چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Wednesday, 17 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۱۱۴
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۷
مهدیه بهارمست: در تاریخ 9 دی ماه 1397 با تیم محیط زیست در حال پیدا کردن طبیعت بکر در مسیرکلارشت به سمت عباس آباد برای عکاسی بودیم که به جنگل های « پیشنبور» برخورد کردیم، به انتهای یکی از جاده های جنگلی که رسیدیم با کوهی از زباله مواجه شدیم. نکته جالب این بود که با این همه اخطار به شهروندان که در سفرها زباله هایتان را جمع کنید و آن را داخل سطل زباله بی اندازید؛ همگان تمام آلودگی های محیط زیستی را به گردن گردشگران طبیعت می اندازند ولی متاسفانه خود دستگاه های ارگانی بیشترین آسیب را به طبیعت میزند.
جنگل های « پیشنبور » را تبدیل به مخزن زباله دانی کرده اند! |رئیس خدمات شهری شهرداری کلاردشت:  جنگل های استان مازندران محل نگهداری زباله است!

« شهرداری» برای تفکیک زباله های تر و خشک، جنگل های پیشنبور را تبدیل به مخزن زباله دانی کرده است. وقتی ما در مسیر برگشت بودیم همچنان 2 تا ماشین حمل زباله به طرف بالا در حال حرکت بودند.

یکی از کارگران اتباع بیگانه در حال کار شهرداری به «دیباچه» گفت: هشت ماه است که ماهی یک میلیون و پانصد از شهرداری کلاردشت حقوق میگیریم تااین زباله ها را در اینجا دفن کنیم، از نظر بهداشت و درمان هم دچار مشکل هستیم ولی عادت کردیم. ادامه گفت و گو را در فیلم ببینید.

تعداد بازدید : 0


اما رئیس خدمات شهری شهرداری کلاردشت حرف دیگری به«دیباچه» میگوید: تمام کارگران بازیافت هرماه واکسن می زنند و تست سلامت می دهند. عملیات بازیافت زباله در « پیشنبور» به عهده یک شرکت خصوصی به نام« م د » است. که 5 تن کارگر و 3 ماشین حمله زباله در اختیار دارد.

جنگل های « پیشنبور » را تبدیل به مخزن زباله دانی کرده اند! |رئیس خدمات شهری شهرداری کلاردشت:  جنگل های استان مازندران محل نگهداری زباله است!

وی در ادامه گفت: مردم متاسفانه باید بدانند جنگل های استان مازندران محل نگهداری زباله است. وقتی « محیط زیست » برای تفکیک زباله قدمی برنمیدارد و منابع طبیعی زمین ها را به افراد خاطی واگذار میکند، دیگر گناه ما چیست؟

«شیرزاد رستمی»رئیس خدمات شهری شهرداری کلاردشت ادامه داد: شهرداری زباله های خشک داخل شهر را از مبدا جمع میکنند و به جنگل های « پیشنبور »که مقصد تفکیک زباله است میبرند، همچنین زباله های  خشک مانند مقوا و حلبی را به تهران می فرستیم؛ نکته دیگر اینکه زباله های تر را در آنجا دفن نمیکنند بلکه در حال حاضر دپو کردند تا دولت بودجه میلیاردی به شهرداری واگذار کند، تا با آن بتوانند دستگاه  کمپوست بازیافت زباله بخرند؛ که از آن هم برق تولید شود.

جنگل های « پیشنبور » را تبدیل به مخزن زباله دانی کرده اند! |رئیس خدمات شهری شهرداری کلاردشت:  جنگل های استان مازندران محل نگهداری زباله است!

5 و6 هزار لیتر شیرابه زباله تر در بیشنبور!

شیرزاد رستمی گفت: در حال حاضر ما حدود 5 و6 هزار لیتر شیرابه زباله تر در « بیشنبور » داریم، که در همان منطقه داخل یک استخر جمع میشود و ما همان آب را برای مصرف کشاورزی تصفیه میکنیم و برای ما اطلاعیه آمده که از 28/12/97 زباله ها نباید از داخل مقصد تفکیک  شود بلکه باید فقط از مبدا این  تفکیک انجام بگیرد.

رستمی افزود: در حال حاضر در استان مازندران تنها 4شهرداری مثلا بابل و ساری موفق به تفکیک زباله استاندارد با دستگاه  کمپوست شدند، در کلاردشت هم ما تمام روند اداری را انجام دادیم و از دولت قول گرفتیم تا پایان امسال دستگاه وصل شود.

ضعف دولت موجب نابود شدن محیط زیست شده است!

رستمی درباره مشکلات زباله های چالوس گفت: در حال حاضر شهرداری چالوس زباله ها را کنار بیمارستان تامین اجتماعی دپو میکند، یعنی اگر یک باد ساده بیاید شیرابه های آن وارد رودخانه میشود. شهرداری نوشهر هم همین مشکل را دارد، در بازیافت زباله استان های مازندران و گیلان هم وضع همین است. باید دولت بودجه دهد و همت کند. ضعف دولت موجب شده تا مردم از بوی تعفن اذیت شوند و طبیعت تمام منطقه را تحت شعاع قرار داده. زباله های تهران هم تا چندوقت پیش درکهریزک رها میشدند وقتی از شعاع 2 کیلومتری از آن رد میشدید بوی تعفن به مشام میرسید.

محیط زیست مجوز طبیعت گردی نمیدهد!

یکی از مسئولین کلوپ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران که موسس کمپین هشتگ هر ایرانی یک محیط بان است، همراه ما در بیشنبور حضور داشت که به «دیباچه» گفت: وقتی برای عکاسی پا به یکی از جنگل های کلاردشت گذاشتیم برخلاف همیشه زیبا و آرامش بخش نبود، این بار با صحنه عجیبی مواجه شدیم که بسیار جای تاسف داشت، تفکیک زباله های شهری توسط شهرداری کلاردشت وسط جنگل های « بیشنبور»کاری به دور از انسانیت است.

وی افزود: دیدن این حجم از زباله در انتهای جاده ای در عمق جنگل واقعا شوکه کننده بود، بی اختیار یاد تمام حرف ها و دلسوزی های ظاهرانه تعدادی از کارشناس های محیط زیستی افتادم، که مدتی هست دست گذاشتن بر روی فعالیت های طبیعتگردها مخصوصا افرادی که با خودرو دودیفرانسیل که متاسفانه با نام غلط آفرود شناخته شده است.

محمد رضا طاهر طالاری در ادامه افزود: وسط جنگل بکر فاجعه زیست محیطی در حال وقوع است و هیچ کدام از مسئولین و کارشناسای محیط زیستی فعالیتی نمی کنند، ولی در عوض برای معروفیت خود در صفحه اینستاگرام خود در تلاش هستند تا از ورود طبیعتگردها به طبیعت، انحصاری کردن بعضی مناطق خاص و درآمدزایی از آن برای خود و اطرافیان بهره برداری کنند.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲