پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۳۹۴
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل دیباچه،وقتی سال 1985 استیو جابز مخترع و کارآفرین برجسته سوری تبار از کمپانی اپل جدا شد کمتر کسی گمان می کرد که این نابغه اهل سانفرانسیسکو بتواند در صنعت سینما نیز همچون دنیای تکنولوژی تاثیری شگرفی از خود به جای بگذارد. اما گویا برای « جابز» تجربه هر حوزه ای موفقیت آمیز بود. جابز یک سال بعد از خروج از اپل در سال 1986 با خرید بخشی از یک گروه گرافیکی از کمپانی لوکاس فیلم همان کمپانی‌ای که در خلق فیلم های «جنگ ستارگان» مشارکت داشت، شرکتی را تاسیس کرد که بعدها پیکسار نامیده شد؛ کمپانی‌ای که در دهه 90 با خلق شاهکار «داستان اسباب بازی» برای همیشه صنعت انیمیشن یا پویانمایی را دگرگون کرد.

«داستان اسباب بازی» قصه پسر بچه ای به نام اندی و اسباب بازی هایش از یک گاوچران تا یک سیب زمینی بود. این محصول پیکسار در عین حال که اولین انیمیشن بلند این کمپانی بود اولین انیمیشنی که تماما کامپیوتری ساخته شده بود نیز لقب گرفت.

تونل سینما: از گرد و خاک احتمالی «داستان اسباب بازی 4» تا انتخاب رسمی بازیگر نقش بتمن

«داستان اسباب بازی» سال 1995 توانست با فروش 370 میلیون دلاری، پرفروش ترین فیلم سال لقب بگیرد. بعد از موفقیت «داستان اسباب بازی» کمپانی پیکسار با انیمیشن های دیگری چون «در جستجوی نمو»، «شگفت انگیزان»، «راتاتویی»، «وال‌ای»، «ماشین ها» و... طعم موفقیت را بارها و بارها چشید با وجود این موفقیت ها از علاقه کمپانی پیکسار به اولین ساخته اش هیچ وقت کاسته نشده است و هرچند سال یک بار این کمپانی به سراغ اسباب بازی های اندی می رود. اولین بار سال 1999 قسمت دوم «داستان اسباب بازی» چهار سال بعد از قسمت اول روی پرده سینماها رفت که 485 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. پس از یازده سال دوباره کمپانی پیکسار سراغ وودی گاوچران و بقیه اسباب بازی ها رفت و «داستان اسباب بازی 3» را خلق کرد. این انیمیشن نیز همچون دو قسمت قبل گیشه ها را به تسخیر خود درآورد و توانست در سراسر جهان بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته باشد و به اولین انیمیشن تاریخ که بیش از یک میلیارد دلار فروش کرد، تبدیل شود. حالا پس از نزدیک به یک دهه دوباره «داستان اسباب بازی» به سینماها می آید. قرار است ماه ژوئن امسال «داستان اسباب بازی 4» اکران شود.

به گزارش ورایتی، به نظر می رسد با اکران «داستان اسباب بازی 4» محصول مشترک کمپانی های متمول پیکسار و دیزنی دود از سر گیشه سینماهای دنیا بلند شود. بنا به پیگیری های اولیه آخرین قسمت فرنشایز «داستان اسباب بازی» احتمالا در اولین آخرهفته نمایشش بین 100 تا 150 میلیون دلار در گیشه به چنگ می آورد. البته این رقم تا سه هفته آینده که تاریخ اکران فیلم است ممکن است دستخوش تغییراتی نیز قرار بگیرد و بالاتر هم برود. در صورت بالاتر رفتن این میزان فروش، «داستان اسباب بازی 4» احتمالا بتواند رکورد فروش آغازین را که هم اکنون در اختیار فیلم «شگفت انگیزان 2» با 182 میلیون دلار است، بشکند.

در قسمت چهارم «داستان اسباب بازی» بازهم تام هنکس و تیم آلن نقش های قبلی خود را صداپیشگی می کنند. به نظر می رسد «داستان اسباب بازی 4» موفقیت دیزنی در تابستان امسال که در گیشه با «انتقام جویان: پایان بازی» آغاز شده است را ادامه دهد.

*موفقیت فیلم برنده نخل طلای کن امسال در گیشه

اولین فیلم تاریخ کره ای سینما که توانست نخل طلای کن؛ با اعتبارترین جایزه در میان جشنواره های سینمایی دنیا را بدست آورد این روزها روی پرده سینماهای کره جولان می دهد.

به گزارش ورایتی، «پارازیت» فیلم برنده نخل طلای کن هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن ساخته بونگ جون-هو در سینماهای کشور کره جنوبی با استقبال مواجه شده است. این فیلم بنا به گزارش انجمن سینمای کره روز پنجشنبه نزدیک به چهار میلیون دلار آمریکا در گیشه سینماهای کره به جیب زد. این رقم در مقابل با فیلم دوم این هفته سینماهای کره که متعلق به «علاالدین» با 527 هزار دلار رقم بسیار قابل توجهی است. در جایگاه سوم گیشه این هفته «گنگستر، پلیس، شیطان» که در بخش نیمه شب جشنواره کن نمایش داده شده بود نیز با 261 هزار دلار جای گرفت. فیلم «گودزیلا: سلطان هیولاها» نیز با 212 هزار دلار فروش در جایگاه چهارم گیشه سینماهای این هفته کشور کره جنوبی قرار گرفت.

تونل سینما: از گرد و خاک احتمالی «داستان اسباب بازی 4» تا انتخاب رسمی بازیگر نقش بتمن

بدون تردید نقدهای مثبت به فیلم «پارازیت» موجب این میزان استقبال از فیلم شده است. «پارازیت» روز پنجشنبه در 1783 سالن سینما از مجموع 2600 سالن سینمای کشور کره جنوبی اکران شد.

مسئولیت پخش این فیلم در کشور کره متعلق به کمپانی سی‌جی انترتینمنت است.

فیلم «پارازیت» ساخته بونگ جون-هو روز یازده اکتبر در شهرهای نیویورک و لس آنجلس به صورت محدود برای حضور در فصل جوایز اسکار اکران می شود.

تونل سینما: از گرد و خاک احتمالی «داستان اسباب بازی 4» تا انتخاب رسمی بازیگر نقش بتمن

*بازیگر جدید نقش بتمن معرفی شد

پس از موفقیت فیلم «بتمن» ساخته تیم برتون در سال 1989 با حضور مایکل کیتون در نقش بروس وین/ بتمن، ساخت مجموعه فیلم های «بتمن» در دستور کار کمپانی برادران وارنر قرار گرفت. مجموعه فیلمهایی که البته هم از دیدگاه منتقدان و هم از نظر عامه مردم فیلم به فیلم در حال بدتر شدن بود. این اتفاق موجب شد سرانجام در اواخر دهه 90 میلادی ساخت این مجموعه فیلم ها متوقف شود. با این حال در نیمه های دهه 2000 کریستوفر نولان کارگردان مطرح بریتانیایی با فیلم «بتمن آغاز می کند» با حضور کریستین بیل در نقش بتمن خون تازه ای در رگ های این ابرقهرمان DC جاری کرد. مجموعه فیلم های بتمن ساخته نولان دوباره این قهرمان کلاسیک را به صدر گیشه های دنیا آورد. هرچند نولان و بیل هم با «شوالیه تاریکی برمی خیزد» و موفقیت آن در گیشه این فرنشایز مشهور را رها کردند. پس از بیل، نوبت به بن افلک بازیگر شناخته شده سینما رسید تا در نقش بروس وین/ بتمن ظاهر شود، حضوری که البته بسیار کم اثر بود. با خبر کنار رفتن افلک از پروژه «بتمن» در ماه های گذشته، خیلی ها برای بتمن بعدی سینما که گفته شده بود بازیگری جوان خواهد بود گمانه زنی می کردند. این گمانه ها سرانجام روز جمعه 31 می جای خود را به یک انتخاب رسمی داد. سرانجام بتمن جدید سینما به صورت رسمی معرفی شد.

به گزارش ورایتی، رابرت پتینسون رسما بتمن جدید سینما شد. کمپانی برادران وارنر روز جمعه 31 می رابرت پتینسون ستاره «گرگ و میش» را برای بازی در نقش بتمن تایید و قرارداد را با وی امضا کرد.

فیلم جدید «بتمن» به کارگردانی مت ریوز روز 25 ژوئن 2021 اکران خواهد شد.

پیش بینی می شود تولید فیلم جدید «بتمن» تابستان امسال آغاز شود. با این وجود هنوز هیچ تاریخ رسمی برای آغاز فیلمبرداری فیلم جدید «بتمن» اعلام نشده است.


منبع: دیباچه
برچسب ها: بتمن
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار