱۹:۳۰، جمعه یازدهم تیرماه ساعت 18، یک‌شنبه؛ سیزدهم تیرماه، ساعت 17:30 و دوشنبه چهاردهم تیرماه ساعت 18:30، چهار اجرای خود را در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر پشت‌سر می‌گذارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار