چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۳۰۱۶
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
دیباچه: مجموعه مقالات محمد آزرم شاعر معاصر در قالب کتابی با نام «الفبای راز» توسط انتشارات مروارید روانه ویترین کتاب فروشی ها شد.



محمد ازرم نویسنده این کتاب در گفت و گو با پایگاه خبری دیباچه گفت: در این کتاب با شعر معاصر فارسی با نگاهی انتقادی مواجه شده ام . در کتاب با رویکردی انتقادی به شعرهای نیما ، شاملو، اخوان ثالث, فروغ فرخزاد، سپهری، رویایی، براهنی، احمدرضا احمدی و تعدادی از شاعران نسل حاضر پرداخته ام.

محمد آزرم

او درباره ویژگی های این کتاب تصریح کرد: این کتاب خط سیر انتقادی مشخصی را دنبال می کند که احتمالا در جلد بعدی آن تکمیل خواهد شد. خطی که این مقالات را به هم ربط می دهد نسبت آنها با کاری است که خودم در شعر می کنم. در واقع این کتاب به شکلی ویرایش شده مقالاتی است که در گذشته در توضیح نظریه خودم در شعر و نسبت آن با کار دیگر شاعران نوشته بودم . سعی کردم مقالاتی که از نظر موضوع به هم نزدیکتر بودند را با ویرایشی برای کتاب و در نظر گرفتن نوعی خط سیر تاریخی هرچند نه خیلی پررنگ، جمع کنم.

الفبای راز مجموعه‌ای از مقالات و یادداشت‌های انتقادی آزرم با موضوع شعر امروز فارسی‌ست با نگاهی به موضوع مقالات روشن می‌شود که طی این سال‌ها نویسنده با شعر پیش از خود مکالمه‌ای انتقادی داشته‌ که هدف عمده‌ی آن تعیین موقعیت شعر امروز و دیدگاهی است که وی آن را «شعر متفاوط» نامیده‌ است.

محمد آزرم در سال 1349 در تهران متولد شد. کتاب‌های «عکس‌های منتشرنشده»،«اسمش همین است، محمد آزرم»، «هوم»، «عطر از نام» (بداهه‌نویسی مشترک با ایولیلیث) و «هیاکل» تا به حال از او منتشر شده است. او از شاعران و منتقدان مطرح جریان امروز شعر فارسی است. کتاب «جیغ بنفش» منتخبی از شعرهای هوشنگ ایرانی و تحلیل محمد آزرم از شعر و نگاه زیباشناختی اوست. نقدها و مصاحبه‌های بسیاری درباره‌ی آثار او در نشریات منتشر شده است.

کتاب «الفبای راز» با نام فرعی «مسأله‌سازهای شعر امروز ایران» در 191 صفحه و با قیمت 16500 تومان توسط انتشارات مروارید در دسترس علاقه مندان نظریه ادبی قرار گرفته است.

دیباچه-آزرم 2

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار