شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۱۰۷
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۷
مسعود کرامتی،کارگردان وبازیگر سینما،تلویزیون وتئاتر در گفتگو با خبرنگار دیباچه گفت: مدیریت تلویزیون در طی این سالها به گونه‌ای عمل کرده که مردم اعتماد خود را در تمامی عرصه‌ها نسبت به این رسانه از دست داده‌اند؛ قهر کردن مردم با تلویزیون تنها به دلیل نازل بودن سبک آثار نمایشی نیست بلکه واقعیت این است که مردم اعتماد خود را به تلویزیون از دست داده‌اند و این موضوع بسیار مهمی است.

این بازیگر در خصوص فعالیت‌های اخیر خود اظهار داشت: آخرین کاری که داشتم تئاتری به نام"شازده کوچولو" بود که دو هفته گذشته اجرای آن تمام شد و در حال حاضر پروژه‌ای در دست انجام ندارم.

وی در رابطه با دلیل کمکاری‌ اش در عرصه بازیگری گفت: تعداد کار‌هایی که پیشنهاد می‌شود،کم نیست اما به شخصه کمتر کاری را می‌پسندم و اغلب به لحاظ مشکلات فنی موجود در این کارها و مضامین قصه‌ها حاضر به قبول پیشنهادات نیستم و دلیل این موضوع (ضعف فنی کارها) این است که امروزه در کشور ما در همه امور شاهد سیری نزولی هستیم و سینما و تلویزیون ما هم از این قائده مستثنی نیستند؛شکل مدیریت ما به گونه‌ای بوده که کارهای فرهنگی سیر نزولی پیدا کرده است.

بازیگر فیلم سینمایی"گذر موقت" در خصوص تجربه بازی در این اثر موفق بیان کرد: بازی در این فیلم تجربه خوبی برای من بود؛ این فیلم لطمه زیادی در اکران خورد و دلیل آن این است که پخش فیلم‌ها در کشور ما درگیر نوعی باند بازی بوده و تهیه کننده و کارگردان این فیلم هم این توان را نداشتند و در نتیجه منجر به این مسأله شد که فیلم اکران موفقی نداشته باشد. برای من هم جالب است حال که این فیلم وارد عرصه نمایش خانگی شده اغلب افرادی که به سینما نرفته و فیلم را ندیده‌اند با تماشای خانگی فیلم از آن استقبال کرده و تعریف می‌کنند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که تمامی مدیوم‌های هنری از سینما و تلویزیون تا تئاتر برای او جذابیت دارد؛عنوان کرد: سینما و تلویزیون که از یک جنس(تصویر) هستند و تئاتر هم به این دلیل که از ابتدا کارم را با این مدیوم شروع کرده و تحصیلاتم هم در این زمینه بوده واقعا برای من دوست داشتنی است ؛ در اصل به تمامی این عرصه‌ها علاقمند هستم و فعالیت در هر سه مورد برای من جذاب است. اما موضوع این است که امروزه  سینما شأنیتی پیدا کرده که تلویزیون و تئاتر از آن برخوردار نیستند. دقیقا برعکس  دوران پیش از انقلاب، زمانی که ما کارمان را شروع کردیم این گونه بود که به لحاظ فرهنگی سطح سینما را پایین تر می‌دانستند و به همین دلیل به سمت تئاتر رفتیم چرا که قصد داشتیم کار فرهنگی تری انجام دهیم. الان سالهاست که این وزنه به سمت سینما چرخیده و سینما در جامعه ما مهم تر شده است.

مسعود کرامتی در ادامه افزود: تلویزیون برد بیشتری دارد و گسترده بیننده‌ای که این مدیوم دارد در هیچ یک از دو مدیوم دیگر وجود ندارد. اما در این میان تئاتر مظلوم تر و معصوم تر از دو مدیوم دیگر است که هم برد معدودتری دارد و هم تعداد تماشاچی کمتری . این موضوعات ویژگی‌های خاص هر یک از این عرصه‌ها بوده و هریک به جای خود دوست داشتنی است. متأسفانه امروز در تمام این عرصه‌ها دچار کمبود هستیم خصوصا تلویزیون که اوضاع  از دست رفته و بسیار بدی دارد  و دلیل این امر مدیریت دولتی امور فرهنگی است که اگر اصلاح شود کمبودها و مشکلات بسیاری برطرف می‌شود. مدیریت تلویزیون در طی این سالها به گونه‌ای عمل کرده که مردم اعتماد خود را در تمامی عرصه‌ها نسبت به این رسانه از دست داده و قهر کردن مردم با تلویزیون تنها به دلیل نازل بودن سبک آثار نمایشی نیست بلکه واقعیت این است که مردم اعتماد خود را به تلویزیون از دست داده‌اند و این موضوع بسیار مهمی است.

کارگردان فیلم سینمایی"پاتال و آرزوهای کوچک" ضمن اشاره به این موضوع که مدیریت کارهای فرهنگی در کشور دولتی است،گفت: کارهای اجرایی در حوزه فرهنگ دولتی است و این مدیریت فرهنگی در طول این سالها از بودجه منابع دولتی ارتزاق کرده و تولیدات فرهنگی بخصوص در حوزه سینما و تلویزیون شامل این قائده بوده است. در حال حاضر هم به دلیل وجود شرایط نامساعد اقتصادی شاهد پیامدهای منفی در این حوزه هستیم.

 

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار