پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
رئیس ستاد گردشگری سازمان شهرداری تهران در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد:

رئیس ستاد گردشگری سازمان شهرداری تهران با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهر تهران گفت: در برنامه ای مدون قرار است ظرفیت گردشگری تهران از مبدا برای گردشگران و مسافران پایتخت معرفی شود.

مهدی سیف در گفتگو با خبرنگار « دیباچه » پیرامون نگاه شهرداری تهران به بحث گردشگری گفت: چند سال است با ایجاد ستاد گردشگری، شهرداری تهران در صدد ایجاد سازمان گردشگری در تهران بر آمده عملیاتی در این حوزه انجام گرفته است .

سند مدونی که کل شهر تهران را در بر بگیرد  ایجاد نشده است!

وی افزود: در حال حاضر ستاد گردشگری در فصول مختلف فعالیت های مختلفی انجام می دهد و نکته‌ای که قابل تامل است نگاه ویژه‌ای است که شهرداری و شورای شهر به مقوله گردشگری دارند و در همین راستا در پی ارتقاء ستاد گردشگری شهرداری تهران برآمدند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به اینکه امیدواریم با ایجاد ستاد گردشگری گام‌های موثرتری در این حوزه برداریم تاکید کرد: سند مدونی که کل شهر تهران را در بر بگیرد هنوز ایجاد نشده طبیعتاً شهرداری ها بر اساس ماموریت های محوله برنامه هایی را پیش بینی می کنند و بر اساس بودجه ابلاغ شده مسیرشان را آغاز می کند.

وی افزود: بخشی از این ماموریت در حوزه گردشگری است که در برخی مناطق در حال انجام است و به صورت یکپارچه نیست و نمی توان گفت یک سند واحد است.

سیف با تاکید بر اینکه برای شهر تهران و بر اساس نیازهایی که در مناطق احساس شده و توجهی که شهرداران مناطق دارند اقداماتی در حوزه گردشگری صورت گرفته است، گفت: این اقدامات که طبیعتا اقدامات یکپارچه ای نیست باید به صورت یک سند یکپارچه دنبال شود و از جمله کارهایی که در حال انجام است ایجاد سازمان گردشگری شهرداری تهران است و امید است با ایجاد این سازمان گام بعدی که ایجاد یک رویه واحد خواهد بود برای حوزه گردشگری در شهر تهران برداشته شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران پیرامون اقداماتی که در حوزه گردشگری باید صورت بگیرد، تصریح کرد: سال گذشته پیگیری‌هایی انجام شد و موضوع گردشگری به صورت یک ماده واحده و ایجاد سازمان گردشگری در برنامه سوم توسعه در شهرداری تهران وارد شد که شورای اسلامی شهر تهران شهرداری را ملزم کردتا لایحه ای را تحت عنوان ایجاد سازمان گردشگری شهرداری تهران ارائه کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر این اقدام انجام شود تمام تصمیمات در یک سازمان مستقل گرفته می شود، گفت: این اقدام اگر انجام شود یک سازمان منسجم در شهر تهران که همه تصمیمات در آن محل اخذ و ابلاغ شود ایجاد شده و طبیعتاً این گام بعدی است که با ایجاد یک سند واحد برای شهر تهران امیدوار باشیم که اقدامات آتی بر اساس آن سند و قرارداد صورت بگیرد و اینکه بر اساس آن سند از چه نقطه ای آغاز و به چه نقطه ای برسد.

سیف در رابطه با جذب گردشگر به پایتخت اذعان داشت: اولین موضوع اطلاع رسانی است و معرفی قابلیت های خوب گردشگری شهر تهران، چنانچه در سال‌های گذشته کمتر به این امر توجه شده است که تهران می‌تواند یک مقصد گردشگری خوب باشد.

وی با اشاره به اینکه مراجعه گردشگران به تهران اغلب برای موضوعات اداری سیاسی درمانی و از این دست بوده ،تاکید کرد: تهران کمتر به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شده است هرچه در گام اول اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود و تهران به عنوان یک مقصد گردشگری با قابلیت‌های گردشگری خوب معرفی شود موفق تر خواهد بود.

سیف با تاکید بر اینکه راهکاری برای معرفی تهران به عنوان مقصد گردشگری وجود دارد، افزود: باید به سراغ زیرساخت‌ها رفت و نیازهای یک گردشگر را احساس کرد و بر اساس آن نیازها، موارد رسیدگی شود و تهران را به خوبی به گردشگر معرفی کرد .

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های ستاد گردشگری برای جذب گردشگر به تهران گفت: از ابتدای سال، سایت ستاد گردشگری ایجاد شده و قرار است در ۹ ماهه اول سال پایگاهی راه‌اندازی شود که با هماهنگی با مراکز دانشگاهی این زمینه هم صورت گرفته و معرفی شهر تهران از لحاظ گردشگری در سایت بارگذاری خواهد شد واز سال گذشته تا به حال یک سری اقدامات و برنامه‌هایی هم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سه شنبه ها یک مقصد در شهر تهران انتخاب شده و از گردشگران و شهروندان تهرانی دعوت می شود که به صورت رایگان از آن نقطه بازدید وراهنمایی شوند و قابلیت‌های گردشگری را مشاهده کنند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه گفت: طرح پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو یکی دیگر از طرح‌های ستاد گردشگری است که آن هم رایگان بوده و هر پنج شنبه در چند نقطه شهر تهران از شهروندان و گردشگران به همراه راهنمای گردشگری یک مسیر را طی کرده و به این ترتیب با ویژگی های گردشگری شهر تهران آشنا شوند .

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از طرحهای ستاد این است که تهران را از مبدا شهرهایی که سفر آغاز می‌شود معرفی کنیم، افزود: گردشگری که تهران را برای گردش انتخاب می‌کند در مبدا باید بداند تهران چه قابلیت هایی دارد چه نقاط گردشگری داشته و پیش بینی های انجام شده برای ورود گردشگر چیست اگر این کار انجام شود برنامه ریزی مدونی را خواهد داشت و در گزینه‌های گردشگر به عنوان مقصد گردشگری قرار خواهد گرفت و این برنامه جزئی از طرح هایی است که قرار است در ستاد گردشگری شهرداری تهران انجام شود.

گفت و گو از : آذر رجبی


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲