سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۴۸۳
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۸

سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران پیرامون ۳ شرط پلیس برای اجرای طرح پارک حاشیه‌ای گفت: خیابانها و معابری می تواند پارک حاشیه‌ای شوند که پارک ترافیک خوانده شود و به همین سادگی نمی توان خیابانی را انتخاب و به عنوان پارک حاشیه‌ای به مردم معرفی کرد لذا پیش شرط های پلیس ۱۱۰ در اجرای این طرح لازم و ضروری است.

مهندس وحید سرلک سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار دیباچه گفت: مرکز مطالعات شهرداری در یک سال، آماری پیرامون پارک حاشیه‌ای استخراج کرده و گفته بود تهران ۱۰۰ هزار پارک حاشیه‌ای دارد و در حال حاضر این عدد در حال بررسی است که واقعیت امر مشخص شود که پارک حاشیه ای به چه تعداد است.

سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران :به همین سادگی نمی توان خیابانی را به عنوان پارک حاشیه‌ای به مردم معرفی کرد

سرلک با اشاره به اینکه پلیس یکسری مقررات را برای شهرداری تعیین کرده است. که طبق این مقررات شهرداری می تواند نسبت به پارک حاشیه‌ای اقدام کند، تصریح کرد: خیابانها و معابری می تواند پارک حاشیه‌ای شوند که پارک ترافیک خوانده شود و برای آن سه شرط گذاشته شده و به همین سادگی نمی توان خیابانی را انتخاب و به عنوان پارک حاشیه‌ای به مردم معرفی کرد لذا پیش شرط های پلیس ۱۱۰ در اجرای این طرح لازم و ضروری است.

وی با اشاره به پرسش خبرنگار دیباچه پیرامون گلایه عضو شورای شهر مبنی بر اینکه قرار بوده شهرداری تهران حداقل ۲۰۰ هزار پارک حاشیه‌ای را ساماندهی کند و حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند و هزینه صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود ، اما متأسفانه به دلیل تعلل و نبود توجه جدی این مسئله مغفول مانده گفت: شهرداری تهران، پایتخت را به ۵ پهنه تقسیم کرده است و هر کدام از این پهنه ها به مزایده گذاشته و به صورت پایلوت کار جدیدی از سال گذشته آغاز شده که به سبک برداشت دوربین از خودرو و نفر صورت می گیرد و بر اساس مصوبه شورای شهر هزینه آن از مردم دریافت می شود.

سرلک اضافه کرد: برداشت ها و محاسبه ساعات پارک حاشیه‌ای به وسیله سامانه مای تهران انجام می شود و این امر از عدالت اجتماعی و شهر هوشمند حمایت می کند و کاهش ترافیک برای مردم را در پی دارد.

مهندس سرلک افزود: مشخصا اگر ایرادی باشد قطعا رفع خواهد شد و در حال حاضر برای پهنه مرکزی افراد در حال تکمیل هستند که مناطق ۶، ۷ و ۱۱ به مزایده گذاشته شود و تا انتهای سال دو پهنه دیگر اضافه می شود و ان شالله تا سال آینده همه تهران به این صورت مدیریت خواهد شد.

وی افزود: مردم با یک اپ واحد در هر جای تهران می توانند پارک خودروی خود را محاسبه کنند و شرایط آن به این شکل است که مردم باید در سامانه « مای تهران» ثبت نام کرده و دوربین های شهرداری برای آنها پیامک ارسال می کند،به این شکل  که مالک خودرو از این ساعت تا این ساعت شما خودرو را در این محل پارک کردید که هزینه آن N مبلغ شده است و در صورتی که حساب شهروندی داشته باشند از حسابشان کسر و در صورت نداشتن حساب شهروندی می توانند حساب خود را شارژ کنند و در نهایت اگر این مبلغ پرداخت نشود خودرو به پلیس جهت اخذ جریمه معرفی می شود.

سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران پیرامون پارکبان ها و مبالغی که از مردم دریافت می کنند، تصریح کرد: تا سال ۹۵ پارکبان قانونی بود و پارک حاشیه ای شهر توسط پارکبانها مدیریت می شد اما از آن سال به بعد غیر قانونی است و مجموعه شهرداری نیروهای خود را جمع آوری کرده و در حال حاضر نیروهایی که هستند با پلیس هماهنگ شده است تا در صورت ایجاد مزاحمت برای مردم اقدام لازم صورت گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: در صورت استارت این طرح، همه پارک بانها باید بروند و اگر به کار خود ادامه دهند شهروندان می توانند نسبت به اقدام ایشان به شهرداری و پلیس جهت شکایت مراجعه کنند .

وی پیرامون سه شرط پلیس پیرامون پارک حاشیه‌ای گفت: اول اینکه مشاوری باید محل را بررسی کند که به چه شکل است، ۲ اینکه ۵۰ درصد محل تجاری باشد و۳ اینکه بیش از ۵۰ درصد نباید مسکونی باشد و این کاری که در حال انجام است براساس مجوز قانونی است که توسط پلیس به شهرداری جهت اجرای طرح پارک حاشیه‌ای تعلق می گیرد.

گفت و گو از : آذر رجبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲