جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ : ۱۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

فریبا نادری بازیگر مطرح سریال‌های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی دیباچه گفت: بر خلاف برخی که معتقد هستند برگزاری این جشنواره باعث ایجاد یک سری هزینه‌های اضافی می‌شود،من این نظر را ندارم و با وجود اینکه خیلی سینمایی نیستم و بازیگر قاب تلویزیون هستم معتقدم با برگزاری این جشنواره به نوعی خستگی از تن بازیگران و عوامل کارها در می‌آید و درواقع پاداشی است برای تمامی تلاش‌هایی که در یک سال گذشته انجام داده‌اند.

دلم می‌شکند،می‌گویم چه حیف برای این آدمها دارم کار می‌کنم/دستمزدها برای 4 سال گذشته است

عکاس: ساقی بلیغ

این بازیگر درخصوص فعالیت‌های اخیر خود اظهار داشت: در حال حاضر پروژه‌ای در دست ندارم به این دلیل که مشغول بازی در پروژه سریال "ستایش"  بودم که شش ماه به طول انجامید و ضبط آن مدت کوتاهی است به پایان رسیده است.

وی در ادامه در رابطه با تأثیر سوئی  که شرایط اقتصادی موجود بر حرفه بازیگری گذاشته گفت: متأسفانه وضعیت نامساعد اقتصادی همه چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بر تمامی اقشار چه قشر فقیر و چه ثروتمند اثر می‌گذارد. در حرفه ما هم این مشکلات ایجاد شده با این تفاوت که سازمان دست از سیاست‌های خود برنمی‌دارد به گونه‌ای که تلویزیون همیشه باید سریال و فیلم برای مخاطبان تولید و پخش کند درواقع این سازمان تولیدات خود را دارد اما باید  با همان بودجه قدیم کارها تولید شود. ما بعنوان بازیگر و یکی از عوامل تولید کننده  کار یا می‌توانیم از قبول پروژه‌ها با دستمزدهای ناچیز خودداری کنیم و یا به دلیل گذران زندگی مجبور می‌شویم کارها را با بودجه کمی که دارند بپذیریم که در واقع دستمزد پیشنهادی همان مبلغ چهار سال گذشته هستند و این درحالی است که این دستمزد برای آن زمان هم بسیار ناچیز بود.

این بازیگر افزود: از طرفی سرعت کارها بالا رفته است البته در رابطه با سریال ستایش این موضوع صدق نمی‌کند به این دلیل که واقعا کارگردان و تهیه کننده  کار از جون و دل مایه گذاشتند درحالیکه می‌توانستند پروژه را 4 ماهه پیش ببرند و بگویند روزی 15 تا 20 ساعت کار کنید اما این کار را نکردند و آرام و آهسته با کیفیت بالا پروژه را پیش می‌برند ولی در همه کارها این اتفاق نمی‌افتد به این دلیل که هر اندازه زمان کار کمتر طول بکشد هزینه‌ها کمتر خواهد بود و این اتفاق در کیفیت کار اثر می‌گذارد.

بازیگر سریال گمشدگان  ضمن اشاره به این موضوع که تلویزیون مخاطب خود را از دست نداده بیان کرد: به نظر من سریال‌های خوب مخاطب خود را دارد به طور مثال به تازگی سریالی پلیسی پخش می‌شد و همه بیننده این سریال بودند. یکی از دوستان من که چند سالی ایران زندگی نمی‌کرد وقتی مدتی پیش منزل من مهمان بود به من گفت "شبکه 3 فلان سریال را دارد لطفا کانال رو عوض کن" و این موضوع واقعا باعث تعجب من شد. ما برنامه‌های خوبی در تلویزیون داریم به طور نمونه مسابقه "برنده باش" که آقای گلزار اجرا می‌کند بسیار عالی و موفق است؛ما هر بار که این مسابقه را در کنار اقوام می‌بینیم با همدیگر مسابقه می‌گذاریم و به نظر من کار خوب مخاطب خود را دارد.

وی درخصوص جشنواره فجر و نقشی که در بالا بردن سطح تولیدات فرهنگی می‌تواند ایفا کند، اظهار کرد: بر خلاف برخی که معتقد هستند برگزاری این جشنواره باعث ایجاد یک سری هزینه‌های اضافی می‌شود،من این نظر را ندارم و با وجود اینکه خیلی سینمایی نیستم و بازیگر قاب تلویزیون هستم معتقدم با برگزاری این جشنواره به نوعی خستگی از تن بازیگران و عوامل کارها در می‌آید و درواقع پاداشی است برای تمامی تلاش‌هایی که در یک سال گذشته انجام داده‌اند. هر اندازه استقبال بیشتر باشد سطح علاقه مردم به تولیدات فرهنگی بالاتر می‌رود. خوشبختانه مردم ما به نسبت قبل بیشتر به سینما علاقه پیدا کرده‌اند و شعور فرهنگی آنها در مورد فیلم‌ها بالاتر رفته و منتقدین خوبی در میان مردم داریم. برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث می‌شود که عوامل کار اعم از نویسنده، کارگردان، بازیگر و تهیه کننده نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند و سلیقه مخاطب به دستشان بیاید و در کارهای بعدی این موارد را لحاظ کنند.

فریبا نادری درخصوص حضورش در فضای مجازی و حواشی که برای بازیگران ایجاد می‌شود عنوان کرد: ما بازیگران همیشه در این فضا با حواشی مواجه می‌شویم اما واقعا اگر دل یک عده با گفتن فحش و تخریب کردن شاد می‌شود و فکر می‌کنند مسبب تمامی مشکلاتشان یک عده بازیگر هستند ایرادی ندارد. اما به نظرم حرکت خوبی نیست و شکستن دل آدمها چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی تاوان بدی دارد. شما قاضی نیستید و حکم اصلی را خدا تعیین می‌کند پس هیچ قاضی نمی‌تواند یک طرفه قضاوت کند البته خدا رو شکر این صحبت‌ها خیلی روی من اثری نمی‌گذارد اما گاها دلم می‌شکند و با خودم می‌گویم "چه حیف برای این آدمها دارم کار می‌کنم".  با وجود این مسائل دوست دارم در فضای مجازی بمانم به این دلیل که هوادارانی دارم که با عشق کارهایم را دنبال می‌کنند و حتی کارهایم را به شکل درست نقد می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود برای ادامه کار با انگیزه تر شوم.

وی در انتها گفت: شرایط اقتصادی این روزهای کشور خوب نیست اما همانطور که روزهای خوب داشتیم روزهای بد هم داریم و این روزها نمی‌ماند و همیشه خوبی برمی‌گردد ومهم این است که همیشه دست همدیگر را بگیریم و درکنارهم باشیم؛ اگر دوستی داریم که شرایط مالی خوبی ندارد اگر در توان دارم دستش را بگیرم و به او کمک کنم و این کمک‌ها شاید چیزی از من کم نکند و فقط به برکت زندگی من کمک کند و به نظرم با این اتحاد و همدلی این روزها را خواهیم گذراند.

گفت و گو از: اعظم صفایی


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲