جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۰۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
آلبوم‌های موسیقی «امیر بی‌گزند»، «دور»، «گذر از اردیبهشت»، «دخت پری‌وار»، «حالم خوبه» و «دوئل در آینه»، رتبه خود را در صدر فهرست پنج آلبوم پرفروش هفته تثبیت کردند.



به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه، هفته گذشته آلبوم‌های موسیقی «امیر بی‌گزند» محسن چاووشی، «دور» ماکان اشگواری، «گذر از اردیبهشت» گروه دال، «دخت پری‌وار» علیرضا قربانی، «حالم خوبه» بابک جهانبخش و «دوئل در آینه» رضا یزدانی به عنوان پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته گذشته سایت فروش موسیقی بییپ‌تونز شناخته شدند.

دیباچه - امیر بی گزند

محسن چاووشی و صبری که لبریز شده بود

از نزدیک به یک سال پیش قرار بود آلبوم جدید محسن چاووشی منتشر شود اما بنا به دلایلی انتشار این آلبوم هر بار به تعویق می‌افتاد و هواداران محسن چاووشی دیگر کاسه صبرشان لبریز شده بود تا در نهایت خردادماه و پیش از اغاز ماه مبارک رمضان «امیر بی‌گزند منتشر شد و مورد استقبال زیاد طرفدارانش قرار گفت و رکوردها را یکی پس از دیگری شکست حتی رکوردهای دانلود غیر قانونی را.

«امیر بی گزند» پس از «من آن سیزدهم» دومین آلبوم چاوشی است که در آن از اشعار کلاسیک استفاده شده و این نشان دهنده رویکرد جدید این خواننده به آثار ادبی عرفانی و کلاسیک ایران است. چاووشی سعی دارد بیانی جدید از این اشعار به مخاطبانش ارائه دهد.

تنظیم کنندگان این آلبوم محسن چاوشی، بهروز صفاریان، فرشاد حسامی، کوشان حداد، عادل روح نواز و بابک نقوی هستند. همچنین از اشعار مولانا، سعدی، علی اکبر یاغی تبار، پدرام پاریزی و حسین صفا در این آلبوم استفاده شده است.

 

دیباچه - دور

«دور» و دوست‌داشتنی

آلبوم «دور» کار جدیدی است از ماکان اشگواری و امیر صارمی و سبک موسیقی در این آلبوم را جایی بین موسیقی جز و پاپ باید دانست. حدودا همه آهنگ‌ها با صدای خواننده و یک گیتار کلاسیک اجرا شده‌اند. البته ریتم‌ها و هارمونی آثار بعضی قسمت‌ها به سمت موسیقی جز تمایل پیدا می‌کند. پرفروش شدن این آلبوم بسیار غیر منتظره بود چرا که به نظر نمی‌رسید عموم مخاطبان را با خود همراه کند اما مخاطبان سایت بییپ‌تونز با سلیقه عمل کردند و آنقدر این آلبوم را به صورت مجاز تهیه کردند که دومین آلبوم پرفروش هفته شد و همچنان در این مقام ماند.

فضای آلبوم مخاطب را به یاد آثار سهیل نفیسی و فراتر از آن ابراهیم منصفی می‌اندازد. فضایی بدون تزئینات اضافی، تنها صدای خواننده با همراهی گیتار است که به گوش می‌رسند.

در این آلبوم ماکان اشگواری می‌خواند، امیر صارمی گیتار می‌نوازد، سردار سرمست نوازنده پیانو الکتریک است، سهیل پیغمبری کلارینت نواز و بردیا کیارس نوازنده ویولن آلتو و ویولن است. همچنین کریستف رضاعی تنظیم سازهای زهی را در این آلبوم به عهده داشته است.

 

دیباچه - دال

گذر از اردیبهشت با «گذر اردیبهشت»

«گذر اردیبهشت» اولین آلبوم رسمی گروه «دال» است و فضای کلی این آلبوم به موسیقی تلفیقی نزدیک است. این آلبوم در هفته گذشته به عنوان سومین آلبوم پر فروش معرفی شد. در حالی که این آلبوم در اردیبهشت‌ماه منتشر شده، بعد از اردیبهشت‌ماه نیز همچنان به فروش خود ادامه داده است و همچون آلبوم «دور» به فروش با ثبات خود ادامه می‌دهد.

از پیانو شوپن در آهنگ بی کلام «شکوفه های زیتون» تا گام مینور هارمونیک و فضای شرقی در «هفت شهر»، از نوای ویولنسل تا ناله دودوک، همه در این آلبوم به گوش می‌رسند. موسیقی خود را پایبند سبکی خاص نمی‌داند و آزادانه به هر سو که می‌خواهد می‌رود و مخاطب را گاه در شادی اردیبهشت، گاه در غم انتظار لحظه‌ها و گاه در رقص آواز خود می‌کشاند.

اعضای گروه «دال»، امین هدایتی خواننده، شایان شکرآبی پیانیست، آهنگساز و همخوان، غزل مهدوی شاعر و ترانه سرا، میلاد سعدی و یزدان بهمنی نوازنده سازهای کوبه ای، هستند. در این آلبوم سالار غفار بجویی، داریوش آذر، مهدی کلانتری، آرش کامور، آرش آذر، مهرداد عالمی و آرین کشیشی نیز در نقش نوازنده همکاری داشته‌اند.

 

دیباچه - دخت پری وار

«دخت پری‌وار» و ادامه فروش برای کنسرت‌ها

به گزارش دیباچه آلبوم «دخت پری‌وار» اسفندماه 1394 منتشر شد و به دلیل اینکه قربانی این روزها کنسرت‌های زیادی برگزار می‌کند و مداوما کنسر‌هایش تمدید می‌شوند فروش بالای آن ادامه دار شد. آهنگسازی آلبوم «دخت پریوار» را مهیار علیزاده به عهده داشته. فضای موسیقی در این آلبوم بسیار متنوع است. از موسیقی آوازی ایرانی با همراهی تعداد محدودی ساز تا موسیقی ارکسترال غربی، تک خوانی تا کرال عظیم، همه و همه در این آلبوم شنیده می‌شوند. «دخت پریوار» ایران است. آهنگسازی و خوانندگی در خدمت فضاسازی برای رسیدن به موضوع آلبوم هستند. در این آلبوم که شامل 9 قطعه باکلام و سه قطعه سازی می‌باشد، اشعاری از سعدی، عراقی، عطار نیشابوری، هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، قیصر امین‌پور، محمدعلی بهمنی و علیرضا کلیایی استفاده شده است. مهیار علیزاده در مورد این آلبوم گفته است: «ضبط وکال با دقت و وسواس بسیار بالایی انجام شده و من علیرضا قربانی همانند آلبوم «حریق خزان»، انرژی زیادی را برای ضبط هرچه بهتر این مجموعه صرف کرده‌ایم.»

دیباچه - بابک جهانبخش

حال جهانبخش با «حالم خوبه» خوب است!

آلبوم «حالم خوبه» که بابک جهانبخش خواننده آن است در اردیبهشت‌ماه منتشر شد و مقام پنجم را در فهرست پرفروش‌های بییپ‌تونز به خود اختصاص داد تا موسیقی پاپ غیر از چاووشی یک نماینده دیگر در فهرست شش آلبوم پرفروش هفته داشته باشد.

اشکان موسوی، نیما رمضان، فیروز ویسانلو، پیام طونی، بابک یوسفی، رضا تاجبخش، هادی جداری، آرمین قیطاسی، مسعود همایونی، همایون پشت دار، بهمن میرزاده و میلاد بابایی در این اثر به نوازندگی پرداخته اند. همچنین میکس و مسترینگ کار را آرش پاکزاد به عهده دارد. این آلبوم شامل ده قطعه به نام‌های حالم خوبه، تصمیم، تورو دوست دارم، پاییز، جاذبه ، شاید، خاص، هرگز، باید برم و می‌ترسم است.

 

درگیری رضا یزدانی با آینه!

«دوئل در آینه» دهمین آلبوم رضا یزانی است. این آلبوم رضا یزدانی در فهرست پرفروش‌ها ششم است و فروش نسبتا مطلوبی را از سر گذرانده است و از ابتدای خردادماه که منتشر شد توانست جای خود را در فهرست 10 آلبوم پرفروش باز کند اما جز روز نخست انتشار هیچ‌وقت د صدر جدول پرفروش‌ها نماند. این آلبوم در حال و هوای آثار پیشین یزدانی قرار دارد. جایی بین موسیقی راک و پاپ با عصاره‌ای از دیگر سبک‌ها. در آثار رضا یزدانی همواره نوع خواندن بیشتر از موسیقی جلب توجه کرده و نشانگر اصلی سبک او است. در این آلبوم هم او تغییر چندانی در تکنیک‌های خواندنش نداده است. محمد خرمی نژاد، بهروز پایگان، میلاد عدل، بهنام شهرکی، آرش زمانیان، عمران میرزایی و امیر مهرپویا تنظیم کنندگان این آلبوم هستند. اشعار قطعات را چندین ترانه سرا از جمله مهدی ایوبی، حسن علیشیری، پدیده نیشابوری و مریم شجاعی سروده‌اند.

دیباچه - دوئل در آینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲