پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
گفتگو با« نعیمه نظام دوست» بازیگر سریال نوروزی « نون.خ»

فاطمه شعبانی : « نعیمه نظام دوست» از جمله بازیگرانی است که اصطلاح مردمی برایش به کار می­برند بازیگر خوشرویی که در ارتباطش با مردم بسیار صمیمی برخورد می­کند. نظام دوست نقش های زیادی را در تلویزیون و سینما بازی کرده است که اغلب آنها نقشهای شیرین و دوست داشتنی هستند و در خاطره بیننده ها مانده است. امسال نظام دوست با نقش بهنوش در سریال موفق« نون.خ» مورد توجه قرار گرفت. گفتگوی ما را بخوانید.

...............

نوروز امسال شاهد بازی شما در سریال نون.خ از تلویزیون بودیم. سریالی که خیلی مورد اقبال مردم قرار گرفت شما برای بازی در این سریال چطور انتخاب شدید و گروه چطور بود؟

سال گذشته سعیدآقا خانی به من گفتند که قصد ساخت این فیلم را دارد. در ابتدا قرار بود نقش دیگری را بازی کنم اما زمانی که نقش­ها را دیدم از نقش بهنوش خوشم آمد و این کاراکتر را پسندیم چون به نظرم آمد که بهنوش شخصیت جالبی دارد. نقشم در این سریال را دوست داشتم و نقش خیلی خوبی بود اما بنا به دلایلی بعضی سکانس ها حذف وکوتاه شد- البته برای من تنها نبود برای بقیه دوستان هم بود- چون مجبور بودند برای اینکه سریال 16 قسمت بشود بعضی از سکانسها را حذف کنند و بتوانند در 16 روزِ نوروز پخش کنند. ضبط و پیش تولید سریال نون.خ تقریبا 3 ماه به طول انجامید. در حقیقت تمام عوامل سریال بسیار تلاش کردند که در یک مدت زمان کم به نتیجه مطلوب برسیم و هرچند کارها خیلی فشرده بود اما با این وجود گروه خیلی خوبی بودند و بسیار پرتلاش کردند. به نظرم یک گروه باید خوب باشد تا کار خوب دربیاید و مورد توجه بینندگان قرار بگیرد.

به نظرتان به چه دلیل این سریال این همه دیده شد و مردم این سریال را دوست داشتند؟

تا آنجا که به خاطر دارم تا به حال در تلویزیون سریالی نداشتیم که به کردستان و مناطق کردنشین غرب کشورمان بپردازد. خوبی این سریال در این بود که با زبان طنز و شوخی حال هوا و مشکلات مردم این منطقه کشورمان را به نمایش گذاشت.

وقتی مشکلات مردم را بازبان طنز بگویی، زهر وتلخی اش را می­گیرد!

بعد از پخش سریال بازخورد مردم چگونه بود؟ بازخورد خاصی از مردم دیدید؟

بازخوردهایی که از مردم دیدم خوشبختانه مردم سریال را خیلی دوست داشتند و خیلی خوب استقبال کردند. سریالی بود که در ایام عید مورد توجه مردم قرار گرفت.

به نظر می­رسد مردم از سریالهای این چنینی که کاراکترهایش قومیت خاصی هستند و با لهجه حرف می­زنند استقبال می­کنند نمونه اش سریال موفق پایتخت که در سالهای قبل دیدیم.

بله، به نظرم صحبت شما درست است مردم دوست دارند با فرهنگ قومیتهای مختلف آشنا شوند. شاید شرایط سفر به جای جای کشور ایران پیش نیاید و ما نتوانیم با مردمانش آشنا بشویم. اینکه وارد یک شهرستان بشوی و زندگی و آدابشان را به نمایش می­گذاری خصوصا اگر چاشنی زبان طنز داشته باشد را مردم دوست دارند.

دقیقا انگار مردم به حد کفایت خودشان غم و غصه دارند ودوست دارند ساعتی را در پای سریال یا فیلمی بخندند!

بله، به نظرم حتی اگر در فیلم یا سریالی بخواهی درد مردم را هم بگویی، با زبان طنز بگویی بیشتر به دل بیننده می نشیند و زهر وتلخی اش را می­گیرد.

شما در واقعیت هم مثل بهنوش سریال نون.خ، حامی حقوق زنان هستید و اگر نیاز باشد از خانمها حمایت می کنید؟

بله قطعا !! نقش بهنوش را دوست داشتم که بازی کردم من خیلی از نقشهای پیشنهادی را که دوست ندارم قبول نمی­کنم که بازی کنم حتی اگر در شرایط مالی مناسبی نباشم.

در نقش هایی که بازی می­کنید یک شیرینی خاص هست این شیرینی از کجا می­آید؟ نشات گرفته از شخصیت خودتان است یا شما می­سازید یا نه کارگردان می­خواهد؟

خیلی زشته که بگویم شیرینی از خودم است!؟! یک موقع هایی در وجود آدم است سعی ام این است که در نقش هایم بخشی از وجودم را بیاورم؛ سعی می­کنم کاری را که دوست دارم انجام بدهم چیزی که بهش اعتقاد نداشته باشم را نمی­توانم بازی کنم. من حتی اگر بخواهم دراینستاگرام یک پست بگذارم باید بهش اعتقاد داشته باشم اگر اعتقاد نداشته باشم غیر ممکن است این کار را انجام بدهم چون از دلم نیست. سعی می­کنم نقش هایی را بازی کنم که دلی باشد اگر کار دلی بود قبول و بازی می­کنم وگرنه اصلا قبول نمی کنم.

فکر می­کنید اگردر برنامه جدید احسان علیخانی(عصر جدید) شرکت می­کردید از مرحله اول بالا می­آمدید؟

نمی­دانم، واقعا نمی­دانم!! من در شروع کار بازیگری خیلی جاها تست دادم. به نظرم کار بازیگری تجربه است بعضی در خونشان است. من فکر می کنم تجربه خیلی مهم است. من اولیل به جاهای مختلف می رفتم و تست می­دادم اما به نتیجه ای نمی­رسیدم خیلی تلاش کردم تا به جایگاهی که هستم برسم اما هنوز هم به چیزی که می­خواهم نرسیدم.


منبع: دیباچه
برچسب ها: نعیمه نظام دوست
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲