پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۵۱۸
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۸

الف. شکاری: علاقه مندان سینمای نولان نگران نباشند، اتحاد میان کارگردان «شوالیه تاریکی» و هانس زیمر با وجود عدم همکاری در پروژه آخر، همچنان پابرجاست.

 به گزارش کولایدر، یکی از ثمر بخش ترین همکاری های بین کارگردان و آهنگساز در یک دهه اخیر مربوط زوج کریستوفر نولان و هانس زیمر است. این دو در فیلم های «بین ستاره ای»، «دانکرک»، «تلقین» و سه گانه «شوالیه تاریکی» همکاری های موفقیت آمیزی با هم داشته اند با این حال نولان پس از فیلم «حیثیت» در سال 2006 برای اولین بار در فیلم جدید خود با آهنگسازی غیر از زیمر همکاری می کند. پیش از این اعلام شده بود که زیمر به خاطر حضور در پروژه «تلماسه» به کارگردانی دنیس ویلنو از همکاری با نولان سرباز زده است. اما دلیل این عدم همکاری مشخص نشده بود.

تونل سینما: از علت عدم همکاری هانس زیمر با نولان تا گلایه های شارون استون و تغییر پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما

حالا زیمر در مصاحبه با پلی لیست دلیل انتخاب «تلماسه» و ترجیح آن بر فیلم «انگاشته» جدیدترین اثر نولان را شرح داده است.

آهنگساز برنده جایزه اسکار در این باره گفت: «تلماسه» یکی از محبوب ترین کتاب های من از دوران نوجوانیست. من به وضوح دوستدار دنیس ویلنو هستم و همینطور تدوینگر فیلمش جو واکر. واکر و من در پروژه های «12 سال بردگی» و «بیوه ها» با هم کار کرده ایم. در حقیقت من و او (واکر) از سال 1988 با یکدیگر کار می کنیم و می توانم بگویم شبیه یک خانواده هستیم. درباره نسخه اصلی فیلم «تلماسه» هم باید بگویم که من آن را ندیده ام بنابراین می توانم روش تازه ای در این فیلم به کار ببرم.

زیمر در ادامه گفت: من باید آهنگ «تلماسه» را بسازم، کریس (نولان) هم میداند که من این کار را باید انجام دهم. او (نولان) با این موضوع مشکلی ندارد. الان هم که با لودیگ گورانسون به جای من دارد همکاری می کند. من با لودویگ هم رفیق هستم، او جدا از دوستی مان کارش واقعا خوب است.

لودیگ گورانسون پیش از این آهنگ فیلم «پلنگ سیاه» را ساخته و برای آن نیز جایزه اسکار برده است. احتمالا فصل جوایز سال آینده سینما نشان می دهد تصمیم زیمر برای ترجیح «تلماسه» بر «انگاشته» نولان درست بوده یا نه.

*فیلم ترسناک «هالووین» همچنان ادامه دارد

سال 1978 جان کارپنتر کارگردان جوان آن سال های هالیوود فیلم مستقل ترسناکی با بوجه 300 هزار دلاری ساخت که با استقبال گسترده مردم مواجه شد و توانست بیش از 60 میلیون دلار در گیشه بفروشد. این فیلم که نامش «هالووین» بود داستان پسری به نام مایکل میرز را روایت می کرد که در شب هالووین سال 1963 خواهرش را به قتل می رساند. مایکل حالا پس از پانزده سال از بیمارستان روانی می گریزد و برای آدمکشی به شهر کوچک هادنفیلد در ایالت ایلینویز بر می گردد.

تونل سینما: از علت عدم همکاری هانس زیمر با نولان تا گلایه های شارون استون و تغییر پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما

پس از موفقیت «هالووین» در سال 1978 تا به امروز ده بار دیگر ساخت این فیلم ادامه پیدا کرد. اکنون خبر رسیده که در دو سال آینده نیز قرار است دو قسمت دیگر از این فیلم ترسناک ساخته شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، استودیو یونیورسال تاریخ اکران و همچنین عنوان دو دنباله جدید فیلم «هالووین» را اعلام کرد.

یونیورسال روز جمعه 28 تیر اعلام کرد نخستین دنباله فیلم های «هالووین» تحت عنوان «هالووین می کشد» در 16 اکتبر 2020 و قسمت دوم با عنوان «هالووین به پایان می رسد» در 15 اکتبر 2021 اکران می شود.

روز جمعه همچنین تیزری با صدای جیمی لی کرتیس بازیگر نسخه اصلی فیلم در سال 1978 و نوشته ای با این مضمون که این فرنشایز سینمایی «تمام نشده است» از سوی یونیورسال منتشر شد.

قسمت قبلی «هالووین» به کارگردانی دیوید گوردون گرین در سال گذشته در سرتاسر دنیا 253.5 میلیون دلار فروش کرد.

*آتش سوزی مرگبار در استودیوی ژاپنی

روز پنجشنبه 18 جولای مرد 41 ساله ای استودیو انیمیشن کیوتو در ژاپن را به آتش کشید و موجب کشته شدن حداقل 34 نفر که اکثریت آنها بین 20 تا 30 سال داشتند، شد.

به گزارش بی بی سی، متهم این آتش سوزی صبح پنجشنبه با ریختن بنزین در اطراف استودیو انیمیشن کیوتو این استودیو را به آتش کشید. بنا به گفته پلیس متهم این حادثه دستگیر و البته بدلیل جراحت به بیمارستان منتقل شد.

تونل سینما: از علت عدم همکاری هانس زیمر با نولان تا گلایه های شارون استون و تغییر پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما

در واکنش به این اتفاق که از آن به عنوان یکی از سهمگین ترین و بدترین اتفاقات در تاریخ کشور ژاپن پس از جنگ جهانی دوم یاد می شود، آبه شینزو نخست وزیر کشور ژاپن ابراز همدردی کرد و آن را خیلی وحشتناک خواند.

در حالی که در ساعات اولیه این حادثه رابطه ای میان شینجی آئوبا متهم حادثه با استودیو کیوتو پیدا نشده بود در تحقیقات بعدی پلیس معلوم شد این شخص مدعی آن است که ایده هایش توسط استودیو کیوتو ربوده شده است و انگیزه او از این آتش سوزی این موضوع بوده است.

در هنگام شروع آتش سوزی نزدیک به 70 نفر در ساختمان استودیو حاضر بودند که 36 تای آنها در حال حاضر در بیمارستان به سر می برند. وضعیت جسمانی برخی از این افراد نیز وخیم گزارش شده است.

بنا به گفته پلیس نزدیک به دو سوم قربانیان این حادثه مرگبار را زنان تشکیل می دهند.

*شارون استون: پس از سکته مغزی فراموش شدم

شارون استون ستاره مطرح سینمای جهان در دهه نود میلادی، اهالی هالیوود را متهم کرد که با او به صورت وحشیانه نامهربانی کرده اند.

استون در مصاحبه با ورایتی در این باره گفت: پس از سکته مغزی ام مردم به طور وحشیانه ای با من نامهربانانه رفتار کردند؛ از زنان هم حرفه ام در هالیوود گرفته تا قاضی زنی که پرونده حضانت فرزندم را رسیدگی می کرد. فکر نمی کنم کسی بفهمد سکته مغزی چقدر برای یک زن خطرناک است و چگونه می تواند بهبود یابد. این اتفاق برای من هفت سال طول کشید.

تونل سینما: از علت عدم همکاری هانس زیمر با نولان تا گلایه های شارون استون و تغییر پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما

شارون استون که در دوران بیماریش در مراحل جداشدن از همسر خود و همچنین حفظ حرفه بازیگریش به سر می برد، افزود: از تلاش برای کسب حضانت فرزندم تا حفظ شغلم، همه این کارها را باید انجام می دادم. من هر چیزی که داشتم را از دست داده بودم.

استون که با فیلم «غریزه اصلی» (1992) به شهرت رسید و بعدها با فیلم «کازینو» مارتین اسکورسیزی نامزد جایزه اسکار شد در این مصاحبه سرنوشت خود را با پرنسس دایانا همسر ولیعهد بریتانیا مقایسه کرد. او گفت: من و او (پرنسس دایانا) هر دو خیلی مشهور بودیم. او کشته شد و من سکته مغزی کردم و هر دو فراموش شدیم.

شارون استون که سال 2001 دچار سکته مغزی شد، درباره چگونگی زنده ماندنش گفت: اگر سر درد شدید داشتید، باید به بیمارستان مراجعه کنید. من تا روز سوم یا چهارمی که سکته کردم به بیمارستان نرفتم. در این وضعیت بیشتر مردم می میرند، من در زمانی که عمل جراحی کردم یک درصد شانس زندگی کردن داشتم.

او همچنین گفت که خودش هم در آنزمان نمی دانست که چقدر شانس زنده بودن داشته و این را در مجلات خوانده است.

شارون استون به تازگی در سریال «موزاییک» به کارگردانی استیون سودربرگ محصول HBO بازی کرده است.

*«انتقام جویان: پایان بازی» پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد

به گزارش هالیوود ریپورتر، کوین فایگی رییس استودیو مارول و گروه همراهش روز شنبه 20 جولای اعلام کردند که فیلم ابرقهرمانی «انتقام جویان: پایان بازی» با گذر از «آواتار» به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما (البته بدون احتساب نرخ تورم) در سرتاسر جهان تبدیل شده است.

آلن هورن معاون استودیوهای دیزنی دیگر تهیه کننده فیلم «انتقام جویان» نیز در واکنش به این اتفاق بیانیه ای را صادر کرد. در این بیانیه آمده است: تبریک فراوان به استودیوهای مارول و دیزنی و همچنین تشکر فراوان از هواداران در سرتاسر دنیا که فیلم را به این جایگاه تاریخی رساندند.

تا روز جمعه هفته گذشته «انتقام جویان» به رقم فروش 2 میلیارد و 789 میلیون و دویست هزار دلار دست یافته بود که به اندازه 500 هزار دلار کمتر از فیلم «آواتار» بود با این حال این فاصله در روزهای شنبه و یکشنبه کم تر و کم تر شد تا اینکه سرانجام فیلم توانست به فروش 2 میلیارد و 800 میلیون دلار برسد و برای همیشه رکورد «آواتار» اثر جیمز کامرون را بشکند.

«انتقام جویان: پایان بازی» بیست و دومین فیلم از دنیای سینمایی مارول بود که ماه آوریل اکران خود را آغاز کرد. این فیلم در اواخر ماه ژوئن با اضافه کردن 6 دقیقه به نسخه اصلی دوباره اکران شد تا با این شیوه بتواند رکورد «آواتار» را بشکند.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲