شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۳۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ : ۱۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۵
رئیس انجمن صدابرداران سینمای ایران گفت:هر کسی که قصد ورود به این حرفه را داشته باشد، با دریافت مجوز موقت از انجمن، کارش را شروع می‌کند و پس از سه سال فعالیت در سینما، اعضای انجمن صدابردارها، سوابقش را بررسی می‌کنند و آن صدابردار در لیست اعضای انجمن، قرار می‌گیرد. از طرفی نمی‌توان منکر جریان ارزان کار کردنِ برخی از صدابردارها شد!



محمود سماک‌باشی رییس انجمن صدابردارهای سینمای ایران و یکی از باتجربه‌ترین‌های این صنف است. در کارنامه حرفه‌ای سماک‌باشی، همکاری با عباس کبارستمی، بهرام بیضایی، محمدرضا هنرمند و اصغر فرهادی به چشم می‌خورد. سماک‌باشی که برای صدابرداری فیلم «جدایی نادر از سیمین» سیمرغ فجر را از آن خود کرد؛ بازی در سینما را هم یک بار تجربه کرده است: «زیر درختان زیتونِ» عباس کیارستمی.

ddcdcd



سماک‌باشی که این روزها کم‌کارتر از همیشه شده است در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی دیباچه از حضور طیف جوانِ صدابردارها در سینما می‌گوید: «با ورود نیروی جوان به سینمای ایران؛ کسانی که فعال‌تر هستند و با عشق و علاقه به کارشان مشغول بوده‌اند، شاهد موج جدیدی از حضور صدابردارها در سینمای کشورمان هستیم. از طرفی نمی‌توان گفت که ورود صداربردارهای جوان، باعث کم‌رنگ شدن نسل قبلی صدابردارها شده است. مسلما در این بازار، هر کسی که کار بهتری را ارائه دهد، می‌تواند فعالیت کند.
وی افزود:انجمن صدابردارها که پس از بازگشایی خانه سینمای ایران، شروع به کار کرده است، هیچ مانعی برای ورود صدابردارهای جوان به سینما، ندارد. در بدو ورود افراد جوان، کارگردان و یا تهیه‌کننده فیلم، باید او را تایید کنند. هر کسی که قصد ورود به این حرفه را داشته باشد، با دریافت مجوز موقت از انجمن، کارش را شروع می‌کند و پس از سه سال فعالیت در سینما، اعضای انجمن صدابردارها، سوابقش را بررسی می‌کنند و آن صدابردار در لیست اعضای انجمن، قرار می‌گیرد. از طرفی نمی‌توان منکر جریان ارزان کار کردنِ برخی از صدابردارها شد!
کسانی که در ازای مبلغ کم‌تر، حاضر می‌شوند کار کنند و کسب سابقه کنند. البته در این مورد هم، نظرها متفاوت است. اعضای انجمن، کارگروهی را تشکیل داده‌اند و در حال بررسی تعیین قیمتی برای کف قراردادها، هستند. آن‌ها، مطمئن‌اند که می‌توانند جلوی این جریان را بگیرند، اما من اعتقاد دارم که انجمن نمی‌تواند از فعالیت افرادی که به هر قیمتی حاضر می‌شوند در پروژه‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی، شرکت کنند را بگیرند!»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار