پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۵۵
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷
فلورنظری بازیگر سینما،تئاتر وتلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه گفت: همیشه حتی از زمانی که خیلی جوان بودم گریم‌های سنگین داشتم به این دلیل که پارتی نداشتم و نقش خوشگل‌ها را به من نمی‌دادند و من اغلب نقش‌هایی را می‌گرفتم که واقعا باید بازیگر باشی تا بتوانی از پس آنها بربیایی.

این بازیگر در رابطه با فعالیت‌های اخیر خود اظهار داشت: به تازگی در سریال"حکایت‌های کمال" بازی داشته‌ام که یک سریال حدودا چهل قسمتی بوده و مراحل ساخت آن هنوز به پایان نرسیده است.همچنین قرار دادی برای بازی در یک فیلم سینمایی دارم که کار تولید آن شروع نشده است.

استوری‌های من زندگی خیلی‌ها را نجات داده | نقش خوشگل‌ها را به من نمی‌دادند | مردم ذهنیت غلطی راجع به من دارند

وی در رابطه با دلیل حضور کمرنگ خود در سینما و تلویزیون گفت: این پرسش باید از افرادی پرسیده شود که سلیقه آنها استفاده از بازیگرانی است که اغلب شبیه همدیگر هستند به گونه‌ای که "اگر 10 تا از این بازیگران را کنار هم بگذاری،حتی یک بازیگر واقعی از بین آنها در نمی‌آید". این بازیگران به لحاظ بازی،فیزیک و هر آنچه فکر کنید شبیه به یکدیگر هستند و تفاوتی نمی‌توان بین آنها پیدا کرد. بهتر است از عوامل اصلی تولید بپرسید که سیاست آنها به واقع چیست؟این موضوع برای من هم جای پرسش دارد! بازیگرانی که خود را طی 23 سال نشان داده،ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کرده، دانش آموخته این کار هستند و رسانه برای چهره شدن آنها هزینه کرده امروز به چه دلیلی باید بیکار باشند! البته خوشبختانه من بیکار نیستم به این دلیل که هم در دانشگاه تدریس می‌کنم وهم در کنار این کار فعالیت‌های اجتماعی داشته و تئاتر کار می‌کنم؛چندی پیش هم با همراهی استادم نمایشنامه خوانی کردم.

بازیگر فیلم سینمایی"آتش بس 2" در خصوص فعالیتهای اجتماعی خود افزود: هرجا که نیاز باشد بنابر وسع مالی وشرایط شخصی‌ام شرکت کردم و غالبا هم در شرایطی این کارها را کرده‌ام که خودم به لحاظ مالی دچار مشکل و تنگنا بوده‌ام. درواقع هرجا که احساس کردم کمتر از کمک برخوردار شده و کمتر روی آن مانور داده‌اند،سعی کرده‌ام حضور داشته باشم.

نظری اظهار کرد: امروز رسانه ملی مخاطب خود را از دست داده بطوریکه ریزش مخاطبین این رسانه بیش از 90 درصد است؛تلویزیون با بی توجهی مدیران ،سیاست گذاری‌های بد و انتخاب‌های غلط دیگر پایگاهی در بین مردم ندارد. از طرفی در فضای کاری ما مافیایی شکل گرفته که سابق بر این تنها در انتخاب بازیگرشاهد آن بودیم اما الان در مورد انتخاب تمامی عوامل تولید این موضوع دیده می‌شود،در گذشته این افراد را بر اساس تجارب و حرفه‌ای بودنشان انتخاب می‌کردند اما متأسفانه این روزها قدیمی ترها کنار گذاشته شده و گروه ‌های معدودی در حال کار هستند و ای کاش کارشان به گونه‌ای بود که رغبت می‌کردیم کار بعدی آنها را هم ببینیم. غالبا بازی‌ها تکراری و نقش‌ها بین افراد تقسیم می‌شود و این دایره بسته جذابیت خود را از دست داده است.

بازیگر سریال"مسافری از هند" در رابطه با میزان علاقمندی‌اش به مدیوم‌های هنری بیان داشت: به دلیل اینکه پیشه من بازیگری است و از تئاتر آمده‌ام این مدیوم را به دلیل ارتباط نفس به نفس و تنگاتنگ با مخاطب بیشتر دوست دارم؛ولی به دلیل اینکه به لحاظ مالی در این مدیوم اغلب دچار مشکل می‌شوم ترجیح می‌دهم بیشتر اوقات به دنیای تصویر قدم بگذارم.

در تصویر،تلویزیون را انتخاب کردم به این دلیل که می‌توانم ارتباط بیشتری با مردم در اقصی نقاط کشور داشته باشم، اما امروزه تلویزیون هم ارتباط خوبی با مردم برقرار نکرده و خود باعث شده از چشم مردم بیفتد. درکل برای من فرقی ندارد ودر هر جایگاهی بتوانم نقشم را به خوبی ایفا کرده و با مخاطبم ارتباط برقرار کنم آنجا برای من بهترین جایگاه است.

وی در پاسخ به این پرسش که فضای مجازی را محیطی مناسب برای حضور بازیگران می‌داند یا خیر؟ عنوان کرد: من تنها در اینستاگرام حضور دارم،از این فضا به عنوان یک مجله استفاده می‌کنم به این صورت که نوشته‌ها،طرز تفکرم دررابطه با مسائل اجتماعی ومشکلات مردم را بیان کرده و حتی حد و حدود رفتاری خود را مشخص می‌کنم.24 سال مردم از طریق سینما و تلویزیون کار من را دیده‌اند و حالا بهتر است با خود واقعی من آشنا شوند و دغدغه‌های ذهنی من را به عنوان هنرمندی که این همه سال برای آنها کار کرده بدانند. حتی قیافه ظاهری ام را ببینند تا متوجه شوند که « فلور نظری » در واقعیت چه فیزیکی داشته،علی رغم اینکه همیشه در زیرگریمی سنگین جور دیگری نشان داده شده است؛همیشه حتی از زمانی که خیلی جوان بودم گریم‌های سنگین داشتم به این دلیل که پارتی نداشتم و نقش خوشگلا را به من نمی‌دادند و من اغلب نقش‌هایی را می‌گرفتم که واقعا باید بازیگر باشی تا بتوانی از پس آنها بربیایی و برای من هم مهم نبود به این دلیل که تئاتری بودم و حتی اگر صد برابر قیافه من را داغون می‌کردند باز هم قبول می‌کردم درواقع عاشق این حرفه هستم.

گریم های سنگین من باعث شد مردم ذهنیت غلطی راجع به من داشته و اغلب احساس کنند من 60 ساله هستم؛ فضای مجازی کمک کرد من خودم را بدون گریم به مردم بشناسانم؛ در همه کارها تلاش کردند سن من را بالا تر ببرند و قیافه من را تغییر عمده بدهند و این موضوع باعث شد که الان مردم فکر کنند من با جراحی چهره خود را تغییر داده‌ام درحالیکه چهره واقعی من همیشه از چهره نقش‌هایم بهتر بوده است.

از اینستاگرام به خوبی استفاده می‌کنم و قلم خیلی خوبی دارم، خیلی وقت‌ها دلنوشته‌هایی که در اینستاگرام می‌گذارم با استقبال مردم مواجه می‌شود و اگر یک روز ننویسم برای من کلی دایرکت می‌گذارند. استوری‌هایی که می‌گذارم خیلی طرفدار داشته و خانواده‌های زیادی را نجات داده به این دلیل که همگی حاوی پیام‌های اخلاقی،آموزشی و روان شناسانه است.به مردم راهکار می‌دهم،خیلی ها قصد خودکشی داشتند وخیلی دیگر مشکلات زناشوئی، اغراق نمی‌کنم و با من درمیان می‌گذاشتند و من مدتها فکر می‌کردم تا بتوانم این نابسامانی‌ها را به سامان کنم. در حقیقت اگر از مبانی تکنولوژی به درستی استفاده کنیم هم برای خود و هم برای اطرافیان مفید خواهیم بود.

این بازیگر در رابطه با شرایط اقتصادی حال حاضر و تأثیری که بر حرفه بازیگری گذاشته است،گفت: حرفه ما صد درصد تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته و درآمدی که من در حال حاضر دارم،ازطریق دانشگاه و ورک شاپ‌هایی است که برگزار می‌کنم و مطلقا ربطی به حرفه بازیگری من ندارد و مربوط به مدرکی است که دارم،واقعا شرایط سخت است و من با تمام وجود درک می‌کنم . به شخصه برای خیلی از کارها قرار داد بسته‌ام اما دریغ از یک ریال! حتی پیش قسط هم نداده‌اند و گفتند "سرمایه گذار قهر کرده و رفته است" این موضوع باعث شد کارهای دیگری را از دست بدهم و دست آخر توضیحی نداده و هیچ پولی نریختند؛این افراد حتی به امضای خود احترامی نمی‌گذارند و با ما قرارداد می‌بندند تا پیشنهاد دیگری را قبول نکنیم و خود هم کار را شروع نکرده و پیش قسط هم نمی‌دهند.خیلی اوقات قسط اول و دوم را می‌گیریم وقسط سوم را به زور باید از آنها بگیریم انگار گدایی می‌کنیم درصورتیکه حق ماست و آنها به عنوان یک طرف این معامله مسئول هستند همانطور که ما متعهد شده و تعهد خود را به انجام رسانده‌ایم.

گفت وگو از : اعظم صفایی

منبع: دیباچه
برچسب ها: دیباچه ، فلور نظری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳