پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۵

دیباچه: در پی حاشیه‌های انتشار فیش حقوقی کارکنان دولت،رئیس سازمان سینمایی گفت: هر چند خود را حافظ آرامش سینما می‌دانم اما آمادگی انتشار فیش‌های حقوقی را داریم.




به گزارش دیباچه به نقل از ایسنا، حجت‌الله ایوبی ادامه داد: می‌توانیم فیش‌ها را منتشر کنیم اما این کار را درست نمی‌دانیم.


وی در ادامه از برگزاری جلسه‌ای با رئیس سازمان صداوسیما خبر داد و گفت:‌ تحولات این سازمان را به فال نیک می‌گیرم و به زودی با دکتر علی‌عسکری رئیس جدید آن جلسه‌ای خواهیم داشت. مجموعه تحولات صداوسیما را امیدوارکننده می‌دانم و امیدوارم اتفاقات خوبی برای پخش تیزر فیلم‌های سینمایی از صداوسیما بی‌افتد.


بخش عمده‌ای از وقتم به گفت‌وگو و تعامل می‌گذرد 


رییس سازمان سینمایی که در حاشیه‌ی مراسمی در موسسه رسانه‌های تصویری حاضر بود، درباره تازه‌ترین رایزنی‌ها بابت پخش تیزر فیلم‌های سینمایی از تلویزیون داخلی توضیح داد: بخش عمده‌ای از وقتم به گفت‌وگو و تعامل می‌گذرد و خوشحالم که با همین گفت‌وگوها مشکلات فیلم‌ها حل می‌شود. در حال حاضر دو هفته است که هیچ فیلمی در ماهواره تبلیغات ندارد اما این موضوع روی فروش آثار تأثیری نداشته است، همچنان که در گذشته هم با صدای بلند می‌گفتم! هر گونه تبلیغی، در فروش فیلم‌ها اثر دارد اما استقبال از فیلم‌های سینمایی فقط به دلیل تیزرهای ماهواره‌ای نبود.


فیلم کاهانی را ندیده‌ام اما ...


ایوبی درباره عدم صدور مجوز نمایش برای فیلم جدید رضا کاهانی توضیح داد: فیلم ایشان را ندیده‌ام و قضاوتی نمی‌کنم، اما همان شورای پروانه نمایش که مجوز اکران همه فیلم‌ها را صادر می‌کند این فیلم را نپذیرفته است. به هر حال پروانه ساخت و پروانه نمایش دو مقوله جدا از یکدیگر هستند.


دیباچه-حجت الله ایوبی


آنقدر گفت‌وگو می‌کنیم تا همه‌ی مشکلات حل شود


رئیس سازمان سینمایی درباره ترکیب کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و حضور دوباره پژمان‌فر در این کمیسیون گفت: در عرصه فرهنگ و هنر روی ایده‌هایمان پایداریم. آقای پژمان‌فر هم سال‌هاست تجربه دارد. مسائل یکدیگر را می‌دانیم و زبان مشترک داریم. پیش از این هم مشکل جدی با کمیسیون فرهنگی نمی‌دیدم و حالا هم چنین مشکلی نمی‌بینم. اگر هم مسئله‌ای باشد آنقدر گفت‌وگو می‌کنیم تا همه مشکلات حل شود و همه با ما همراه شوند.

یادم نمی‌آید آقای روحانی قول اکران فیلمی را داده باشند

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود سه سال از آغاز به کار دولت تدبیر و امید و علیرغم وعده رئیس جمهوری برای اکران بعضی آثاری که بی‌دلیل جلوی نمایش‌شان گرفته می‌شد، گفت: یادم نمی‌آید آقای روحانی، قول اکران فیلمی را داده باشند. تعداد فیلم‌هایی که مشکل نداشتند و بی‌خودی در انتظار مانده بودند، اکران شدند. حالا هم اگر فیلمی بدون مشکل باشد حتما اکران خواهد شد.

بدون خجالت می‌گویم با این هزینه مشکل داریم در ساخت پروژه‌های چون مولانا

ایوبی درباره ساخت فیلم زندگی مولانا توسط هالیوود و در پاسخ به این پرسش که چرا سازمان سینمایی خود در این زمینه اقدام نمی‌کند؟ تأکید کرد: از روز اول درباره این موضوع خیلی صحبت شد. چندین فیلمنامه خواندم و یکی را که کم هزینه‌تر بود انتخاب کردیم اما معمولا فیلم‌های تاریخی بسیار پرهزینه‌اند و وضعیت بودجه‌های ما را هم که می‌دانید. بدون خجالت می‌گویم با این بودجه و امکانات برای ساخت چنین کارهای بزرگی مشکل داریم. همچنان که در بسیاری موارد استارت پروژه‌های تولید مشترک را می‌زنیم اما وقتی به عمل می‌رسیم هر چند درصد اندکی از هزینه‌ها بر عهده ماست باز هم این توانایی را نداریم زیرا معمولا طرف مقابل بودجه بسیار بالایی دارد اما امیدواریم این اتفاق بیفتد. البته ساخت این پروژه آرام‌آرام باید انجام شود.

وی همچنین تأکید کرد: خود من بعد از انتشار خبر ساخت فیلم مولانا تلاش‌هایی را آغاز کردم. چون اگر قرار است فیلمی در این باره ساخته شود در حد امکان باید بر آن تأثیر بگذاریم و تلاش کنیم قرائت و روایت درستی از زندگی مولانا داشته باشیم. زیرا هر چند مقبره او در ترکیه است اما دانش‌اش ایرانی است و نگاه درست، نگاه ایرانی است که بدون مراجعه به گنجینه پژوهش‌های ایرانی نمی‌توان درباره مولانا فیلم ساخت.

رویکردمان تغییری نداشته است

ایوبی در ادامه این گفت‌وگو درباره ممیزی و اصلاحیه بعضی فیلم‌ها که روی پرده رفته‌اند و بعد از اکران موارد اصلاحی به گروه اعلام شده است، توضیح داد: این مسائل و حساسیت‌هایی که ایجاد می‌شود به دلیل رونق سینماست! همچنان که در فضای گذر از مجلس قبلی به فعلی و نیز انتخابات سال آینده متأسفانه همیشه فرهنگ و هنر و سینما جایی است که بخشی از کشمکش‌های سیاسی به آن وارد می‌شود اما در مجموع اتفاقات جدیدی نیفتاده است هر چند در خبرها خواندم که رویکرد سازمان سینمایی تغییراتی داشته اما چنین نیست.

وی خاطر نشان کرد: یک شورای پروانه نمایش داریم که تنها و تنها مرجع تصمیم‌گیری درباره اکران فیلم‌ها است که مانند گذشته و با حساسیت‌های قبلی کار می‌کند و هیچ اتفاق تازه‌ای در آن نیفتاده است.

رئیس سازمان سینمایی در عین حال یادآور شد: فیلمی نمایش داده شد و معلوم شد موسیقی‌اش مشکلاتی داشته که خوشبختانه با هماهنگی خوب میان تهیه‌کننده و شورای نظارت و برای حفظ و صیانت از سینما و جلوگیری از تنش‌ها، اصلاح کوچکی انجام شد.

او درباره قاچاق بعضی فیلم‌های سینمایی نیز گفت: بعد از اینکه در ارشاد تصمیم گرفتیم، ستاد مبارزه با قاچاق به سازمان سینمایی برگردد، دبیرخانه این ستاد کارش را آغاز کرد و در حال حاضر قاچاق فیلم به حداقل رسیده است و تقریبا در یک سال و اندی پیش شکایتی در این زمینه نداشتیم اما هفته گذشته یک مورد شکایت داشتیم که بلافاصله پیگیری و حل شد.

ایوبی اضافه کرد: مبارزه با قاچاق نیازمند اراده جمعی و کمک همه دستگاه‌هاست که خوشبختانه این همراهی را داشته‌اند. به ویژه پلیس امنیت و ناجا که در یک سال و نیم گذشته خیلی در این زمینه کمک کرده‌اند.

وی در ادامه صحبتش در پاسخ به این پرسش که طرح افطار تا سحر در سال جاری در مقایسه با سال گذشته کم رونق‌تر بوده است، تصریح کرد: این طرح همچنان موفق است و استقبال خوبی از آن شده است. شاید انتظارات ما خیلی بالا رفته است اما در مجموع با همراهی خوب نیروی انتظامی این طرح با موفقیت ادامه دارد. ضمن اینکه برای هر سلیقه‌ای فیلمی داریم و علاقه‌مندان می‌توانند در میان ژانرهای مختلف آثار مورد نظر خود را انتخاب کنند. خوشبختانه امسال از نوروز سبد سینمای ایران پروپیمان است.

حجت‌الله ایوبی در پاسخ به این پرسش که چرا تبلیغات عمومی بابت VOD انجام نمی‌شود، توضیح داد: دست‌اندرکاران پروژه منتظرند تعداد فیلم‌ها به حد مطلوبی برسد تا تبلیغات را آغاز کنند. اما هنوز این تعداد به دست نیامده است. به هر حال کار بزرگ VOD این است که باعث می‌شود حجم بالای آثار جوانان ما که امکان نمایش نداشته است، دیده بشود و سایت‌های اینترنتی هم کم کم با این پروژه عظیم همراه خواهند شد.


 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲