پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۴۲۱
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۷ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

آئین هجدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران به دبیری علی قائم مقامی و با حضور جمعی از سینماگران امشب جمعه ۲۴ خردادماه در هتل انقلاب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پژمان بازغی مجری این برنامه به حاضران خوش آمد گفت.

مدیریت نیروی انسانی سینما برعهده مدیرتولید است

به گزارش دیباچه،در ادامه محمدرضا منصوری رئیس انجمن مدیران تولید سینمای ایران گفت: با توجه به اینکه منابع تولید در سینمای ایران کم است، باید از این منابع به درستی استفاده شود و در این میان تهیه‌کنندگان در کنار مدیران تولید در زمینه مدیریت بودجه برنامه‌ریزی می‌کنند. همچنین تاکید می‌کنم که نقش مدیران تولید در زمینه امنیت شغلی افراد شاغل در این حوزه بسیار مهم است. متأسفانه نبود آئین نامه اجرایی در تشکلات صنفی مانع ایجاد امنیت شغلی می‌شود. این در حالی است که نبود امنیت شغلی مانع پیشرفت سینمای ایران می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: در صنف سینما مدیریت نیروی انسانی بر عهده مدیر تولید حرفه‌ای است و یک تهیه‌کننده حرفه‌ای به دنبال مدیر تولید حرفه‌ای است و همین مساله سبب می‌شود که سرمایه گذاری که نگران بازگشت سرمایه باشد، بتواند با اعتماد در سینما هزینه کند و این هزینه به درستی تأمین شود.

تجلیل از حبیب اسماعیلی

در ادامه این مراسم، برنامه تجلیل از حبیب اسماعیلی برگزار شد. غلامرضا موسوی درباره حبیب اسماعیلی گفت: خوشحالم از فردی تقدیر می‌شود که از جمله مدیران تولید مؤلف بوده است. وی تهیه‌کننده خوب و مدیرتولید آرام و صبور است.

مهدی صباغ‌زاده نیز توضیح داد: سال‌ها با حبیب اسماعیلی کار کرده‌ام و وی تعداد بسیاری فیلم خوب تولید کرده است.

فریدون جیرانی نیز بیان کرد: حبیب اسماعیلی ۳۹ سال است که در سینما فعالیت می‌کند، در این سال‌ها بهترین کارها را ارائه کرده است.

علیرضا زرین دست هم تاکید کرد: حبیب اسماعیلی همیشه حال خوبی را پشت دوربین ایجاد می‌کرد و این حال خوب جلوی دوربین نیز حس می‌شد.

در ادامه حبیب اسماعیلی خود پشت تریبون قرار گرفت و گفت: خوشحالم که این جشن تداوم پیدا کرده است و امیدوارم همه صنوف به یکپارچگی برسند. مدیر تولید نماینده تهیه‌کننده است و باید همه تلاش خود را بکند تا بهترین برنامه ریزیرا داشته باشد.

تجلیل از محمد بانکی

در ادامه این مراسم، از محمد بانکی نیز تجلیل شد.

در این بخش مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم در مجلس براساس توانمندی‌هایی که در اختیار داریم، کاری انجام دهیم. هرچند برخی نسبت به مسائلی مانند افزایش هزینه استفاده از آثار هنری افزایش پیدا کرده است که تلاش می‌کنیم این مسائل برطرف شود. امیدوارم در شرایط فعلی فیلم‌هایی در زمینه مسائل اقتصادی و رانت خواری‌های موجود ساخته شود تا بتوانیم تأثیرات آن را در جامعه ببینیم.

کامران ملکی نیز بیان کرد: حضور چهره‌های سینما در کنار مدیران دولتی یکی از ویژگی‌های جشن مدیران تولید است و این اتفاق بسیاری خوب است و این اشتراک می‌تواند به سینما کند و ارتباط خوبی بین سینما و دیگر نهادهای دولتی فراهم کند.

محمد بانکی در مراسم تقدیر خود گفت: از انجمن مدیران تولید تشکر می‌کنم. ای کاش تهیه‌کنندگان سینمای ایران یاد بگیرند و یک انجمن ثابت داشته باشند. مسائلی مانند پولشویی از سوی تهیه‌کنندگانی صورت می‌گیرد که امروز روی کار هستند و برای حفظ این شرایط اجازه نمی‌دهند که انجمن تهیه‌کنندگان ایجاد شود و این امر سبب شده که همه ادعای تهیه کنندگی داشته باشند.

تجلیل از حبیب الهیاری

حبیب الهیاری سومین مدیر تولیدی بود که در این شب تقدیر شد.

احمد مازنی دیگر نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی در این بخش از مراسم و قبل از تقدیر از الهیاری گفت: سال گذشته در این مراسم گفتم که مساله هنرمندان صنفی است و در شأن آن‌ها نیست که بخواهند از طریق وزارت کار فعالیت کنند. ما طرح سازمان نظام صنفی هنر را طراحی کردیم اما این سوءتفاهم ایجاد شد که دولت به دنبال دخالت در کار هنرمندان است. این درحالی است که شما قانون نظام صنفی ندارید. البته در این میان برخی از افراد سودشان این است که نظام صنفی وجود نداشته است. امیدوارم هرچه سریع‌تر پیش‌نویس مورد نظر آماده شود و شما هنرمندان نیز در این زمینه به ما کمک کنید.

حجت السلام سیدمحمود دعایی نیز در این بخش و در سخنانی کوتاه بیان کرد: من اینجا آمده‌ام که از یک جمع دردمند عاشق کشور تقدیر کنم.

حبیب الهیاری در ادامه پشت تریبون قرار گرفت و به بهانه تجلیل از خود گفت: خوشحالم که امشب در این مراسم حضور دارم. مهر گذشته دچار یک ضایعه مغزی شدم و امیدوارم شما همیشه سلامت باشید. من تولید را در کنار منوچهر محمدی یاد گرفته‌ام و او یکی از موفق‌ترین تهیه کنندگان سینما است، تا امروز نزدیک به ۷۰ فیلم سینمایی کار کرده‌ام. امیدوارم سیمرغ بلورینی برای مدیران تولید در نظر گرفته شود.

تجلیل از تقی علیقلی‌زاده

در ادامه این مراسم، مراسم تقدیر از تقی علیقلی زاده برگزار شد.

منوچهر محمدی در این بخش روی صحنه حاضر شد و گفت: در حوزه سینما تعداد افرادی که در حوزه نظر و عمل فعالیت کند کم است و آقای علیقلی زاده یکی از این افراد است و خوشحالم از وی تقدیر می‌شود.

تجلیل از آزیتا موگویی

آزیتا موگویی از دیگر مدیران تولیدی بود که در این شب تقدیر شد.

گوهر خیراندیش بازیگر مطرح سینما در این بخش با اشاره به کارنامه موگویی گفت: آزیتا موگویی توانسته است با اقتدار در سینما پیش رود و من به وی افتخار می‌کنم.

فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز تاکید کرد: از حضور زنان در سینما حمایت می‌کنیم. ما در کمیسیون فرهنگی از سینما حمایت می‌کنیم و کارهای بسیاری برای رفع توقیف فیلم‌ها کمک کرده‌ایم.

آزیتا موگویی سپس روی صحنه حاضر شد و گفت: خوشحالم که امشب از من تقدیر می‌شود. خوشحالم که در این شب مقامات لشکری و کشوری حضور دارند و امیدوارم در شرایط سخت از ما حمایت کنید.

تجلیل از مدیران تولید فیلم‌های برتر فجر ۳۷

در ادامه مراسم انجمن مدیران تولید دیپلم افتخار این جشن را به رضا زنجانیان وفا برای مدیریت تولید فیلم «۲۳ نفر» اهدا کرد.

محمدرضا باهنر در این بخش پشت تریبون قرار گرفت و گفت: فاخر بودن فیلم با حجم گیشه هماهنگی ندارد و معمولاً برعکس است. یعنی کارهای فاخر کمتر در گیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد.

رضا زنجانیان وفا نیز از اینکه این دیپلم افتخار را دریافت کرده است، تشکر کرد.

در ادامه لوح تقدیر برای مدیریت تولید فیلم «شبی که ماه کامل شد» به بهزاد هاشمی اهدا شد.

تورج منصوری نیز بیان کرد: خوشحالم کار خوب بهزاد هاشمی دیده شده است.

محمد بزرگ‌نیا هم گفت: به انجمن مدیران تولید برای برگزاری چنین جشنی و بهزاد هاشمی برای دریافت این لوح تبریک می‌گویم.

بهزاد هاشمی خود نیز با اشاره به فیلم «شبی که ماه کامل شد» بیان کرد: این فیلم یک کار بزرگ است و من به نمایندگی از همه عوامل فیلم این جایزه را می‌گیرم.

لوح تقدیر برای مدیریت تولید فیلم «متری شیش و نیم» نیز به حسین هادیانفر اهدا شد.

علی مطهری نماینده مجلس در این بخش از مراسم درباره فیلم «متری شیش و نیم» گفت: من این فیلم را دیده‌ام و نوید محمدزاده و پیمان معادی در این فیلم به خوبی بازی کرده‌اند. غیر از فیلم‌های تاریخی و کمدی که نیاز جامعه است، دیگر فیلم‌ها باید بر اساس نیاز جامعه ساخته شود، نه اینکه به سمت سوژه‌هایی برویم که مساله ۲ درصد مردم جامعه باشد.

مطهری افزود: سینما در حد سرگرمی نیست و باید به تأثیر آن توجه کرد.

محمدمهدی عسگرپور کارگردان سینما نیز بیان کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس بیشتر فیلم ببینند.

حسین هادیانفر نیز خود در این بخش از انجمن مدیران تولید برای این جشن تشکر کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲