پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۸۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۰۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
شبکه افق به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد، مجموعه ای از برنامه های ترکیبی و مستند را برای پخش طی روزهای 14 و 15 خرداد آماده کرده است.



دیباچه:

این شبکه در راستای ترویج گفتمان امام و انقلاب، ویژه برنامه هایی شامل مجموعه های ترکیبی و مستند برای پخش طی این ایام در نظر گرفته است.

خاطرات روزهای داغ مستندی با حضور ابوالفضل فتحی یکی از نزدیکان و خادمان بیت امام خمینی(ره) است، او در سال 1324 در قم به دنیا آمده و در نوجوانی، همکلاسی و دوست حاج احمد ، فرزند امام راحل بوده است.

دیباچه-شبکه افق


او از نوجوانی به منزل امام در قم رفت و آمد داشته است و در جریان بسیاری از اتفاقات آن دوره قرار دارد؛ حرفه خانوادگی و تخصص او عکاسی است و تصاویر زیادی از امام راحل و حوادث دوران انقلاب توسط ابوالفضل فتحی به ثبت رسیده است. مستند «خاطرات روزهای داغ» کاری از عباس صالح مدرسه ای، روایت زندگی او در بیت امام راحل از زبان خود اوست و قرار است پنجشنبه 13 خرداد ساعت 17.30 از شبکه افق پخش شود.

میراث عنوان برنامه ای ترکیبی و دو قسمتی است که ویژه سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد و با موضوع تحریف شخصیت و کلام امام(ره)، 13 و 14 خرداد ساعت 22.30 به روی آنتن شبکه افق می رود و اجرای آن بر عهده بیژن نوباوه است.

جواد منصوری فرمانده اسبق سپاه پاسداران، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و یعقوب توکلی از جمله کارشناسانی هستند که حضور آنها در این برنامه قطعی شده است ؛ عمده گفت وگوها در این برنامه پیرامون شخصیت امام راحل، رویدادهای پیش و پس از انقلاب و مباحثی پیرامون تحریف کلام و اندیشه بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی خواهند بود و در میان برنامه هم تصاویر و فیلم های مستند مرتبط با رویدادهای مورد اشاره به نمایش در می آید.

مستند امام ما نیز روز جمعه 14 خرداد ساعت 19 به روی آنتن شبکه افق می رود و علاوه بر این، مستند فراق یار نه آن می کند که بتوان گفت با موضوع رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، هم ساعت 19.30 پنجشنبه پخش خواهد شد.

قصه های انقلاب عنوان مجموعه ای مستند با استفاده از تکنیک موشن گرافیک است که به حوادث و رویدادهای دوران مبارزات انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) می پردازد و جمعه 14 خرداد ساعت 21.30 از شبکه افق پخش می شود.

ایرنا نوشت: برنامه چوب خط این هفته نیز با موضوع اندیشه های اقتصادی امام خمینی(ره) چهارشنبه این هفته به روی آنتن می رود عدالت و استقلال اقتصادی به عنوان مهمترین مولفه های اقتصادی اندیشه بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در این برنامه مورد بررسی قرار می گیرند و در ادامه نمود عینی این دو شاخصه در ساختار اقتصادی ایران که در قالب برخی نهادهای تاسیس شده توسط امام راحل تبلور یافته معرفی می شوند.

این برنامه به صورت زنده ساعت 21.30 روز چهارشنبه از شبکه افق پخش می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳