جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : یکی از سری فیلم های مطرح تاریخ سینما که در ژانر ماجرایی بر پرده سینما آمده است، سری فیلم های ایندیانا جونز به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در دهه هشتاد میلادی به شدت مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفت. این سری فیلم ها روایتگر سفر ها و ماجراجویی های یک استاد دانشگاه به نام ایندیانا جونز بود که حیطه سفرهای وی از آمریکای جنوبی تا هند را در بر می گرفت.

این سری فیلم ها براساس سریال های قدیمی کوتاه ماتِنِی (matinee) متعلق به ریپابلیک استودیوز (Republic Studios) بود. براساس شخصیت ایندیانا جونز تاکنون 4 فیلم ساخته شده که سه تای آنها در دهه هشتاد میلادی ساخته و به نمایش درآمدند. اولین فیلم این مجموعه «مهاجمان صندوق گمشده» (۱۹۸۱ میلادی) نام داشت. فیلم های بعدی «ایندیانا جونز و معبد مرگ» (۱۹۸۴) و «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» (۱۹۸۹) دیگر فیلم هایی بودند که براساس این شخصیت در دهه هشتاده میلادی ساخته شد.

با الهام از این فیلم ها، یک مجموعه تلویزیونی به نام «شرح‌حال ایندیانا جونز جوان» با شرکت هنرپیشه دیگری در نقش اصلی نیز در سالهای دهه نود میلادی ساخته شد. همچنین در سال ۲۰۰۸ فیلم دیگری تحت عنوان «ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه بلورین» به روی پرده سینماها رفت.

حالا بازیگر اصلی نقش ایندیانا جونز تلویجا از ساخت قسمت بعدی این مجموعه خبر داده است.

به گزارش The Playlist، هریسون فورد که بیش از همه به خاطر ایفای نقش ایندیانا جونز در نزد سینما دوستان مطرح است، در گفت و گویی که با این سایت داشته اعلام کرده که براساس طرح کمپانی دیزنی، قرار است که قسمت پنجم ایندیانا جونز در سال 2021 به نمایش دربیاید.

فورد در بخش دیگری از صحبت هایش هم گفت که فیلمنامه این فیلم هم در حال آماده شدن است. هرچند که این بازیگر جزئیاتی بیشتری از این موضوع را اعلام نکرد. با این همه به نظر می رسد که اسپیلبرگ به مانند 4 فیلم قبلی کارگردانی آن را برعهده خواهد داشت.

تونل سینما: از ایندیانا جونز 5 تا نام واقعی « اما استون »

حضور بازیگر غلاف تمام فلزی در تلوزیون

در دوران کنونی و با توجه به اینکه به عقیده برخی از منتقدان سینمایی عصرطلایی تلوزوین است شاهد حضور بازیگران و ستارگانی هستیم که حضور در تلوزیون را با توجه به بالا رفتن سِن و کم شدن پیشنهادات بازیگری ترجیح می دهند. از سویی دیگر تلوزیون که در گذشته از آن به عنوان سکوی پرتابی به دنیای سینما برای بازیگران جوان تلقی می شد حالا جایگاهی مناسب برای بازیگران قدیمی تر است که تلوزیون را به دلیل کثرت نقش های مناسبتر برای نشان دادن هنر خود محیا می دانند.

خبر رسیده که متیو موداین (Matthew Modine) بازیگر کهنه کار سینما قرار است در قسمت پایلوت سریالی تلوزیونی بازی کند.

به گزارش The Wrap، موداین که بیشتر از همه برای بازی در فیلم غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket) محصول 1986، در نزد اهالی سینما مطرح است، در سریال تلوزیونی شبکه CBS به نام "نظارت" (Surveillance) بازی خواهد کرد. بازیگر مقابل وی در این سریال سوفیا بوش (Sophia Bush) خواهد بود.

موداین در این سریال در نقش شخصی ظاهر خواهد شد که عملیاتی مخفیانه را برای سازمان اطلاعاتی دولتی انجام می دهد. این سریال از طرف سازندگانش به عنان تریلری جاسوسی توصیف شده است.

قسمت آزمایشی یا پایلوت (Pilot)، یک قسمت مستقل از یک مجموعه تلویزیونی است که به صورت آزمایشی ساخته می‌شود تا احتمال موفقیت مجموعه مشخص گردد و شبکه تلویزیونی شروع ساخت آن را قبول کند.

تونل سینما: از ایندیانا جونز 5 تا نام واقعی « اما استون »

نام واقعی اِما استون فاش شد

در بین ستارگان سینما، نام بازیگر می تواند یکی از مهمترین مسائلی باشد که بازیگران با آن رو به رو می شوند. جدا از شباهت های اسمی، بیشتر بازیگران سینما دو نام دارند. یکی از انها نام رسمی آنها است و دیگری نام هنری. تلاش بازیگران براین است که نام هنری انها در عین سادگی زیبا و قابل حفظ کردن باشد. برای مثال لئوناردو دیکاپریو در کتاب لئومانیا تعریف کرده که هنگامی که برای اولین تست بازیگری خود قرار شد امتحان بدهد مسئول تست از وی خواست نام خود را به لِنی ویلیامز که قابل فهم تر بود تغییر دهد. هرچند که در نهایت دیکاپریو با نام واقعی خود به شهرت رسید.

حالا یکی از بازیگران زن مطرح سینما فاش کرده که نام خود را تغییر داده است.

به گزارش The Wrap، اِما استون (Emma Stone) بازیگر مطرح سینما فاش کرده که نام واقعی وی امیلی است. اِستون به تازگی گفته که نام واقعی وی امیلی جین استون (Emily Jean Stone) است. استون در ادامه گفته که دلیل اینکه نام اِما را برای خود برگزیده علاقه وی به یکی از اعضای گروه موسیقی دخترانه "اسپایس گِرلز" (Spice Girls) بوده است.

بازیگر فیلم لالالند در برنامه نمایش امشب (The Tonight Show) در این باره گفت: من دوست داشتم به خاطر شخصیت بیبی اسپایس (Baby Spice) که اِما بونتون (Emma Bunton) نقش آن را داشت اِما صدا زده شوم. حالا به همین نام شناخته می شوم و این خیلی بد است.

تونل سینما: از ایندیانا جونز 5 تا نام واقعی « اما استون »
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲