جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷
گفت و گو اختصاصی دیباچه با حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران

 بالاخره شهردار پایتخت توسط اعضای شورای اسلامی شهرتهران به وزارت کشور معرفی شد؛ « پیروز حناچی»که گفته می شود به اصول شهرسازی پایبند است، با کوله باری از تجربیات و تخصص در حوزه معماری و شهرسازی گوی سبقت را از«  آخوندی » ربود تا به عنوان تنها گزینه شهرداری تهران سکان مدیریت پایتخت را در دست بگیرد.

اما پس از انتشار ویدئو جنجالی از اظهار نظر « پیروز حناچی » درباره مدیریت تخصصی شهر تهران و استفاده از مدیران خارج از کشور،واکنش های متفاوت و بعضا تندی توسط چهره های مختلف سیاسی و مطبوعات رسانه ای شد؛اتفاقی که برخی آن را آنقدر مهم تلقی کردند که باعث شود در تایید حکم شهردار جدید تهران اما و اگرهایی ایجاد کند.

از پشت پرده  ویدئو جنجالی پیروز حناچی تا برنامه های عقب افتاده شهرداری تهران!

حناچی که حکم سرپرستی شهرداری تهران برایش رقم خورد،در اولین اقدام در حکمی،شهردار بازنشسته منطقه یک را تغییر داد و اسماعیل بدریان دهاقانی را به  عنوان سرپرست شهرداری منطقه یک انتخاب کرد.

حال تنها 2 روز تا مهلت 10 روزه وزارت کشور برای تایید یا رد حکم شهردارشدن پیروز حناچی زمان باقی است. هر روز که می‌گذرد ابهامات درباره تایید حکم حناچی برای شهرداری تهران بیشتر می‌شود ؛در همین رابطه خبرنگار حوزه جامعه دیباچه، با محمد جواد حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران به گفت و گو پرداخت که در ادامه می خوانید :

آقای حق شناس، ایده پیروز حناچی در مورد مدیران خارجی چگونه بود؟

طرح آقای « حناچی» به اینگونه که در فضای مجازی پخش شد، نبود. در هیچ کجای دنیا مدیر برای حوزه کارهای عمومی مثل مدیریت شهری از خارج از کشور نمی‌آورند. جهان، مجموعه ای از انسان‌ها است که گرد هم جمع شده اند. در این جهان معمولا از نیروهای متخصص دیگر کشورها در حوزه تخصصی مورد نیاز استفاده می‌شود، نه موضوعاتی که ما خودمان در آن مهندس و متخصص داریم.

ما باید برای مدیریت بهتر شهر تهران از دیگر کشورهای پیشرفته در زمینه کنترل آلودگی هوا تجربه کسب کنیم، زیرا هنگامی که بحث تجارب کشورها مطرح می‌شود، بحث تجارب بشریت است. حالا در زمینه مدیریت شهری همکاری ایران با دیگر کشورها بیشتر در غالب همکاری بشر دوستانه یا خریداری اجناس است. اگر ما در مدیریت شهری تخصص نداشته باشیم عقل و منطق حکم می‌کند، برای رفاه بیشتر مردم که از تجارب و قابلیت کشورهای دیگر استفاده کنیم.

از پشت پرده  ویدئو جنجالی پیروز حناچی تا برنامه های عقب افتاده شهرداری تهران!

شورای شهر پنجم چقدر امید به تاییدیه حناچی دارد؟

از زمان ارسال معرفی نامه شورای شهر تهران به وزارت کشور، 10 روز فرصت وجود دارد که 8 روز آن گذشته است . دو روز باقی مانده است. دلیلی بر رد ایشان نمی بینم.

آیا با تغییر دو شهردار تهران، کارهای شهرداری عقب نمانده است؟

تا حدودی بله، اما یکی از اولویت‌های شورای شهر تهران در زمینه حمل و نقل عمومی است، متاسفانه در یک اقدام نا به جا و زود هنگام قبل از اینکه مساله ایمنی خط 7 مترو مورد تایید کارشناسان قرار بگیرد، در زمان شهرداری شهردار اسبق تهران این خط افتتاح شد و بعد از اینکه در ابتدای کار شورای پنجم ،هشدارهای لازم داده شد بهره برداری آن تا زمان رفع نقض متوقف شده است.

ما با کمبود منابع مواجه هستیم، شورای پنجم ،شهرداری تهران را با بدهکاری‌های‌ عظیم تحویل گرفت. به همین علت از منابع اندکی که در دست داریم باید دقیق تر استفاده کنیم و طبیعتا ملزم به زمان هست. با مشکلاتی که به شورا منتقل شد ، تغییر دو شهردار خارج از اراده ما بود. مسلما این کش و مکش‌ها آثار خودش را به شهر خواهد گذاشت.

بدهکاری شهرداری دوره قبل تمامی ندارد؟

زمانی که ما شورای شهر تهران را تحویل گرفتیم، حدود ششصد هزار میلیارد تومان بدهی به شهرداری تحمیل شد که امروزه سه هزار میلیارد آن پرداخت شده است. الان هم هر ماه بخش عمده ای از بدهی‌ها را پرداخت می‌کنیم، در طول این شش ماه،چهار هزار و ششصد نفر از طلبکاران زیر صد میلیون شناسایی شده و خوشبختانه با آنان تسویه کردیم.

گفت و گو از: مهدیه بهارمست
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲