جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
گفتگوی اختصاصی دیباچه با «مریم بخشی »؛ از اسطوره بودن مهران مدیری تا بازی در خارج از کشور
مریم بخشی،بازیگر،تئاتر،سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه گفت: خیلی از همکاران من فالوور می‌خرند ،این موضوع فاجعه آمیز است چرا که دروغی بیش نیست و کسانی که یک شبه خود را به دروغ بزرگ می‌کنند،نمی‌دانم راه به کجا می‌برند .

این بازیگر در خصوص فعالیت‌های اخیر خود اظهار داشت: به تازگی پیشنهادی برای بازی در یک فیلم سینمایی با سوژه‌‌ای درام اجتماعی دارم که قرار است تا دو هفته آینده فیلمبرداری آن شروع شود.

وی افزود:من به هیچ عنوان کم کار نبوده‌ام ، بعد از همکاری با مهران مدیری درسریال" مرد دو هزار چهره "و بازی در سریال "قهوه تلخ" که در نقش اختر الملوک همسر اتابک اعظم ایفای نقش کردم،برای ادامه تحصیل راهی فلورانس ایتالیا شدم،تحصیلات من در مقطع کارشناسی ارشد علوم نمایش،بازیگری و کارگردانی سه سال به طول انجامید و در کنار تحصیل در چندین نمایش بین المللی که توسط گروه تئاتر ایتالیایی بیناریو دیسکمبیو برگزار می‌شد،بازی کردم و همچنین همکاری کوچکی در فیلم اینفرنو ، دوزخ به کارگردانی ران هاوارد داشتم که به عنوان توریست انتخاب شدم. فعالیت‌های من به نوعی در خارج از کشور ادامه داشت و از زمانی هم که برگشتم در نمایش"هگزا شهر دوشیزگان ""محمد حاتمی" روی صحنه بوده‌ام و به تازگی هم چند پیشنهاد داشته‌ام که یکی از آنها هم فیلم سینمایی است که صحبتش را کردم و امیدواریم به جشنواره فجر برسد.

خیلی از همکارانم فالوور می‌خرند تا خود را بزرگ کنند!

« بخشی » در خصوص تجربه همکاری با مهران مدیری بیان کرد: توسط آقای امین آبان بازیگر و کارگردان تئاتر به گروه آقای مدیری معرفی شدم و در سریال مرد دوهزار چهره همکاری کردم و بعد از آن آقای مدیری پیشنهاد بازی در یکی از اصلی ترین نقش‌های سریال قهوه تلخ را به من دادند و هدایت و اعتماد ایشان در پیشرفت واعتبار کاری من به عنوان یک بازیگر کمک بزرگی بود و از اعتمادشان بی نهایت سپاسگزارم .آقای مدیری از بهترین کارگردانان ما هستند که با اعتماد شخصی خودشان به بازیگران به آنها قدرت می‌دهند تا به این باور برسند که قطعا می‌توانند در ایفای نقش موفق باشند و این باعث می‌شود تا بازیگر هم احساس راحتی در کار کرده و خلاقیت بیشتری به خرج دهد. مضاف بر اینکه ایشان اسطوره طنز در کشور ما هستند و کارهای ایشان بیشترین تعداد مخاطب را داشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که تمایل شخصی ‌اش بیشتر به بازی در کارهای طنز یا جدی است؟اظهار کرد: به نظر من اگر بازیگر فرصت ایفای نقش در ژانرهای مختلف را داشته باشد،برای او جذابیت بیشتری دارد تا اینکه تنها در یک ژانر بازی کند. من ژانر کمدی را بسیار دوست دارم اما بستگی به کیفیت کار دارد اما در کنار آن علاقمند هستم در ژانر های متفاوتی بازی کنم .

این بازیگر ضمن اشاره به این موضوع که تئاتر برای او حکم ریشه را دارد،گفت: من فعالیت حرفه‌ای ام را از تئاتر شروع کرده‌ام و در حقیقت تئاتر ریشه این ماجراست. علاقه من به هنرهای نمایشی با تئاتر شروع شد و همیشه برای من ارزشمند است. البته امروز شرایط اقتصادی نمایش باعث شده که همکاری با هر گروهی سخت و ناممکن شود؛ مخاطب تئاتر به نسبت مخاطب سینما و تلویزیون کمتر بوده و درکل شرایط کار سخت تر و روزهای تمرین بیشتر است. درنتیجه پروسه تئاتر طولانی و سخت است با این وجود اگر نقش و گروه را دوست داشته باشم ،حتما علاقمند به بازی درنمایش هستم اما جاذبه‌های سینما را نمی‌توان انکار کرد واین مدیوم هم برای من جذاب است.

بازیگر نقش اخترالملوک در سریال"قهوه تلخ" در ادامه بیان داشت: شرایط کار بسیار متفاوت است؛اسریال هایی با محوریت بحران های اجتماعی،مسائل جامعه همچون تورم،بی کاری وضعیت اقتصادی و روابط انسانی و خانواده با هدف آگاهی سازی تولید می شوند که همه این مسائل به نوعی درد اجتماع ماست و مردم به خوبی با آن هم ذات پنداری می کنند و می‌توان از این راه پیامهای اجتماعی،اخلاقی و روان شناسی و راهکارهای خوبی ارائه داد؛این اتفاق در هر مدیومی اعم از سینما،تلویزیون و تئاتر که رخ بدهد نه تنها من بلکه اغلب همکارانم با کمال میل از آن استقبال خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: امروز بیشتر فیلمنامه‌ها کلیشه‌ای شده و اغلب موضوعات مدام تکرار می‌شوند و به همین دلیل مردم ترجیح می‌دهند شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا کنند واگر بتوانیم فضاهای جدیدی را ایجاد کنیم قطعا بینندگان هم استقبال خواهند کرد همانگونه که این تجربه به خوبی در سریال‌های پرمخاطب دیده شده است و هر زمان کارها با محتویات خوب تولید شوند مردم هم همراهی می‌کنند.

این بازیگر در رابطه با حضور بازیگران در فضاهای اجتماعی و تأثیر این حضور در انعکاس فعالیت‌های هنری آنها بیان داشت:فضای مجازی می‌تواند ویترینی برای نشان دادن فعالیت‌های هنری باشد،البته امروز این فضا مسموم شده و اغلب افرادی که در این فضا هستند درواقع سوء استفاده می‌کنند و با محتویات پوچی قصد دارند خود را یک شبه به شهرت برسانند،من به عنوان کسی که سابقه طولانی در فعالیت هنری دارم هیچ گاه علاقمند نبوده‌ام که بخواهم به هر ترتیبی فالوور داشته باشم و متأسف هستم که بگویم خیلی از همکاران من حتی فالوور می‌خرند ،این موضوع فاجعه آمیز است چرا که دروغی بیش نیست و کسانی که یک شبه خود را به دروغ بزرگ می‌کنند،نمی‌دانم راه به کجا می‌برند . من ترجیح می‌دهم همان مسیر آهسته و پیوسته خود را طی کنم واگر شایستگی داشته باشم و مردم عزیز کشورم پذیرای من باشند به کارم ادامه بدهم و همچنان در مسیر یادگیری باشم زیرا هنر بازیگری برای من یک سفر همیشگی است.

بازیگر سریال "مرد دو هزار چهره" با اشاره به این نکته که امروز رابطه جای ضابطه را گرفته است،گفت: در هر بخشی مافیایی ایجاد شده که در حقیقت قابل انکار نیست؛خیلی از بازیگران ما با تحصیلات و پیشینه هنری بالا بیکار مانده‌اند. برخی از عوامل تیم کاری مشخص دارند و گاهی هم مسیر نشدن با یک تیم و جریان ممکن است باعث حذف فرد شود .

وی در ادامه افزود: ابازار کار به نسبت گذشته کمتر و محدودتر شده است. درواقع این موضوع که روابط جای ضوابط را گرفته باعث شده تا اغلب هنرمندان چندین سال بیکار بمانند و شرایط هنرمندان در سالهای بیکاری واقعا دشوار است. مسئولان باید بدانند که هنرمندان برای امرار معاش باید در این صحنه حضور داشته و کاری برای انجام داشته باشند و اگر این درک از سوی آنها صورت بگیرد،خیلی خوب خواهد بود.

این بازیگر در انتها افزود: آرزو دارم مردم عزیز ایران همیشه دلشاد و سلامت باشند و از این فضای خفقان آور تورم فاصله بگیرند چرا که مردم ما سزاوار آسایش بیشتری هستند و امیدوارم خداوند کمک کند تا همه در آسایش،امنیت و مهربانی زندگی بکنیم.

گفت و گو از:اعظم صفایی

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار