شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۱۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

فاطمه شعبانی : تاثیر لبنیات برسلامتی نیاز به گفتن ندارد و این موضوع برکسی پنهان نیست. متخصصان تغذیه می‌گویند مصرف روزانه 2-4 لیوان شیر یا ماست کم چرب از بروز بیماری های افزایش فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی و پوکی استخوان و سرطان روده جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر گفته می‌شود سرانه مصرف لبنیات در کشور ما بسیار پایین تر از سرانه جهانی است. متاسفانه این خوراکی مفید برای کودکان و بانوان بسیاری از مواقع از سبد خرید خانوار به دلیل گرانی حذف یا کم می‌شود . بهانه گران شدن شیر هرچیزی می‌تواند باشد از بالارفتن ارز تا گران شدن کرایه ها تا خشکسالی. در ماههای اخیر شاهد گران شدن محصولات لبنی بودیم به نظر می‌رسد با ورود ستاد تنظیم بازار می‌توان امید داشت که بعد از این نه تنها قیمت بالا نرود بلکه کاهش هم پیدا کند. این امیدواری را « احمد مقدسی»- رئیس اتحادیه گاوداران و «رضا باکری» رئیس اتحادیه فراورده های لبنی ایران به ما داده اند.

شیرخام 2 هزار تومان!

احمد مقدسی رئیس اتحادیه گاوداران با اعلام این خبر که ستاد تنظیم بازار قیمت خرید شیرخام از گاوداری ها را 2 هزار تومان اعلام کرده است اظهار امیدواری کرد که به این بهانه قیمت فراورده های لبنی گران تر نشود چون قبلا قیمت فراورده ها را گران کرده بودند. مقدسی ادامه می‌دهد:« قبلا قیمت مصوب خرید شیرخام 1500 تومان بود که با اضافه شدن مبلغ کرایه هرکیلو شیرخام به قیمت 1570 تومان به دست کارخانه های تولید فراورده های لبنی می‌رسید؛ درحال حاضر اگر کرایه را به قیمت جدید اضافه کنیم بسته به مصافت 50 -100 تومان به این قیمت افزوده می‌شود. البته این قیمت شیرخام است که به این قیمت هزینه های بسته بندی، پخش و را هم اضافه کنید. البته قیمت نهایی برای خریدار را سازمان حمایت از مصرف کنندگان در یکی دوروز آینده اعلام خواهد کرد.»

گزارش دیباچه درباره اما و اگرها پیرامون بالارفتن نرخ شیر و لبنیات| نرخ جدید اثرکاهنده بر قیمت لبنیات خواهد داشت!

قیمت جدید اثرکاهنده خواهد داشت!

رضاباکری رئیس اتحادیه فراورده های لبنی ایران با اشاره به اینکه مصوبه ستاد بازار فردا اعلام می‌شود و همه ملزم به اجرایش هستند می‌گوید:« پیش از این کارخانه ها شیر خام را از تولید کننده به قیمتهای 2200-2400-2150 می‌خریدند با توجه به تصویب ستاد بازار که قیمت شیر خام تقلیل پیدا کرده است و شیرخام ارزان‌تر از گاوداری ها خریداری می‌شود در نهایت اثر کاهندگی بر قیمت فراورده های لبنی خواهد داشت.» باکری باتاکید براینکه قیمت تصویب شده است و همه ملزم به اجرایش هستند و لبنیاتی ها نمی‌توانند لبنیات و فراورده هایش را گران تر بفروشند تاکید می‌کند:« قیمت روی محصولات درج می‌شود و بازرسی سازمان حمایت از مصرف کننده ها برقیمتها نظارت دارد و و فروشنده نمی تواند قیمتها را گران تر بفروشند.»


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار