پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۴۲۰
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

الف. شکاری: ژانر فیلم های «حماسی» قدمتی به تاریخ خود سینما دارد، یکی از نخستین فیلم های شاخص این ژانر فیلم «کابیریا» اثر جووانی پاسترونه با موضوع جنگ های فِنیقی بود که در سال 1914 با مدت زمان نزدیک به ساعت به صورت صامت ساخته شد. «کابیریا» زمینه را برای ساخت آثار حماسی بعدی از جمله آثار درخشان دی دبلیو گریفیث آماده کرد. این ژانر بعدها در دهه 50 و اوایل دهه 60 میلادی به دلیل همکاری مکرر هالیوود با استودیوهای فیلمسازی خارجی مثل چینه‌چیتای ایتالیا به اوج محبوبیت خود در هالیوود رسید. از فیلم های مهم آن دوران می توان به «خرقه»، «بن هور»، «ال سید»، «کلئوپاترا» و «سقوط امپراتوری روم» اشاره کرد. اما ژانر فیلم «حماسی» بعدها در اواخر دهه 60 میلادی رو به افول نهاد. پس از افول ژانر فیلم های «حماسی» مدت زمان بسیاری سپری شد تا یک بار دیگر یک فیلم حماسی تاریخی توانست هم نظر منتقدان و هم مردم را به خود جلب کند. «گلادیاتور» ساخته ریدلی اسکات فیلمی بود که بعد از مدت های مدید توانست ژانر فیلم های حماسی تاریخی را به راس جوایز و گیشه ها بیاورد. «گلادیاتور» به کارگردانی ریدلی اسکات با بازی راسل کرو در نقش اصلی و خواکین فینیکس، کانی نیلسن، اولیور رید (در آخرین نقشش) و ریچارد هریس در سال 2000 جوایز متعددی از جمله اسکار بهترین فیلم سال را از آن خود کرد. این فیلم در همان سال توانست به رقم فروش قابل توجه 457 میلیون دلار در سراسر دنیا نیز دست پیدا کند.

تونل سینما: از تایید ساخت دنباله فیلم مشهور «گلادیاتور» تا پروژه جدید کوئنتین تارانتینو

با تمام این توضیحات چندی پیش خبرهای ضد و نقیضی رسیده بود که اعلام می کرد قسمت دوم فیلم «گلادیاتور» ریدلی اسکات ساخته خواهد شد، خبری که سرانجام روز سه شنبه 11 ژوئن تایید شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، والتراف. پارکز و لوری مک‌دونالد تهیه کنندگان دنباله فیلم «گلادیاتور» تایید کردند که قسمت دوم این فیلم حماسی ساخته می شود.

مک دونالد در این باره گفت: ما به همراه ریدلی اسکات در حال کار روی دنباله فیلم «گلادیاتور» هستیم. ما همچنین پیتر کریگ یک فیلمنامه نویس فوق العاده را در این کار با خود داریم.

پارکز دیگر تهیه کننده فیلم نیز اشاره کرد که داستان فیلم جدید در 25 یا 30 سال بعد از پایان اتفاقات فیلم اصلی می گذرد.

تهیه کنندگان دنباله «گلادیاتور» البته تاریخی برای شروع فیلمبرداری فیلم اعلام نکردند.

*کوئنتین تارانتینو در مصاحبه ای اعلام کرد که در حال آماده کردن فیلمنامه «سفر ستاره ای» است

تونل سینما: از تایید ساخت دنباله فیلم مشهور «گلادیاتور» تا پروژه جدید کوئنتین تارانتینو

کوئنتین تارانتینو فیلمساز بلندآوازه سینمای آمریکا که کار خود را در عرصه سینما با فیلم «سگ های انباری» آغاز کرد و بعدها با فیلم «پالپ فیکشن» نام خود را بر سر زبان ها انداخت. بنا به مصاحبه جدیدش با امپایر این روزها در حال کار روی فیلمنامه فیلمی پر از خشونت است. تارانتینو که به تازگی در جشنواره کن با فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» حضور پیدا کرد و البته علی رغم تحسین منتقدان در شب اعطای جوایز با بی محلی هیات داوران مواجه شد در مصاحبه جدید خود با امپایر اعلام کرد که درحال کار روی فیلمنامه فیلم «سفر ستاره ای» است.

به گزارش امپایرآنلاین، نخستین بار در پایان سال 2017 بود که کوئنتین تارانتینو از علاقه اش به ساخت فیلم «سفر ستاره ای» صحبت کرد، ایده درخشانی که به تازگی این کارگردان دوباره درباره آن صحبت به میان آورد.

«سفر ستاره ای» مجموعه فیلم های خانوداگی ماجراجویانه علمی تخیلی با درجه سنی زیر 13 سال است که البته تارانتینو اعلام کرده است می خواهد آن را با درجه R (نامناسب برای زیر 17 سال) بسازد.

البته مشخص نیست که تارانتینو کارگردانی این فیلم را برعهده دارد یا تنها تهیه کننده آن است.

تارانتینو در این مصاحبه تنها تایید کرد که فیلم با درجه بندی R ساخته خواهد بود. او گفت: اگر من آن را کارگردانی کنم با درجه بندی R آن را می سازم.

کارگردان «پالپ فیکشن» افزود: فیلمنامه هم اکنون وجود دارد، من نیاز دارم آن را سبک و سنگین کنم. اما تا این لحظه قادر به انجام آن نشده ام.

از جزییات این پروژه که تا به امروز مشخص شده می توان به فیلمنامه اثر که توسط مارک لی اسمیت فیلمنامه نویس «از گور برگشته» نوشته شده اشاره کرد.

*بازیگر برنده اسکار به فیلم کلینت ایستوود پیوست

تونل سینما: از تایید ساخت دنباله فیلم مشهور «گلادیاتور» تا پروژه جدید کوئنتین تارانتینو

سم راکول بازیگر 50 ساله آمریکایی برنده جایزه اسکار به جدیدترین فیلم کلینت ایستوود کارگردان کهنه کار هالیوود پیوست. راکول که دو سال پیش جایزه اسکار را برای فیلم «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» از آن خود کرد، بیشتر برای فیلم های «مرد آهنی2»، «فراست/نیکسون»، «ترور جسی جیمز توسط تام فورد بزدل» و «مسیر سبز» شناخته می شود.

به گزارش ورایتی، سم راکول بازیگر برنده جایزه اسکار در مراحل پایانی مذاکرات برای پیوستن به فیلم «تصنیف ریچارد جول» به کارگردانی کلینت ایستوود قرار دارد.

کلینت ایستوود 89 ساله این فیلم را کارگردانی و تهیه می کند. از دیگر تهیه کننده های این فیلم می توان لئوناردو دی کاپریو بازیگر سرشناس هالیوود را برشمرد.

«تصنیف ریچارد جول» داستان یک مامور امنیتی است که زندگیش پس از آنکه رسانه ها او را مظنون احتمالی بمب گذاری مسابقات المپیک 1996 آتلانتا معرفی کرده اند، دستخوش تغییرات قرار می گیرد.

سم راکول در این فیلم نقش وکیل ریچارد جول متهم را بازی خواهد کرد. بازیگر ایفا کننده نقش ریچارد جول همچنان نامشخص است.

راکول پس از موفقیت فیلم «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» سال گذشته نیز با فیلم «معاون» نظر منتقدان را به خود جلب کرد. او در فیلم «معاون» نقش جورج بوش رییس جمهور آمریکا را ایفا کرده بود.


منبع: دیباچه
برچسب ها: تارانتینو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲